1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi

Lux,

Käsitit väärin nettikauppa kommenttini.

Itsekkin tilannut Globesta paljon kamaa just sen hinnan takia ja kavereiden kanssa kimppatilauksia että saatais toimitusmaksu jaettua.

Mutta kylmä totuus ollut joka kerta ennen rätti- tai kenkätilausta.

Aina ensin testaamaan koot ja sopivuus paikallisissa kaupoissa.

Et on niistäkin jotain hyötyä ja jokainenhan valitsee vapaasti osotospaikkansa.

Rauhaa ja asiallisuutta

Anonyymi

....Mutta kuka tuo maahan Black Diamondin kamoja.... Ps. Tarttis tietää

Anonyymi

....Mutta kuka tuo maahan Black Diamondin kamoja.... Ps. Tarttis tietää

Anonyymi

ET wrote:
Villekin varmaan tietää EU arvonlisäverokäytännöistä senverran että esimerkiksi globetrotter joutuu maksamaan suomen alvin suomeen toimittamistaan tuotteista.

Eikä joudu vaan ALV pitää maksaa joko Saksaan tai Suomeen - siis vapaasti valittavissa... Ja yllättäin ne maksetaan Globen tapauksessa Saksaan, koska se on sekä asiakkaalle, että firmalle halvempi vaihtoehto. ELI käytännössä GLOBE ei maksa centiäkään mitään veroa suomeen suomeen toimitetuista tuotteista.

Anonyymi

Kun postimyynti ylittää vuodessa tietyn rajan, on alvit otettava ostajamaan verokannan mukaan. Globe on niin iso toimija, että se joutuu lisäämään hintaan Suomen ALVin. Tilittääkö se rahoja suomeen on taas toinen juttu, eikä sillä ole merkitystä ostajalle.

Anonyymi

Kyllä Suomesta saa Mammuttia alle Globen hintojen, kun tietää mistä kysyä? :roll:

Mutta jos joku enemmän tuotteista maksaa, niin sekin käy. Biggrin

Tommi

Mistä kannattaa kysyä?

Anonyymi

höpöhöpö wrote:
Kun postimyynti ylittää vuodessa tietyn rajan, on alvit otettava ostajamaan verokannan mukaan. Globe on niin iso toimija, että se joutuu lisäämään hintaan Suomen ALVin. Tilittääkö se rahoja suomeen on taas toinen juttu, eikä sillä ole merkitystä ostajalle.

Joo olin väärässä... 35000 Euroa on toi raja, jonka jälkeen Globe tai vastaava on verovelvollinen Suomeen... :oops:

Anonyymi

Kun tässä koko ajan puhutaan globesta ja muista ulkomaisista liikkeistä koskien mammutin tuotteita, niin yhdessäkään nettikaupassa joita minä olen löytänyt, ei ole kuin "muutama" merkin tuote myynnissä. Kuten globella. Minä olen ostanut maahantuojalta, jolla on kuitenkin ihan kunnioitettava valikoima suomen kokoon nähden (?)...

Anonyymi

Anonymous wrote:
Kun tässä koko ajan puhutaan globesta ja muista ulkomaisista liikkeistä koskien mammutin tuotteita, niin yhdessäkään nettikaupassa joita minä olen löytänyt, ei ole kuin "muutama" merkin tuote myynnissä

Onneksi poikkeuksiakin löytyy, esim. http://www.outdoor-works.de ..

Anonyymi

Anonymous wrote:
Kun tässä koko ajan puhutaan globesta ja muista ulkomaisista liikkeistä koskien mammutin tuotteita, niin yhdessäkään nettikaupassa joita minä olen löytänyt, ei ole kuin "muutama" merkin tuote myynnissä. Kuten globella. Minä olen ostanut maahantuojalta, jolla on kuitenkin ihan kunnioitettava valikoima suomen kokoon nähden (?)...

Asiahan on niin, että globesta on mahdollista tilata kultakin valmistajalta mitä tahansa tuotetta, vaikka sitä ei kaupan katalogista löytyisikään. Tuotteesta voi tehdä ennen tilausta myös hintatiedustelun, joten katalogista puuttuvia tuotteitakaan ei ole pakko ostaa sokkona.

Eli mikäli mammutin omasta kuvastosta löytyy, saa sen tod.näk. myös tilattua. Ja onhan tuo hintatiedustelu-palvelu kätevä tapa verrata hintoja paikalliseen maahantuojaan...

Palvelu löytyy nettikaupan valmistaja-sivuilta (Hersteller; esim. Mammut sonderbestellung).

Sivut