1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
daddy0
Gore 3-kerros vs 2-kerros

Olen hankkimassa uutta kuorta ympärivuotiseen käyttöön. Näillä näkymin valinta tulee osumaan johonkin Gore-Tex kuoreen. Mieli tekisi hankkia 3-kerros XCR takki, mutta onko siinä hinnan lisäksi jotain heikkouksia verratuna 2-kerros XCR:ään?

Onko hyviä ehdotuksia normaalivartaloiselle 185 cm pitkälle miehelle mallin/merkin osalta?

t. Mikko

aku313

Ei siinä kovin merkittäviä heikkouksia ole. Nämä on just näitä mieltymys juttuja... Ehkä se 3-layeri on hieman epämukavampi päällä jos alla on esimerkiksi t-paita tai muuten vaan paljasta pintaa.

Sen sijaan varsinkin talvikäytössä kolmekerroksinen voisi olla parempi. 2-layerin vuori kastuu aika ikävästi ja sen kuivuminen kestää jonkin aikaa. 3-layerin saisi kuivaksi rapistelemalla jäät poikkeen.

Itse valitisisin nyt tämän nykyisen 2-layerin kokemusten perusteella kolmekerrosta.

hiihto parasta mitä voi tehdä sukset jalassa

jaakkima

Kannattaa harkita myös soft-shell vaatetusta. Hengittäviä, täysin tuulenpitäviä ja vettähylkiviä. Eivät sovellu sadetakeiksi, mutta pitävät kohtuullisella sateella veden ulkona puolisen tuntia.

Riippuu paljolti käyttötarkoituksista.

Jos ei vejä täysillä, on sama jäähä kotiin

Gota

jaakkima wrote:

Ehkä "paljolti" pitäisi korvata sanalla "enimmäkseen".

Aikaisemmin minulla oli 3-kerros gore ja se oli kyllä hyvä, kunnes tuli tunnit täyteen monen vuoden lähes jokapäiväisen käytön jälkeen. Takki kirjaimellisesti hajosi osiin (eikä kannattanut korjauttaa)

Toisinaan minua hieman häiritsi nihkeähkö olo, eli hiki ei tahtonut siirtyä takin sisältä pois. Keväällä hankin koemielessä eVent-kankaisen takin, ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Sellaista koiranilmaa ei vielä ole tullut vastaan, jossa se olisi pettänyt ja minusta tuo hengittää ihan oleellisesti paremmin kuin gore. Toisaalta talvi on vielä kokematta, joten enemmän on sanottavaa keväällä...

Gota

jaakkima wrote:

Aikaisemmin minulla oli 3-kerros gore ja se oli kyllä hyvä, kunnes tuli tunnit täyteen monen vuoden lähes jokapäiväisen käytön jälkeen. Takki kirjaimellisesti hajosi osiin (eikä kannattanut korjauttaa)

Toisinaan minua hieman häiritsi nihkeähkö olo, eli hiki ei tahtonut siirtyä takin sisältä pois. Keväällä hankin koemielessä eVent-kankaisen takin, ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Sellaista koiranilmaa ei vielä ole tullut vastaan, jossa se olisi pettänyt ja minusta tuo hengittää ihan oleellisesti paremmin kuin gore. Toisaalta talvi on vielä kokematta, joten enemmän on sanottavaa keväällä...

Gota

jaakkima wrote:

daddy0

kotsi.r wrote:
Keväällä hankin koemielessä eVent-kankaisen takin, ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Sellaista koiranilmaa ei vielä ole tullut vastaan, jossa se olisi pettänyt ja minusta tuo hengittää ihan oleellisesti paremmin kuin gore. Toisaalta talvi on vielä kokematta, joten enemmän on sanottavaa keväällä...

Mitä eVent-kankaisia takkeja löytyy ja mistä? Tuntuu nimittäin olevan hieman hankala löytää niitä ainakaan Suomesta. En ole tosiaankaan päätöstäni vielä tehnyt, joten kaikki vinkit otan ilolla vastaan.

t. Mikko

Gota

daddy0 wrote:

Mitä eVent-kankaisia takkeja löytyy ja mistä? Tuntuu nimittäin olevan hieman hankala löytää niitä ainakaan Suomesta. En ole tosiaankaan päätöstäni vielä tehnyt, joten kaikki vinkit otan ilolla vastaan.

t. Mikko

http://www.mountainshop.fi/kauppa/product_info.php?cPath=77_99&products_id=407 tai jos tuo ei toimi, niin naputtelemalla mountainshopin etusivulta eteenpäin verkkokauppa-> vaatteet -> kuoritakit -> Lowe Alpine Evolution Jacket, Dawn mist/Black. (En minä kyllä siitä noin paljoa maksanut...)

Väri on aika arka, mutta eipä ole vielä ainakaan haitannut, vaikka on lähtenyt jo valmiiksi likaisessa takissa peuhaamaan maastoon.

daddy0

kotsi.r wrote:
http://www.mountainshop.fi/kauppa/product_info.php?cPath=77_99&products_id=407 tai jos tuo ei toimi, niin naputtelemalla mountainshopin etusivulta eteenpäin verkkokauppa-> vaatteet -> kuoritakit -> Lowe Alpine Evolution Jacket, Dawn mist/Black. (En minä kyllä siitä noin paljoa maksanut...)

Ainakin verkkokaupassa on jäljellä vain kokoa S ja M. Täytyy käydä liikkeessä katsomassa.

Löysin netistä Vaude merkkisiä eVent-takkeja useitakin sekä Rab:lta pari mallia. Onko näistä merkeistä kellään mitä kokemusta tai tietoa? Vaudeahan ainakin jossain vaiheessa myytiin Suomessakin (joku kauppa Espoon Olarissa muistaakseni, joka jo lopettikin...)

t. Mikko

Opa

daddy0 wrote:

t. Mikko
Täältä löytyy monen mielestä hyvin laadukkaita (mutta ei halpoja) eVent-kamppeita. Suomessa merkkiä on ainakin myynyt FreeHeels, mutta suoraan tuolta tehtaaltakin voi tilata.