1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Tsibage
Mountain Equipment

Minkälaisia kokemuksia merkistä? Hinnat vaikuttavat korkeilta eli saako hinnalle myös vastinetta? Olisi vaan Karakorum-takki tiedossa edulliseen hintaan (verrattuna ohjehintaan). Entäs housut, käsittääkseni niissä käytetään niiden omaa Drilite-kalvoa? Toimiiko?

Anonyymi

Mulla on vain yksi goretex takki, ja se on juuri samainen

ME:n Karakorum. Hyvä leikkaus ( sopii ainakin mun vartalolle):

takin helma ei nouse, vaikka miten käsillä kurottelisi.

Iso huppu, sopivasti taskuja, kaikki vetoketjut ovat ehjiä vaikka takki

on ollut 3-vuodenajan-käytössä jo 4 vuotta.

Lisäksi takki on kevyt. Kovassa rasituksessa takki kyllä

kostuu sisäpuolelta, mutta toisaalta se kuivaa nopeasti.

Kuten jo mainitsin, niin en voi verrata muihin goretex takkeihin

kun ei ole muita. Itse ostin goretex takin sen vedenpitävyyden vuoksi.

Hyvä östös :!:

Mika K

Itsellä oli Karakorum aktiivisessa käytössä reilu 4 vuotta. Kesä- ja talvivaellusta, laskemista ja citypoustaamista. Takki toimii edelleen ihan hyvin ja gore ei mistään vuoda, ainoa vika on se että pintakangas alkaa olemaan reissujen jäljiltä niin paskaisen ja käytetyn näköinen ettei viitsi joka paikkaan enää päälle laittaa.

Hyvälaatuinen takki väljällä leikkauksella. Toimii oikein hyvin osta poies jos malli sopii ja hinta ei kirpaise liikaa..

Läskikymppi Freeride Team

Anonyymi

Mulla on gore housut tyyppi joku congur tms. Housut on jotain 5 vuotta ja kunnossa on. 3 takkia on joutunut vaihtamaan, housut kestää....

Anonyymi

Kokemusta löytyy kyseisen valmistajan housuista. En muista malllia, mutta pari vuotta vanhat, ei gore tex vaan oma kalvo. Kävi niin mukavasti, että saumateippi puski läpi saumoista ja rikkoi päälikankaan.

Saumoissa oli siis selviä reikiä.

Lähetin housut maahantuojalle reklamaatioon. Maahantuoja totesi, että käyttäjän vika, housut ovat olleet liian kovassa käytössä. Kerroin housujen käyttöiäksi n. 60pvää lähinnä mäki- ja ulkoiluhommissa, johon maahantuojan edustaja totesi, että se on aika paljon.

Eli jos olette hankkimassa esim. laskukamppeita, niin ei ilmeisesti kannata ostaa mountain eguipmentia, jos ei meinaa ostaa joka kaudelle uusia kamoja. Mielestäni 60pvä/kausi on aika vähän. Puhumattakaan, että käyttäisi niitä "oikeissa kovissa extreme hommissa".

p.s Enkä muuten ole saanut housuja vieläkään Viave:lta takaisin. Lähetin ne viime helmikuussa. Smile

Mika K

Pidä kiinni oikeuksistasi ja ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen niin alkaa hommat skulaamaan! Näin eräs kaverini teki kun oli Milletin maahantuojan kanssa ongelmia kun kurihousuista laukesi suurin osa vetskareista vuoden käytön jälkeen ja lopputulkos oli ihan hyvä.

Läskikymppi Freeride Team

Anonyymi

No niin kai se pitäis, mutta kun perusluonne taitaa olla liian kiltti... :shock:

Anonyymi

Itselläni on kyseiseltä valmistajalta jotkut Salopette -housut (taitavat olla raskaimmasta päästä), Aqua fleece ja se kevyempi untuvatakki.

Housuista vuosien käytön myötä lähtenyt yksi nappi, Aquafleecen hupun kiinnitykseen käytetyt nepparit ovat onnettomat, untuvatakin vetoketju vaihdettu ja lisätty muutama tikkaus estämään vetoketjun rikkonutta vuoren jatkuvaa vetoketjun väliin tunkemista.

Eli eivät aivan täydellisiä tuotteita, mutta ovat kyllä olleet vuosia suhteellisen kovassa käytössä.

Luultavasti joka merkistä jotain vikaa löytyy, mutta seuraava untuvatakki ei ole kyllä ME. Kyllä tuon tason takin pitäisi mennä kiinni ilman suurempia taisteluita...

Anonyymi

Minulla on karakorum vuodelta 98 toiminut loistavasti. Käyttötunteja on tullut niin perkeleesti koska käytän sitä töissä ja vapaalla. Paras takki mitä nähnyt ja koittanut. Silloin kun ostin takin sitä myi myös VPU. Myöhemmin kun VPU eli Boreus alkoi myymään omaa "vastaavaa takkia" oli siinä niin paljon samaa että oikein nauratti.

Jos nyt haluaa jotain nekatiivista hakea omastaan niin takki on nuhruinen eikä lähde puhtaaksi pesussa. lisäksi hihat ovat haalistuneet(katu-uskottavuutta)paikoitellen. Ainoa mikä on rikkoutunut on taskun läpästä osittain irronnut Velcro. Olen ostamassa uutta takkia mutta en osta karakorumia! Ainoa takki jossa kehitys on mennyt väärään suuntaan. Tänä päivänä ei lähelläkään sitä mitä silloin kun ostin omani. Ovat jopa pilanneet hupun!!!!