1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
Artiachin ilma-alustat

Onko kokemuksia?

Mygg

Mun ystävällä on tällainen ja hän on aika tyytyväinen ja mukavalta tuntui ainakin istua sen päällä (siis istua patjan päällä). Samalla reissulla tuli patjaan pieni reikä terävästä kivestä mutta sen saimme nopeasti korjattu teipillä. Hinnasta en tiedä, lienee kallis.

Anonyymi

Omistan sen artiachin compact mat:n ja olen ollu suht tyytyväinen. Leveyttä siihen toivoisi vähän lisää ja pakkauspussi on liian pieni. Siinäpä ne miinukset, muuten vain hyviä kokemuksia. Maksoin siitä muistaakseni 80 euroa ja ostin partioaitasta reilu vuosi sitten. Tämä compact mat on 3 sentin malli, sitä saa paksumpanakin, mutta tuo on minulle riittänyt. Pakkautuu kaksin kerroin pussiin ja on näin ollen näppärän pieni paketti. Saman valmistajn trek mat:tia ei taiteta, joten se hankalampi pakata, tosin tämä malli voitti retki-lehden testin.

Anonyymi

Minulla oli Artiachin skin mat. Patja oli mukava koska pinta on siinä tahmea joten yöllä ei valu teltan nurkkaan patjalta. Sille vaan kävi niin, että nostin sen aamuauringossa kuivumaan teltan päälle sillä seurauksella, että pintakankaan liimaus pullistui jalkapalloksi muun patjan muuttuessa littanaksi. Maahantuoja antoi takuusta uuden patjan joka kuitenkin puhkeili joka reissulla. Vaihdoinkin sen sitten therma-restin ultra lightiin joka ei ole puhkeillut sekä pakkaantuu huomattavasti pienempään tilaan. Se on myös kevyempi. Talvella pidän sen alla vielä ohutta Karrimorin solumuovia. Yhteenvetona hankkisin ennemmin ultra lightin.

Mika K

Hmm. Itsellä ollut skinmat jo pian 4 vuotta ja mitään ongelmmia ei ole ilmennyt. On käytetty pääasiassa talven reissuilla ja pariin otteeseen myös syksyllä laavu/telttakeikoilla. Pintakankaassa alkaa olla muutama hieman klulunut kohta, mutta ne saa paikattua helposti esim. paikkaliimalla ja kangaspalalla.

Hintaansa nähden ihan toimiva otus.

Läskikymppi Freeride Team

Musikka

Hankin Compact Matin viime keväänä, ei pahaa sanaa. Tähän mennessä nukkumiset ovat tapahtuneet sulalla maalla, mutta tulevana talvena varmaan kokeillaan myös lumella.

Biggrin

Pakkauspussi on ihan riittävän kokoinen, tosin ei malliltaan mikään maailman paras. Salaisuus piilee tuplarullauksessa: ensin rullataan yksinkerroin suurin osa ilmasta pois, suljetaan venttiili ja sen jälkeen tehdään toinen rullaus jonka lopussa päästetään jämäilmat patjasta ulos. Jovain sopii patja säilytyspussiin. Tämä tosin on kokeiltu vasta pikkupakkasella.

Mika K

Skinmatilla toimii myös kovemmilla pakkasilla..

Läskikymppi Freeride Team

fagevic

Anonymous wrote:
Minulla oli Artiachin skin mat. Patja oli mukava koska pinta on siinä tahmea joten yöllä ei valu teltan nurkkaan patjalta. Sille vaan kävi niin, että nostin sen aamuauringossa kuivumaan teltan päälle sillä seurauksella, että pintakankaan liimaus pullistui jalkapalloksi muun patjan muuttuessa littanaksi. Maahantuoja antoi takuusta uuden patjan joka kuitenkin puhkeili joka reissulla. Vaihdoinkin sen sitten therma-restin ultra lightiin joka ei ole puhkeillut sekä pakkaantuu huomattavasti pienempään tilaan. Se on myös kevyempi. Talvella pidän sen alla vielä ohutta Karrimorin solumuovia. Yhteenvetona hankkisin ennemmin ultra lightin.

Joo, mäkin ostin skin matin, kun ajattelin että kevyt, pieneen pakattava ja mukava olis. No, olihan se mukava, ainakin siihen asti kun koira teki siitä erittäin kalliin puru-lelun... :lol:

Yritin sitten sitä paikata mukana seuraavilla lapuilla, mutta se oli niin monimutkainen systeemi, että tein patjaan vaan entistä suuremman reiän :oops:

Laitoin sitten kosolti liimaa reiän kohdalle, ja aika hyvin se ilma siellä sisällä pysyy. Mutta aamulla suurin osa ilmasta on jotenkin vaan pursunut ulos, ja selässä tämä tuntuu...

Ostin äskettäin ultra lightin (3/4), ja kyllä siitä heti huomaa että laatu, mukavuus ja keveys ovat ihan omaa luokaansa... Suosittelen :idea: