1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
Paras polttoaine Trangialle pikkupakkasella.

Minulla ei ole varaa hankkia hienoja Primuksen keittimiä, jotka toimivat lähellä absoluuttista nollapistettä. Sen sijaan olen Trangia 25-7:n onnellinen omistaja. Keveys ja pieni koko on hieno juttu, josta en halua tinkiä.

Kesällä Trangian toiminnassa ei ole ollut moittimista. Olen käyttänyt Marinolia tai Sinolia ruokieni lämmitykseen. Osaisiko joku kuitenkin neuvoa, mikä neste olisi talvikäytössä kevyillä pakkasilla paras? En ole vaihtamassa kaasuun, vaan etsin parasta polttonestettä kevyille talvipakkasille.

Anonyymi

Marinoli taitaa olla se paras, polttimen alle voi laittaa tuikkukynttilän vielä lämmittämään sitä Marinolia, niin alkaa lämmitysnopeuskin olla kesäkelien veroista.

Se Nesteen polttosprii ja etanoli on selvästi hitaampaa kuin Marinoli omien kokemusteni mukaan. Valitettavasti Marinolin haju ja nokeaminen on taas vastaavasti miinuksena.

Onkos kukaan kokeillut sitä Bilteman punaista pirtua?

Joutenkulkija j...

Jos ei ole varaa hankkia bensakeitintä, niin kuinka voi olla varaa polttaa älyttömän kallista Marinolia?

Bensakeittimellä keittäminen tulee 6-7 kertaa halvemmaksi kuin tenu-Trangialla. Keittimen hankintahinta on pian kuoletettu, puhumattakaan muista eduista.

Mygg

Trangiaan on saattavilla esilämmitin, sain sellaisen lahjaksi ja se on just talvella toiminut hyvin. En tiedä paljonko maksaa mutta kun se on vain pieni messinkipelttimuhvi ja pala lasivillaa, lienee halpa.

Anonyymi

Hyvää tulta, se se on loistava ja monipuolinen nautint... korjaan trangian polttoaine.

t. sodankylän sissi

PJ

Tenun syttymistä kunnolla palamaan nopeuttaa pieni loraus asetonia sinne polttimeen sekaan. Pitkäaikaisesta käytöstä ei ole kokemusta, varmaan lisää polttimen reikien putsaamisen tarvetta.

PJ

Tenun syttymistä kunnolla palamaan nopeuttaa pieni loraus asetonia sinne polttimeen sekaan. Pitkäaikaisesta käytöstä ei ole kokemusta, varmaan lisää polttimen reikien putsaamisen tarvetta.

Anonyymi

Kyllahan tuo marinoli pikkupakkasilla toimii moitteetta. lammon ja polttoaineen saastamiseksi kannattaa panna kattilan kansi (trangian paistinpannu) nurinpain niin etta reunat on alaspain. Ja jos joudut kayttamaan trangiaa kovassa pakkasessa, niin laita kynttila polttimon alle, niin eikohan syty!!!!

Anonyymi

Kyllahan tuo marinoli pikkupakkasilla toimii moitteetta. lammon ja polttoaineen saastamiseksi kannattaa panna kattilan kansi (trangian paistinpannu) nurinpain niin etta reunat on alaspain. Ja jos joudut kayttamaan trangiaa kovassa pakkasessa, niin laita kynttila polttimon alle, niin eikohan syty!!!!

Anonyymi

Intissä Kainuun Rajavartiossa opetettiin, jotta laita tilkka vettä sinolin/marinolin sekaan, niin ei kattilan pohjat nokeennu. On konsti toiminut hyvin ainakin mulla.

Esilämmittimeksi polttimen alle tenuun kastettu vessapaperin pala tai lämpökynttilä, toki näillä poltin nokeentuu vähän, mutta haitanneeko tuo isommasti ketään.

Anonyymi

Helpoin (ja halvin) keino saada lisätehoa trangiaan (tosin PA kulutuksen kustannuksella) on ottaa se polttimen sulkukorkki, repiä se o-rengas tiiviste pois (ja pistää talteen, vaikka taskuum tms).

Laita se korkki väärin päin maahan ja täytä tenulla, kokoa trangia. Sytytä tenu korkista ja nosta trangia sen päälle niin että liekki osuu polttimeen, sytytä normaalisti palamaan (ja varo kohtuu isoja liekkejä).

Toiminut tähän asti aivan hyvin -25 asteeseen asti, ai niin lisännee tenun kulutusta noin desin vajaan viikon reissulla (siis 5 päivää ja yksin olin tien päällä).

japi2

Sori henkka mutta toi kullostaa enemman tai vahemman vaaralliselta. Kylla kynttila on hyva peli se mahtuu siihen keltaiseen pussiin mainiosti. Tietty jos tuulee ja on torkee keli eika loyda tuulen suojasta paikkaa niin toi henkan versio voi olla kateva.

born to be wild paitsi himassa