1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
Piilolasit netistä

Mikähän olisi paras paikka tilata piilolaseja netistä. Hinta, toimituskulut ja toimituksen nopeus tietty kinnostaa. Onko kokemuksia?

Anonyymi

www.piilolinssimyynti.com. Kuusi paria kuukausilinssejä makso joku 70-80€. Linssit tuli seuraavana päivänä soitosta. Tietysti ymmärrät, että oman terveytes takia sun pitää olla käyny silmälääkärissä n. viimesen vuoden aikana.

Anonyymi

lensbuddy.com

Anonyymi

Käykää ihmiset oprikolla tutkituttamassa silmiä. olen kyseinen ammatin harjoittaja ja olen nähnyt semmoisia silmiä joista ei enää kunnollisia saa, syynä tähän täydellinen ohjeiden laimin lyönti, eli siis joko korvissa on vikaa tahi sitten niiden välissä. Linssejä voi tilata vaikka timbuktusta mutta uusia saeveiskalvoja ei saa kuin kuolleilta, ja silloinkin leikkaus on vaikea ja toipuminen aikaa vievä, lisäksi kiireiselle voi olla yllätys että odotusajoissa voidaan puhua vuosista.

Eli siis ihan sama mistä piilolinssinne hankitte, muistakaa tarkistuttaa silmänne vähintään kerran vuodessa. jos siellä on jotain hämminkiä optikko näkee sen jo ennen kuin on myöhäistä.

Jaggi

Myös minä voin, omakohtaisesta kokemuksesta johtuen, suositella säännöllisiä silmälääkärillä/optikko/tms. käyntejä.

Muutenkin piilolinssien käytön kanssa pitää olla tarkkana ettei tule tulehduksia :evil: , tai jopa jotain pahempaa!

Ja kannattaa tietysti käyttää välillä niitä rilllejäkin! www.glasogondirekt.com

Eli järki päässä, kuten joka asiassa, niin pärjää. Smile

Ola

optikko wrote:
Eli siis ihan sama mistä piilolinssinne hankitte, muistakaa tarkistuttaa silmänne vähintään kerran vuodessa. jos siellä on jotain hämminkiä optikko näkee sen jo ennen kuin on myöhäistä.

Suosittelen noita tarkastuksia, mulla optikko huomasi rutiinitarkastuksessa metallisirun silmässä, olisi voinut tehdä pikkuhiljaa hallaa piilareita pitäessä...

Anonyymi

Kun nyt on optikkokin mukana, niin tiedätkö mistä johtuu kun mulla piilarit kuivuu päähän. Eli silloin kun olen käyttänyt niitä, niin yleensä ne käydään irroittamassa sairaalassa, kun en itse uskalla kiskoa (kun tuntuu silmä lähtevän).

Onko teillä muilla vastaavia ongelmia?:)

zorro

Sulla on joko väärä piilari tai liian nopeasti haihtuva/liukeneva kyynelneste. Keskusteleppa asiasta oman optikkosi kanssa. Voit ensin testata keinokyynelten (Optitears, Ciba Vision Aquify joka on mun mielestä parempi, on vaan ihan sikahintainen) käyttöä ja jos ne eivät tunnu auttavan piilarin irtoamista niin kokeilkaa optikkonne kanssa toista kaarevuutta/halkaisijaa/reunamuotoa/materiaalia/merkkiä.

btw, älä kisko niitä nykyisiä pois niin että tekee kipeää! Jos ei tunnu irtoavan, odottele hetki (pari minuuttia väh.) ennen kuin yrität uudelleen, pidä silmiä kiinni.. Tarkoitus on, että silmän pinta kostuisi uudelleen ja linssi liikkuisi ja irtoaisi.

Anonyymi

Joo optikolla/silmälääkärillä kannattaa kyl käydä säännöllisesti niitä silmiä tarkistuttamassa. Mutta mitä noitten piilareitten hintoihin tulee, ni kyllä ainakin mua suuresti ihmetyttää noi hinnat optikolta ostettaessa.. Netistä tilaamalla samat linssit (täsmälleen samanlainen pakettikin) maksaa reilut 50% vähemmän kun optikolta ostaessa. Valveutuneena kuluttajana aion jatkaa vastaisuudessakin piilareitten tilaamista netistä, koska ei ainakaan mulla ole varaa maksaa täsmälleen samasta tavarasta tuplahintaa.

Anonyymi

Nisseniltä saa piilarit viikossa himaan kannettuna ja vielä halvemmalla kuin liikkeestä. Jotta nettiin saa salasanan täytyy käydä silmätarkastuksessa ja ne jatkuvat sitten kerran vuodessa. Ihan ok systeemi.

Hei optikko!

Mites tollanen että voiko kertakäyttöisiä linssejä pitää useampana päivänä jos käyttää niitä välillä piilari nesteessä? Välillä kun tulee heitettyä jotain urheilusettiä varten piilarit päähän niin ei viittis parin tunnin takia avata seuraavana päivänä uutta paria.

Anonyymi

Niitä kertakätyyölinssejä (=päivälinssit) EI ole tarkoitettu kuin vain ja ainostaan kertakäyttöön. Hapenläpäisy linssissä tomii vain vähän aikaa ja kun sarveiskalvo alkaa kärsiä happivajeesta se yrittää itse kompensoida puutostilaa muodostamalla uudisverisuonitusta eli silmät alkavat punottaa. Ja kun verisuonia silmään alkaa muodostua se on pysyvä tila, eli ne eivät enää lähde pois.

Jos sinulla on tilanne, jossa olis tarvis käyttää linnsejä useammin kuin vain satunnaisesti, niin eikö olisi järkevämpää siirtyä kuukausilissseihin? Niillä on tietysti se puhdistamisen ja säilyttämisen vaivaruljanssi. Kertakäyttölinssi on aina puhdas ja steriili silmään laitettaessa, kun sen ekaa kertaa "korkkaa".

Ja esim. retki- tai vaellusoloissa ns. "yötäpäivää" piilarit on oiva valinta. Niitä voit pitää putkeen, eli jopa nukkua ne päässä reissun ajan. Kunhan tilanne on vain kontrolloitu eli tarkistettu etteivät linssit aiheauta silmillesi haittaa.

Pitäkää huolta silmistänne!

piippu

Piilarit on hyvä valinta. Mutta kuten muut kertoivat, hanki ne ihan suomalaiselta optikolta.

Jollei tarvitse piilolinssejä muuhun kuin lasketteluun tms.. on yhden päivän linssit varmasti parhaimmat.

Virosta tilattuna/ostettuna saa halvemmalla, mutta kuinkahan moni meistä loppujenlopuksi viitsii niinkiin kalliilla aistilla kuin näöllä, käydä pelleilemään. En minä ainankaan. Onko kiva lasketella ilman näköä, tai vaellella..Nähdä revontulia ilman näköä..

Maksaa ne sokeain kepitkin :roll: