1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
Haltin kuoriasut

Sanokaapa nyt menevätkö rahani aivan hukkaan jos ostan Haltin kuori asun. Harrastan telemarkkia (pääasiassa rinteessä) ja jonkin verran talvivaelluksia (max 5 päiväisiä ja osa öistä tuvissa). Kesä vaellukselle voisin kuvitella ottavani takin mukaan tihkusateisten ja tuulisten päivien varalle. Kovalla sateella voi käyttää oikeaa sadetakkia! En siis kuvittele tarvitsevani mitään huipputeknistä kuorta.

Haltista kuulee todella ristiriitaisia tietoja. Osa sanoo että huvin toimii, samalla toiset haukkuvat aivan surkeiksi.

Mikä on mielipiteenne. Meneekö rahat aivan hukkaan jos hankin Haltia vai täytyykö hankkia joku kolmekertaa kalliimpi 2/3 kerros Gore.

Anonyymi

Kesävaelluksille on käytännössä aivan sama minkä kuoren hankit, koska homma toimii näin: pysy liikkeellä ja pidä "lämpö päällä". Liikkuessasi kehon tuottama haihdutuslämpö pitää aivan rankkasadetta lukuunottamatta (jolloin tietysti a)olet suojassa b)kuljet lujempaa) ikävän olon poissa. Leiriin päästyä teltta tai laavu ensin ripeästi pystyyn ja sitten kuivaa ylle ja kuori päälle. Silloin DrymaXX ja Gore on aivan tasoissa.

Sama Tellussa.

Anonyymi

Ethän sä kuivan päälle vedä läpimärkää takkia, tai toivottavasti et ole niin epätoivoinen. :?

Kesällä kuoritakkia tuskin tarvitsee, rinteeseen en laittaisi, eikä se hiihtoreissullakaan ole paras mahdollinen. Drymaxx-takkissa reippaassa sateessa kastuvat ensin taskut (pirullista, koska taskuissa yleensä tavaraa kartasta, kamerasta ja radiosta lähtien) ja sen jälkeen koko takki on alta ja päältä märkä. Ei hyvä. Syksyllä ja keväällä hyvä, taskuihin saa tavaraa, tuuletus pelaa, suojaa tuulelta ja pikkusateelta. Parasta taskut. Sadetakkia ilman en reissuun lähtis. Tiivis, monitaskullinen puuvillatakki taitaapi kuitenkin olla loppujen lopuksi kaikkein paras - kesällä ja talvella! Eller hur?

Kas, kas, pikku affenta.

Lauri

Jees, haltilla taitaa olla suuria eroja valmistuserissä, kun siitä todellakin tulee niin ristiriitaista palautetta. Ite ostin tossa just vähän aikaa sitten haltin knifeblade takin (3L drymax) ja se nyt toistaiseksi on pitänyt sateet ulkopuolellaan ja se hengittääkin xcr gorea paremmin Retki lehden testin mukaan Smile (ite en oo vielä oikein päässyt käytännössä kokeilemaan hengittävyyttä). Tuskin rahojasi aivan hukkaan heität, ja onhan useilla haltinkin kamoilla jonkinnäkönen takuu.

www.patagonia.fi - Helmikuu 2007

Anonyymi

Työkaverilla oli drymaxx ns. karvalakkimalli, suositteli. Oli hankkinut pyöräilytakiksi ja hyvin oli toiminut kelillä kuin kelillä. Pari kertaa kunnolla läpimäräksi kastuttuani edistyneemmällä ja kalliimmalla drymaxx-versiolla ihmettelin vedenpitävyyttä työkaverille, joka suuresti hämmästeli tyyliin "no enhän minä nyt vesisateella pyöräilemään lähde ja kun kun rupeaa satamaan, käännän keulan kotia kohti". Just just. Harmillista vain, jos olisin maksanut takistani täyden hinnan. Takkeja tulee olla useita. Yhdellä ei pärjää kaikissa tilanteissa.

Tänään kyllä pärjään erinomaisesti Haltilla :D. Testissä tänään taskulamppu takin sijaan.

Anonyymi

Erehdyin minäkin ostamaan Haltin Drymax puvun. Hukkaan heitettyä rahaa, sillä niin umpinaista sadevaatetta en ole koskaan pitänyt. Vettä se tietenkin pitää.

Ei tarvitse kuin kevyesti liikkua kaupungilla, niin takin sisäpuolella lilluu silkkaa vettä. Riippumatta siitä millaiset alus- tai välikerrokset on päällä. Tietenkin jos käyttää hyvin kosteutta imeviä villavaatteita, niin silloin kuoriasu pysyy kuivana.

Taskuihin ei kannata laittaa mitään papereita tai suojaamattomia karttoja, sillä ne kostuvat piloille. Mitä tommoisilla kuoriasuilla tekee jos aluspukeutumisen, lämmöntuoton, taskujen käytön, tuuletuksen yms. kanssa joutuu hiuksia halkomaan.

