1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
NallePuff
Mammut New Age takki?

Onko kenelläkään tietoa missä pääsisi kokeilemaan kyseistä soft shelliä?

Myös patagonian tai arc'teryxin vastaavat schoellerin matskuista tehdyt takit kiinnostaisivat, jos jollain on näitä tullut jossain liikkeessä vastaan.

Anonyymi

Minulla on moinen takki. Ollut vuoden verran. On se hyvä, mutta:

Takki on hieman ongelmallinen. Ei siksi, että se olisi huono, vaan että sen käyttöala on jossain määrin kapea. Takki on näet melkoisen tiukka mitoitukseltaan ja muistuttaa eräällä tavalla viisikymmenluvun pusakkaa. Jos sitä aikoo pitää sinällään eli suoraan alukerroksen päällä, on se oltavakin tiukahko (mallinsa takia). Silloin se taas ei mahdu kunnolla välikerroksen päälle eli fleecen. Jos sen kuitenkin vetää fleecen päälle tursuu fleecen helma lyhyen pusakan alta. Eli sitä voi pitää vain jonkin mikrofleecen kanssa (+ aluspaita alimpana). Ei siis oikeastaan ole mikään "shell" eli kuori, ainakaan samalla tavalla kuin jokin telttamainen goretakki, joka alle mahtuu vaikka ohut untsa.

Sinällään materiaali eli Schoeller Dryskin Extreme 3XDry on erittäin hengittävää ja riittävän tuulenpitävää. Takki sopii hikiliikuntaan ja tuulitakiksi, mutta oikealla sateella tarvitsee jo tiiviimpää kolttua. Ainakin kylmällä ilmalla. Lepposassa kesäsateessa takki mene hienosti.

Dryskin on aivan fantastinen housumateriaali kuitenkin. Olin juuri pari kuukautta reissussa korkeuksissa 0-5700 metriä ja olosuhteet lähes 40 asteen helteestä 20 asteen pakkaseen. AINOAT houst joita pidin olivat Mammutin Champit. Joko sellaisinaan tai ruskovillan kalsareitten kanssa. Ei edes goren kuorihousuja tarvinnut panna päälle kertaakaan. Samat pöksyt ovat (kahden) pesun jälkeen taas työhousuina.

Jarski

Miten tuo Schoellerin Dryskin kangas toimii talvella vuoristossa?Luulis olevan kummiskin tarpeeksi vedenpitävä laskukäyttöön??Hengittävyys todellakin plussaa!

Anonyymi

Toimii hienosti. Kangas on riittävän tiivistä ja vettähylkivää. Jenkeissä vastaava Cloudveilin takki/housut -yhdistelmä on saanut runsaasti suitsutusta juuri laskettelijoilta. Pitää vain varmistaa (ainakin New Agen yhteydessä) että alle mahtuu tarvittava määrä välikerroksia.

NallePuff

Juuri tuo mitoitus on kiinnostuksen kohteena. Matskun hyvät (ja huonot) puolet ovat selvillä, mutta pitäisi saada selville, ottaako M:n vai L:n, muuten olisin jo tilannut takin saksasta.

von Schöller: sinulla kun on kokemusta takista, voisit ehkä auttaa. Minkä kokoinen olet ja onko sun takki mitä kokoa? Itse olen 177cm normaalivartaloinen kaveri, mammutin ultimate jacketissa M on mulle passeli, joten luulisin, että sama koskee tätä new agea. Dryskin on kuitenkin venyvämpää kuin windstopper. Takin pitää olla tyköistuva, mitään kovakuoren tapaista "roikkujaa" en halua.

Ei oikein löydy aikaa / mahdollisuutta lähteä hesaan sompailemaan jonkun liikkeen perään, josta takki löytyisi kokeiltavaksi..

Anonyymi

olen 172 ja 80 kg, rinnanympärys noin 104. New Age -takkini on kokoa L ja sen alla 200 fleece tuntuu tiukalta. Housuni ovat normaalisti kokoa M ja takit ja paidat L. New age voisi olla jopa XL (en ole kokeillut hihojen pituutta).

Anonyymi

NallePuff vaikuttaa aika hätäiseltä ollakseen noinkin tietoinen haluamastaan...

NallePuff

Tuo auttaa paljon, kiitoksia! Tuolla perusteella voisi päätyä L kokoon.

Kyllä sinne jotain saa alle mahtua, mutta 200 flleceä ei sinne tarvitse mun tapauksessa tunkea. 100 fleece tai ohut neule riittää aluspaidan lisäksi.