1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
thermarestistä tuoli

Ruotsalaiset käyttää jotain ihme remmiviritystä millä saa thermarestistä tehtyä tuolin. Mikähän se on ja voisko tehdä itse?

fagevic

sen voi tehdä itse, ohjeet löytyy ruotsinkielisestä melontakirjaasta nimeltään "långfärdskajak" ja sen on kirjoittanut Karin Mentzing. Pitäisi löytyä akateemisesta!

Anonyymi

kollaa tätä:

http://www.eagle-sharp.no

Mygg

samannäköisiä patjoja, mutta ilman tuoli-optiota saa myös Stadiumilta:

Point Zero "X-lite compact air mat", 550g, ~180x60cm, €30

pakattuna pienempi, kevyempi, mukavampi, ämpimämpi ja halvempi kuin mikään itsetäyttävä matto!

Anonyymi

Joo, siitä melontakirjasta selvisi seuraavaa:

Tehdään koko patjan kokoinen pussi, jossa toinen puoli voisi olla jämympää kangasta koska suojaa patjaa rikkoontumiselta.

Tähän pussiin sitten ommella puolivälistä ylöspäin molemmille reunoille paikat jäykiste-putkille, tästä osasta tulee selkänoja. Tuoliosuus tehdään toisesta puoliskoska taittamalla se kahtia. Tuolin koossapysymiseksi ommellaan vielä n. 20cm päähän siitä selkänojan ja pyllynalusen mutkasta remmit jotka saa pikalukolla kiinni, tähän tulee siis kolmion muoto.

Ja siinä oli sanottu myös, että voipi tuollaisen tuolisysteemin tehdä vaikkei oliskaan ilma-alustaa... pelkkää vahvaa kangasta vain. Tosin silloin se ei ole niin pehmeä istua.

Ja ei sen makuualustan tietenkään tarvitse olla therm-a-rest merkkinen...

Siellä oli paljon muitakin etupäässä melojia kiinnostavia tee-se-itse ohjeita (melakelluke, säilytyspussit, jne)

Kirja vaikuttaa pätevältä merimelontaoppaalta, ruotsalainen melontasanasti ei kuulunut lukion oppimäärään mutta kyllä se siitä selviää kun tuon saa kahlattua läpi.

Anonyymi

Therm-a-rest on noita tuoleja vuosia sitten valmistanut, en tiedä valmistaako enää.