1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
polvisuojat telluillessa

Millasia suojia telluilelevat ihmiset käyttävät takamaasto olosuhteissa?

Anonyymi

K2 rullaluistelupolvisuojat. Maksoi 15 Euroa Intersportissa ja ovat mukavat päällä, suojaavat hyvin ja mahtuvat kuorihousujen alle.

Piti ensin lyödä toinen polvi takamaastossa kiveen ja toinen polvi rinteessä jääkokkareeseen ennen kuin tajusin ostaa syndit. Käytän niitä aina laskiessa.

Mikko H.

MacDavidin lentopallosuojat. Kovien muovikuppi-suojusten (rullaluistelu) reunat rikkoi housut.

johansen
Käyttäjän johansen kuva

Dainesen polvisuojia. Kevyet eivätkä hiosta.

Laskin monta vuotta ilman suojia ja ihmettelin niiden tarvetta. Jyrkemmillä pätkillä polvi kolkkasee koko ajan takasukseen. Eräänä vuonna vähälumisena vuonna satuin laittamaan suojat jalkaan ja sen jälkeen en enää voisi kuvitella laskevani ilman. Laskuvarmuus tuplaantui ja triplaantui.

Anonyymi

Minkä lajin Dainese-polvisuojia meinaat, voitko laittaa linkin kuvastoon tms?

johansen
Käyttäjän johansen kuva

www.dainese.com / MTB / knee guard bmx

Anonyymi

No johan on, eiköhän mene hieman yli nuo Dainesen suojat, tai sitten laskutaidoissa taitaa olla parantamisen varaa (voihan sitä tietysti lätkävarusteissakin laskea...); lentopallopolvisuojat parhaat, eivät riko kuorihousuja (muovi hankaa yllättävän nopeasti esim goren rikki)

Mika K

Ehdottomasti ei mitään pehmeitä lnetopallosuojia. Kunnon jääpalan/karahkan/kiven osuessa polveen vaikka offilla voi olla tyytyväinen jos kovat suojat sattuu omaamaan..

Läskikymppi Freeride Team

Anonyymi

totta puhut JrM!

kovat ehottomasti.

oon kyl saanu housut rikottua kun käytän syndiä housujen alla, mut ne olikin jo ex-goret jote no harm done. ny paremmat ja polvisuojatut housut, halti grade VII, jäykempi kangas polvenkohil. toivottavasti kestää tai siirrettävä syndat päällimmäiseksi -ei välttämättä huono ajatus.

-WS-

Anonyymi

"Laskutaidossa parantamisen varaa, jos käyttää Dainisen syndejä".

Tämä Kittilän Johansen ei kai sitten ole sama kuin se Kittilän Johansen, joka on aika hyvä laskemaan telluilla. Sehän oli joskus kisoissakin.

Hei "huono Johansen", sanoit, että sulla takapolvi kolkkaa jyrkällä sukseen. Mulla kolkkaa suksen viereen sen ulkopuolelle tai ulkoreunaan - voisitko sanoa missä vika - siis mun laskussa? Tai jos se parempi J lukee tän niin vois kommentoida.

Olen samaa mieltä siitä, että pehmeä syndi ei riitä. Ja gorekin on halpaa polvilumpion korjaamiseen verrattuna. Sitäpaitsi mun housut kyllä kesti syndit mutta kantit ja rakka leikkaa aika tehokkaasti ihoa myöten.

Anonyymi

Dainesen MTB-malliston shuttle pro-asu vois olla aika hyvä kehnommallekin laskijalle. Smile

Anonyymi

JrM wrote:
Ehdottomasti ei mitään pehmeitä lnetopallosuojia. Kunnon jääpalan/karahkan/kiven osuessa polveen vaikka offilla voi olla tyytyväinen jos kovat suojat sattuu omaamaan..

Mä luulen että mun suojat on lentopallosuojat... oon laskenut niillä jo useamman vuoden, kaatuillutkin ja musta ne on ihan ok. Niissä on sellainen jäykähkö, leveä, paksu pehmuste etupuolella kuitenkin. Terävään kiveen osuva isku olis kuitenkin aika hyvin pehmustettu.

johansen
Käyttäjän johansen kuva

"Heikki"

Liioittelin ehkä kun kirjoitin "kolkkasee koko ajan takasukseen". Mut silti sattuu kun nasahtaa jos ei ole suojat päällä Smile Tiiä sit sun laskusta. Mie rämähdän suoraan siihen takasukselle. Ainakin nyt tuntuu siltä nyt sitä miettiessä kun edellisestä laskusta on jo liian kauan. Saa nähdä miten ensi viikolla Lyngenissä. Pitää palata sit asiaan Wink

Jep. Kittilästä.