1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Matteus
Mammut Castor pants, kokemuksia?

Mieli tekisi uusia housuja, kun vanhoista alkaa jo aika jättämään. Käyttö on pääasiassa rinteessä ja sen ulkopuolella, mutta ei mitään useampipäiväisiä vaelluksia. Lumettomaan aikaan sitten pyöräilyä ja muuta ulkoilukäyttöä. Mammutin Castor pantsit vaikuttavat kiinnostavilta, mutta kestääkö noi kaatuilusta johtuvaa hankausta, kantteja ja ehkä oksakosketuksia vai onko parempi valita suoraan Goren tuotteita? Noissahan käytetään Schöllerin kangasta, joka taidetaan laskea Soft Shelliksi mutta ei ole sieltä heikoimmasta päästä..? Muut vaihtoehdot on esim. Marmotin Randonnee Shell tai Haglöfsin Telemark pantsit, jotka on enemmän haalarityyppisiä Gore-tex-housuja ja muihin kuin lumisiin harrasteisiin vähän turhan raskaita. Castoreita ei oikein pääse missään koskettelemaan, mutta muiden Mammutien perusteella noissa kiehtoo työn laatu... (ja suunnitelmana oli siis tilata nuo netistä, kun koko on suurinpiirtein jo selvillä)

zorro

Mä räpläsin noita pöksyjä viime kesänä Zermattissa ja jätin ostamatta kun ei ollut kokoja. Toisaalta, tuntuivat mun mielestä suhteellisen raskailta käyttötarkoitukseen nähden. Tai no, ainakin siihen mihin olisin itse ne halunnut, eli kevyiksi kesäalppinismihousuiksi.

Taidan ennemmin kallistua Arc'teryxin Gamma mx pöksyihin.

Hyvät henkselit, taskut ja muut pikkujutut Mammuteissa oli! Kangas tuntui todella tukevalta ja kestävältä. Jos et ihan "ultralight super fast alpinismiä" puuhaa ni varmasti ihan käyttöhousut.