1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
MATRUUSI
Pitkät talvihanskat

Hakusessa pitkät talvihanskat (sormilla) mäkeen. Pituutta(no ei ehkä tässä iässä enään :roll: )/hartioita tullut vähän lisää joten hihat mennyt pikkasen liian lyhyeiksi. Ei viittis vaihtaa hyvää takkia tämän takia, kun se muuten istuu hyvin, joten uudet hanskat mielummin.

Kriteerit on:

Pitkät

Goree tai vastaavaa

Irtonainen sisähanska olisi jees

Mustat / Harmaat

Kestävät, ei mielellään nahkaosia.

Löytyvät Helsingistä.

Ehdottakaapa mulle sopivia, omat käyttökokemukset tervetulleita. Kellään kokemusta Nortin hanskoista, sellaset kun löyty kohtuuhalvalla.

Anonyymi

Uusimmassa Redulehdessä talvihanskat testissä. Enpä jaksa täydellä vatsalla referoida artikkelia joten kipin kapin kioskille tai kirjastoon lukailemaan.

Anonyymi

Suosittelisin käymään moottorikelkka/moottoripyörävarusteita myyvässä liikkeessä. Useimmissa kelkkahanskoissa on pitkät lumilukolliset pussit.

Timppa

Puolenkymmentä vuotta (talvea) olen käyttänyt Nortin Ice Climbing glovea niin jäillä kuin rinteessäkin. Voi olla ettei ole enää valikoimissa...

Sormia on kaikki kolme (peukalo ja etusormi omanaan ja muut samassa vrt. kolmisormi-sukellushanskat).

Hanskat on gorekuoret irrallisella fleecekäsineellä sisällä. Ja pituutta riittää kuoriosalla melkein koko kyynärvarren mitalta.

Olen tykännyt kun pitää aktiviteetista riippuen tarvittaessa reissussa toisia fleecekäsineitä sisähanskoiksi. Varsinkin tuo pituus on loistava ja kun vielä kiristää suun niin eipä ole lunta sisään päässyt vaikka kuinka pannuttaa puuterissa Smile

&quot;To accomplish great things, we must not only act, but also dream; not only plan, but also believe.&quot;<br />Anatole France

Anonyymi

mä ostin tossa joku aika sitten tommoset mammutin piiiitkät gore rukkaset(toi ei vaan tainnu miellyttää) joissa on keprotec(kevlaria) käsiosa. suomesta ostamista en tiiä. ite ostin mammutin tehtaalta.

ne on kyllä tosi pitkät. samaan sarjaan eli melkein kyynärpäihin asti

MATRUUSI

Siis joku raja hauskuudessa pitää olla joten kyynärpäihin ylettyvät hanskat on vähän overkill. Normaalit pitkät taitavat riittää kunhan on kunnollinen kiristys.

Isojen poikien 4H kerho

Anonyymi

ok.. no tuli vähän pistettyä pituutta tohon edelliseen viestiin. nyt koitin ni kyllä siitä semmonen 10-15 cm jää kyynärpäästä vajaaks :lol: ja oot kyl oikees et kyl noi riittää. eli kun vaan on kunnon kiristys ni ei mee lunta sisään... Biggrin

Anonyymi

Mäkin ostin noi Mammutin kuorirukkaset nimenomaan putskupäivänä kastuneiden hanskojen tilalle. Toimivat hyvin kun pitää alla fleece tai hiihtosormikkaita. Samaa hanskaa saa kait myös sormikkaana.