Chilla på holmen [svenska]

Igår (tekniskt sett i förrgår), alltså på torsdag, vaknade jag, förde in pantflaskor och köpte snacks och korv inför en övernattning på våran holme ute i sibbö skärgård. :P Jag talade in mommo för att kasta mig till stranden med att fixa hennes bakspegel, och satte mig i en liten Forkd ka, påväg till Kalkstrand. Jag lagade båten färdig, satte hatten i sin trygga låda och körde till kalkstrand, dit Kalle och Ben SKULLE komma med buss..  Efter en "Flader" (grill special) på grillen, satt jag en stund i Kalkstrand och blev oroad, bussen kom inte.. Senare ringde Kalle från Söderkulla, och sade att de antingen missat bussen eller så har den ej gått. Grabbarna fick lov att gå ända ner till ån och jag navigerade mig genom vassen och skären till den lilla träbryggan, långt inne i fastlandet.

Vi körde till holmen, packade ut vårt stoff och hittade på att vi ju har en supernajs uppblåsbar ring, som man kunde dra efter båten! (bilder följer..) Bara för att vara lite ung och galen, väntade vi på pörtö-line, för att åka förbi, så att vi kunde kasta av Kalle från ringen, för vad vore det för något att hålla sin kompis PÅ ringen i tio minuter; desto hårdare de flyger desto finare blir bilderna! *PLUMS* Efter våra galna roligheter med ringen, åkte vi till grillen för lite "flader" och cokis. "En flader om dagen är go för magen" :P (Jag fick också diagnosera ett motorfel då en random familj hade ett läckande bensinrör..) Vi gick även runt vår lilla holme, och gick igenom varje stens grepp, och fantiserade dem på en klättringsvägg (galet.. eller?). Kalle hittade också en åra och paddlade till ön bredvid våran. :)

Senare sökte jag mamma, sakke och två vänner från stranden, som skulle grilla och chilla, dock kunde de inte bli över natten för att de hade jobb. (Kesäloma yippee!) Efter att jag kom tillbaka från stranden då jag körde dit folket, grillade vi igen med Kalle och Ben. Klockan var ungefär fyra då vi slutligen somnade, magarna fyllda med bulla och korv. Vi hade lyssnat på varierande* ^^ musik från min lilla bärbara högtalare och talat länge intill natten.

*varierande= Vi började med "Skizzy Mars" och "Soul captain band" och slutade kvällen med lite "System of a down" samt andra konstiga band :)

Idag (tekniskt sett igår. -.-), alltså på fredag, vaknade vi sent och började fundera hur vi skall ta oss hem. Vi packade (allt utom Kalles simbyxor) flitigt och åkte till grillen för en "flader", före Kalles och Bens buss till stan gick. Efter det körde jag till stranden, fixade allt i båten och gick ut ur porten på samma sekund då mommo kurvade in med sin ka. Efter att mommo kört mig hem, returnerade jag Adas kamera som blivit på holmen, körde jag till stan, mer exakt sagt Konala. I konala fick jag vänta på Kalle och Ben i en lång stund, och flashade en 7a då jag väntade :P  Efter min långa väntan, fick jag klättra med grabbarna och då vi blev trötta, gick vi på snabbvisit till varusteleka och köpte magnum valotikku, kumileka och sho-ka-kola (tysk arméchocklad). Vi gick tillbaka till "Cave", klättrade, flashade en ny 7a, hängde i rep och vittnade då en liten flicka föll ner fel från ca. 4 meter och bröt troligen armbågen sin. Inget roligt var det att höra på, hon var typ elva år gammal och hennes syster panikerar lätt.. märkte jag..

Idag orkar jag ej skriva på två språk, kanske orkar jag aldrig mer :P Lat som fan är jag ju! (jag tänker inte skriva om 700 ord på finska..)