1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
Kuoriasu

On tullut taas ajankohtaiseksi hankkia uusi laskettelupuku. Aiemmat pukuni on ollut perinteisiä reilusti topattuja pukuja, jotka olen todennut välillä aika kuumiksi. Nyt olen harkinnut jonkinlaista kuoriasua, jolloin pukeutuminen sään mukaan helpottuu huomattavasti.

Haluaisinkin kuulla kokemuksia eri valmistajien kuoriasuista, materiaaleista ja saatavuudesta Suomessa. Mihin seikkoihin tulisi kiinnittää erityistä huomiota lasketteluun tarkoitetun kuoriasun valinnassa? Riittävä tila lämpökerroksille, vahvikkeet, vedenpitävyys, yms.?

Kiitos jo etukäteen!

Janne K

Vedenpitävyyden suhteen kannattaa miettiä, kuinka usein lasket kaatosateessa. Minä olen eläessäni laskenut kaatosateessa 2 päivää ja kumpanakaan päivänä rinteessä ei ollut monta muuta ihmistä. Sitäpaitsi, jos käyttö on peruslaskettelua, saa kamat kuitenkin illalla kuivattua.

MATRUUSI

Elikä eri merkkien omat halvemmat kalvot toimivat sinulle varmaan ihan hyvin. Esim. North Facen Hyvent kamat toimivat ihan hyvin lasketteluun, itsellä käytössä nyt yhden kauden ja hyvin pitää kosteutta ulkopuolella, ei ehkä hengitä niin hyvin mutta ainahan saa avattua vetskareita.

Koirankusettamiseen säässä kuin säässä ja mökkeilyyn käytössä sitten gore -kamat jotka suunniteltu yleiskäyttöön.

Isojen poikien 4H kerho

Vääräjalka

Tuulenpitävyys on tärkeää. Ja Suomessa laskiessa saa varautua räntäsateisiin, mitkä kastelevat kohtuullisesti.

Katso että vetoketjun päälle tuleva suoja kiinnittyy tarralla ja sisäpuolella on pehmeää leukaa vasten. Testasin kunnon pyryssä nepparilistalla olevan takin ja joka tauolla sai putsata lumet listan alta.

Sopivasti tilaa välikerroksille, riittävät hihat ja helma. Liian iso tuo purjepinta-alaa ja hidastaa menoa etenkin huonomissa olosuhteissa. Fiksut taskut ja paikka lipulle.

Eiköhän sitä takki löydy, kun ei fiksaa itseään merkkiuskolliseksi.

Vauhti korjaa virheet