1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
Hyvät kuorivaateet ILMAN gorea??

Terve!

Mikä olisi hyvä tekninen ja kulutusta kestävä (=hard shell) takki, ilman goretyypistä kalvoa, talviseen ulkoiluun esim. lasketteluun tai kiipeilyyn?? Syy tähän kysymykseen on että kun, mielestäni goret ovat liian "tiiviitä" eikä hengitä kunnolla, eikä talvella tuu vettä taivaalta... Hinta on myös yksi syy... Hengittääkö esim. Mountain hardwear:in "gorettomat" takit hyvin???

Vai olenko väärässä?? Onko tyhmää ostaa kallis vedenpitämätön takki?? Omimstan myös VindStopper fleece, eikä se mun mieleslä hengitä kunnolla.... Siksi en hae ohutta VS-takkia.

Onko joku samaa (tai toista) mieltä, tai keksinyt tähän ratkaisua? kiitos.

Anonyymi

Suosittelen materiaaliksi N2S: aa (mm haglöfs, mountain hardwear, salomon..). On täysin tuulenpitävä, kestää hyvin kulutusta ja hengittää huomattavasti paremmin kuin kumpikaan gore. Mikään sadevaatemateriaali se ei ole, mutta kestää silti kosteuttakin kohtuullisesti. Haittapuolet ovat suolainen hinta ja huono saatavuus Suomesta. Omani tilasin saksasta, mutta nyt ilmeisesti jo alkaa löytymään täältäkin(?)

Anonyymi

Minulla on käytössä Mammutin Castor jacket, jossa on schoellerin vedenpitävää ja erittäin hengittävää kangasta (ei siis kalvo). Loistava takki, leikkaukset ja stretch ynm toimii...

Anonyymi

Onko kokemusta N2S windstopperin pintakestävyydestä? tarkotan siis MHW:n transition zip- paitaa. joku sanoi, että nyppyyntyy helposti ja tarttuu kivillä joku piikkiin. onko näin?

Olof

Minusta noihin laskettulu kamppeisiin, jos harrasruksen ideana on möyriä puuterissa ja haikkailla ja muuta hauskaa.. Nii sillon kyl kamppeista pitää löytyä tarpeeksi korkee vedenpitävyys.. Oli joskus hanskat joissa tuota ominaisuutta ei ollu.. Eikä niillä tehny mitään.. Sitten sijoitin rahani mammutin goreturtles malliin ja kyllä kannatti...

Powder to the people

Anonyymi

Fjellun anorakki G-1000 polyesteri/puuvilla sekoitteesta kyllästettynä Goren Cottonproof liemellä on osoittautunut erittäin toimivaksi vaatteeksi talvella ja pienellä vesisateellakin. Housuina olen käyttänyt gorekalvollisia mutten mitään bibejä vaan kohtuu korkealla vyötäröllä ja henkeseleillä varustettuja. Minun käytössäni gore hengittää vain jos seison paikallani liikkumatta.