1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
jukkako
uusi lumilauta

Olisi siis tarkoitus ostaa uusi lumilauta, vanha kun on vähän liian pieni tänne alppien isoihin rinteisiin. onkelma on vaan se, että pari viime vuotta on mennyt muissa asiossa kun laskemisessa, enkä sitäkään ennen ollut mikään varustefriikki, joten nyt olen vähän hukassa kun valikoimaakin riittää... lähikaupassa on vaan burttonia, mutta jotenkin on sellanen kutina että se on kovin kallista kamaa. minkäs verran tuollainen hyvä lauta muuten maksaa, saako alle 450e? pituutta saa varmaan olla n165, kun painoa on kuiteski yli 80kg ja tarkoitus on laskea rinnettä ja puuteria, ei paippia.

Eli onko merkillä väliä ja mitä maksaa? ja mihin pitäisi muuten kiinnittää huomiota.

ET

Katoppa http://www.blue-tomato.at/ ja sieltä Last season models

Muuten jos Burtonia katsoo niin joku Omen 178 senttisenä toimii Biggrin

vesi on pilaantunutta puuteria, kuten Sepi sanoo

jukkako

minkäköhän pituinen tuon uuden laudan pitäisi olla? kun itse olen 195/82, ja tarkoitus olisi lähinnä laskea rinnettä ja puuteria, ei niinkään temppuilla.

joyride

No tuon pituiselle/kokoiselle kaverilla kannattaa ehdottomasti katsella 175 cm < pituisia lautoja, varsinkin jos offia meinaa laskea. Loppu riippuukin sitten vähän kengän koostasi, eli jos on isot popot -> leveä lauta.

ET

Jos pääset poikkeamaan, niin Hintertuxissa on osaava liike http://www.hot-zone.tv/

jukkako

onko tuollainen 175 paha laskea? kun vanha oli aikasta paljon lyhyempi, enkä mä nyt mikään pro ole. tais siis pari kolme viime kautta on jääny vähän välistä ja kokemukset puuterista ja vauhdista on lähes olemattomat. toisaalta kyllä mä sillä monen monta kautta tulen vielä laskemaan eli ei viittis ostaa ihan turhaakaan. voiko noista laudoista muuten laskematta sanoa mitään eroa, eli voiko merkin tai speksien avulla laudasta sanoa mitään? täälä hetkellä on harkinnassa Scottin 165, Duotonen 176 ja Headin 174. kaikki tuolta blue-tomatosta viime vuoden malleja.

ET

Puuteri ja vauhti tykkää pitkästä laudasta. Sinunpituiselle (195) tuo 175 ei ole yhtään liian pitkä kun kerran lautailukokemusta jo on.

Anonyymi

Itse ostin customin tossa ja kävin sitä vihdissä kokeilemassa ja hyvin toimii. Kallishan se oli mutta minkäs teet intohimoille. Itse painan lähes 90 ja voimaakin pitäis jonkun verran olla. Lauta on 166 muistaakseni. Pitkältä se aluksi vaikutti. Se pysy todella hyvin alla ja tuntui vieläpä ihan kivalta kikkailla. Osta tarpeeksi jäykkä lauta ja pidä kantit kondiksessa niin sillä on kiva tykitellä joka paikassa. :!: