1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
eramies
meindl tunturihaukka?

Eli nyt partioaitassa on alennuksessa viime vuoden tunturihaukka kengät. Kysymys kuuluu onko kengät laadukkaat ja hyvät vaellukseen? Onks kellään henkilökohtaisia kokemuksia kyseisistä kenkistä?

janman

Onhan ne Meindl:it, kertoo jo jotain..... Tuo Tunturihaukka taisi olla vähän korkeammalla varrelle kun esim Island Pro, jota kyllä voin suositella.... Kokeilemalla asia selviää Smile

Jos Jumala olisi halunnut meidän rakentavan lasikuituveneitä, kasvaisi täällä lasikuitupuita...

japi2

Tueve vaan. Mulla ittellani on Meindlin himalayat ollu noin viis vuotta ja kengat on kuin uudet. On tullu kaytettya kaikenlaisilla vaelluksilla tosi ahkeraan erittain mukavat jalassa, ei hikoa kunnon sukilla ja on tukevat. Uskallan vaittaa etta Tunturisusi on samaa huippulaatua. OSTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

born to be wild paitsi himassa

eramies

joo tuli ostettua noi tunturi sudet ja näin aluksi tuntuvat todella hyviltä. Nyt oon just huoltanu uudet kengät mut en tiedä meniks se huolto oikein päin?

Eli eka suihkutin kenkiin jotain suihketta joka pitää vedenloitolla ja sen jälkeen sivelin niiden kuivumisen jälkeen meindl sport wax vahaa?!

Kuuntele metsän ääniä,ne kertovat totuuden...

kaisuli

Onkos se tämän vuoden malli pidempivartinen myöskin tunturisusi vaiko tunturihaukka, mutta mielenkiintoinen vaihtoehto myös naisen jalalle. Tällä hetkellä mulla on tulessa parin vuoden vanhat Hanwagin Lima ladyt, harmillisesti tuli ostettua matalavartiset kengät.. Kyllähän niillä tasaista ja polkua tallaa, mutta kun on tullu kuljettua kivisempääkin maastoa, ovat nilkat kovilla. Tunturimikäliessä on vain liian matala suoja kärjessä, kivet raapii pilalle. Hanwag on valinnu kenkäänsä oivallisesti ainakin mun käyttötarkoitusta vastaavan bc-vibram pohjan, mutta varren mitta ei kertakaikkiaan riitä. Mistä siis kenkä, jossa korkea varsi, riittävän korkea ja tukeva pohja, hyvin suojattu kärki sekä kaiken päälle vielä kokoa 38? Kiitos.

[hoikka eu-kissa]

kukkis

Tunturihaukka on ns. "b"-luokan vaellusjalkine jonka ominaisuudet riittää vallan mainiosti Suomen olosuhteisiin. Itselläni on ollut kyseiset jalkineet jo neljä vuotta aktiivisessa käytössä eikä valittamista ole. Osta ihmeessä jos tarjous on hyvä.

eramies

Vittu. Mun meindelit meni melkein pilalle kun käytin myyjän suosittelemaa meindl sport waxiä kenkien kyllästämiseen. Kengät nimittäin eivät kuivuneet ollenkaan vahasta vaan jäivät ns pinnalle ja millään ei pystynyt kiilottamaan kenkän pintaa! joten vein kengät suutarille ja se sanoi että kyseinen sport on jotain ihan hevon shittiä ja kyllästi mun kengät kuntoon ja ei meinaan tullu hintaa ku 21euroa + se paska sport wax. Oottakaa partioaitta kun pääsen maanantaina teidän liikkeeseen :evil:

japi2

vai sanoi suutari niin, ma oon kayttany sita vahaa tosi ahkerasti ja se on toiminu mulla kylla ihan hyvin, mut jos suutari sanoo etta huonoa niin pentele kaipa se on pakkko uskoa!!!! Kiitti eramies

relaan

Täsmennyksenä: mainittu b-luokka ei siis liity mitenkään jalkineiden laatuun, vaan tarkoittaa saksalaisten valmistajien käyttämää jalkineluokittelua. A-luokka on tarkoitettu tavalliseen arkikäyttöön, D-luokka taas on jo ylävuoristo/jäätikköjalkine.

[size=9px][i]How do you distinguish between being off-route and putting up a first ascent ?[/i][/size]

japi2

yo eramies!!!

Noitten kenkien hoidosta puhdista kengat ensin kunnolla ja anna nahan kuivua sivele sita parempaa vahaa kenkiin ja etenkin sauma kohtiin (myohemalla kaytolla ota nauhat pois) ja ma ainakin annoin kuivua (sportwaxin) 12 tuntia, ratilla suurimmat pois ja loput harjalla ja voila. Ma en tieda siita kyllastys aineesta musta se on huonoa. En ainakaan heti lahtis sita tupruttelemaan. Mut ma pistaisin sita kyllastys ainetta vasta vahan jalkeen niin etta kun kengat on kuivunu ja harjattu yms. tai vasta jos kengat rupee vuotaa tai jotain en ma tiia. Noilla ohjeilla ma ainakin oon saanu kenkani pysymaan hyvina ja kuivina. Muu ei kulu kuin pohjat. Onko jollain muilla jotain kikkoja tai kokemuksia tosta tossun hoidosta???

eramies

eli mun kengät oli ihan uudet. MÄ sivelin aivan ohjeiden mukaan ja annoin kuivua koko yön ja aamulla aloin sitten tsekkailee tilannetta. SE kyseinen sport wax jota myyjä suositteli ei todellakaan imeytynyt kenkiin. Mä yritin kiilottaa ja poistaa ylimäääiset vahat mut ne ei lähteny mihinkään ja se vaha plus mun kenkä meni ihan sotkuks. Oon viemässä kenkäni ja vahat takas partioaittaan.

niilo

Kirjoitit, että ensin suihkutit kyllästysaineella ja sitten vasta rasvasit. Olisiko kyllästyssuihke niin tehokasta, että esti rasvan imeytymisen? Loogista olisi ensin rasvata ja sitten suihkuttaa.

Leponiemi

eramies wrote:
eli mun kengät oli ihan uudet. MÄ sivelin aivan ohjeiden mukaan ja annoin kuivua koko yön ja aamulla aloin sitten tsekkailee tilannetta. SE kyseinen sport wax jota myyjä suositteli ei todellakaan imeytynyt kenkiin. Mä yritin kiilottaa ja poistaa ylimäääiset vahat mut ne ei lähteny mihinkään ja se vaha plus mun kenkä meni ihan sotkuks. Oon viemässä kenkäni ja vahat takas partioaittaan.

Pistähän eramies ne kengät jalkaan ja käy tekemässä kunnon 20 kilometrin lenkin metsäisessä vaihtelevassa maastossa ja katso, onko sen jälkeen ylimääräistä vahaa jäljellä. Puhdista kenkäsi pinnat. Tämän jälkeen tutkailet kuluvia ja sellaisia kohtia, joissa nahka joutuu rasitukselle ja kokeilet imevätkö ne kohdat Sportwaxia. Eli kyllästät kulutukselle alttiit kohdat uudestaan ja eikun metsään jälleen.