1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
Käsineet

Käteni ovat varsin palelevaa sorttia, joten kaipaisin suosituksia mahdollisimman lämpimistä käsineistä. Jos tiedossa, niin kertokaa ihmeessä tuotteiden hintoja ja hankintapaikkojakin.

Kiitos jo etukäteen, jos joku pystyy auttamaan Smile

Anonyymi

Rukkaset?

Lämpimyyden kannalta on aika olennaista et käsineet on kuivat, Jos meinaat pärjätä yksil hanskoil monen päivän reissun, suosittelen semmosia irtovuorellisia, kuivuvat nopeemmin.

Hestrat on hyvät, ja kalliit, mutta silti parempaa vastinetta rahoille kuin jotkut halvat hanskat. Saatavuus aika huono Suomessa. Mikonkadun Intersportista saattaa löytyä. Hestralla on muuten aika fiksun näköisiä semmosia kolmisormisia hanskan ja rukkasen hybridejä, kannattais ehkä kokeilla.

Anonyymi

Lowe Alpinen rukkaset, Shelled Ice Mitt.

mm. Mountain Shop, Helsinki.

Hinta 81e ja nyt näyttää olevan pienempiä kokoja tarjouksessa.

Hyvät ja lämpimät!

Anonyymi

Jaa että parhaat kintaat pitäs saada. Mulla on jo kolmatta talvea menossa Haglöfsin vuorettomat rukkaset. Joku Gore-tex kalvo siihen on läntätty. Pyöräilen ympäri vuoden ja nämä on käytössä kun lämpötila on alle +5 astetta. Noin -5 asteeseen pärjää ilman sisälapasta. Sitä kylmemmällä on lisäksi silkki-mohair langasta neulotut lapaset. Jopa -35 asteen pakkasessa on ollu pakko mennä töihin. Eikä oo koskaan palellu.

Ostin ne Joensuun Partio-Kuksasta. Ja makso jotain 30€. Hintansa väärti, ei vain taida olla enää saatavilla. Haglöfsin maahantuonti varmaan tietää.

Sisälapasesta voi varmaan olla erilaisia variaatioita eri keleille, mutta noilla oon itse kyllä pärjännyt.

Anonyymi

Käsissä siis toimii sama kerros-pukeutumisen ohjenuora kuin muuutenkin. Alimmaiseksi hanskat, jotka siirtää kosteutta, sitten lämpökerros (tai kerroksia) ja sitten tuulen- ja vedenpitävä kuori. Kelin mukaan sitten säädellään kerroksia, hikoilua kannattaa välttää.

Lisäksi jos sulla on sellaisia harrastuksia että joudut ottamaan välillä hanskat pois tehdäksi jotain (esim. valokuuvaamista, suksien siteitten kanssa temppuilua yms) niin olis hyvä että voisit tehdä nuo hommat ainakin ne alimmaiset hanskat kädessä. Eli niiden olis hyvä olla sormikkaat ja istua hyvin.

Alimmaiseksi voit siis vaikka pyytää mammaa kutomaan ohuet sormikkaat villalangasta tai sopivasta tekokuitulangasta, tai hommata kaupasta sellaiset. Jossain myydään myös polypropeenista tehtyjä alushanskoja.

jukkako

pitäis kanssa hanskat hankkia. olen vain mietiskellyt että onko gore hyvä hanskoissa? ei hengitä-> hanskat kastuu sisältä vaikka olis -20 pakkasta ja sitten on kylmä?

Anonyymi

Mulla on Mammutin vuorettomet gore-kuorirukkaset. Niiden sisällä fleecesormikkaat. Yhdistelmä on verraton ainakin putskuhommissa ja varsinkin kameran kanssa. Ei kastu ja on lämpimät.