Anonyymi

Onko kenelläkään kokoemuksia Hyvent -kankaansta. Ainakin TNF käyttää sitä.

Anonyymi

Itse ostin kesällä Haltin Drymaxx sellasen kahen viivan takin ja olen käyttänyt sitä purjehtiessa, ulkoillessa ja lumilautailussa. Ei ole kyllä moittimista. Vaikka nukkui veneen kannella ja aallot veti yli niin kyllä se oli sisältä kuiva.

Anonyymi

Ite ostin viime kevättalvella HAGLÖFSin DELTA-puvun. Oon ollu tosi tyytyväinen, nyt syksyllä oon pitänyt taas jatkuvasti, etenkin takkia ihan pitovaattenakin.

Hengittää hyvin vaikka hikoan tosi paljon.

En oo kastunu, hyvin on vetet pysyneet ulkopuolella. Paitsi yhesti olin niin pitkään liikkeessä että alkoi kostua polvien kohalta läpi.

Leikkaus on hyvä, etenkin housut istuu tosi hyvin, ei hierrä, ei kierrä...

Hyvä lippahuppu 3 eri kiristyksillä.

Vahvaa kangasta, lisäksi vahvikkeet reisissä ja persauksissa.

OVH vissiin jotain 200, ite sain ALE-rekistä reilulla satkulla.

Häglöfsillä on muutenkin hyvät kamat, eikä oo aina hinnoteltu ihan älyttömiks. Pikkusen semmonen pro-fiilis niissä varusteissa, ei välttämättä mikään trendikäs muoti-status ( trendimerkki ei välttämättä tarkoita laatua, toimivuutta ja hinta/laatusuhdetta)

Anonyymi

Anonymous wrote:

Niin käyttää karvalakkimalleissa, kalliimmissa malleissa gore texiä.

Ei se pelkkä TNF logo takaa mitään.

Anonyymi

Quote:

Quote:

Mutta kysymys kuului, että toimiiko tuo kangas vai ei.

En kysynyt logon takia. Ei mikään logo todellakaan takaa laatua se tiedetään! Yritän vaan kartoittaa että mitä vaihtoehtoja on gore-texille, vai onko se ainut autuaaksi tekevä (logo).

Anonyymi

Quote:

Quote:

Mutta kysymys kuului, että toimiiko tuo kangas vai ei.

En kysynyt logon takia. Ei mikään logo todellakaan takaa laatua se tiedetään! Yritän vaan kartoittaa että mitä vaihtoehtoja on gore-texille, vai onko se ainut autuaaksi tekevä (logo).

Anonyymi

mulla on haltin lasten drymaxx-kuoripuku. muilta valmistajilta ei löytynyt sopivia pukuja. mitään vertailukokemusta mulla ei sen takia oo, mutta oon kyllä ollut ihan tyytyväinen ostokseen (joka ei tietenkään ollut edes kovin kallis, kun se kerran lasten kokoa on!!). hengittää ihan hyvin enkä oo toistaseks kastunut sitä käyttäessä!

Anonyymi

Muita materiaaleja ggoren lisäksi on muun muassa schoeller. Minulla on Mammutin Castor jacket, joka on toiminut hyvin kuoritakkina...hyvästä joutuu maksamaan !

tiki

Mullon yks drymaxx takki kans, minkä ostin aikoinaan mäenlaskupuuhiin. Vettä pitää hienosti, mutta hengitä ei sitten yhtään. Ostin sittemmin (pidettyäni ensin sinnillä Haltia 2 vuotta) xcr gore -takin ja ero on kuin yöllä ja päivällä. Haltin takkia ei ainakaan meikäläisen perspiraatiolla pystynyt käyttäämään yhtään missään hikoamatta läpimäräksi. Takki on siis vanha ja uudemmista hitekki 3L takeista en tiedä mitään, mutta niin paha maku jäi etten enää ostais.

En usko ennenku nään ja kun nään ni en usko silimiäni...

Anonyymi

Mul on haltin beta-takki. siinä on 2l merkintää. Oon pitäny sitä niin alpeilla kuin kesälläkin retkillä. Se on pitäny vettä täydellisesti ja hengittää mainiosti. Okei olin just vähää aika sitten rinteessä pari tuntia ja sato aivan perkeleesti niin takki oli käytön jälkeen ihan snadisti kostea. Muuten ihan cool ja oon tyytis

Anonyymi

Haltin Team puku tuli ostettua pyöräily ja muihin hikiaktiviteettihommiin (no ei siihen yhteen), mutta hukkaostos oli vaikken sutta mukaan saanutkaan. Ei hengitä yhtään, vaan pidättää hengitystä niin perkeleesti, ja henkariapa se keljuttaa. Ei ennää ikinä Haltia, vaikka haltija taikois garderoobin täyteen ja keijut tanssis kaupantekijäisiks.