1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
Petzl Tikka Plus -lamppu?

Onkos kellään käytännön kokemusta Petzl Tikka Plus -otsalampusta.

Olen käyttänyt edellistä mallia (siis ilman plussaa) ja hyväksi

havainnut ja nyt houkuttaisi tuo Plus-malli.

Lassin Retkiaitta näytti myyvän 36 eurolla. Onkohan jossain

vielä edullisempaa ostopaikkaa?

Anonyymi

Hypistelin sekä perinteistä että uutta plus-mallia kaupassa ja ostin sitten sen perinteisen. Hintaero kun oli melkoinen enkä keksinyt mitään hyötyä uusista ominaisuuksista. Vaikka se olisi kirkkaampikin, niin tuskin kuitenkaan niin paljon, että sillä ratkaisevasti paremmin ympäristöön näkisi. Polkua näkee hyvin kulkea entisellä mallillakin.

Anonyymi

Jostain luin, että uudessa on elektroninen jännitteen säätö, eli lamppu palaa kirkkaana loppuun asti. Siinäpä on minulle hyvä syy käydä töitten jälkeen käydä hakemassa uusi malli, vaikka omistankin jo tavallisen ja duo:n itseviritetyillä ledeillä. Ainakin minua ärsyttää, kun tavallisesta tikasta ei patterit lopu millään, mutta paras valoteho on jo aikaa sitten mennyt. Ei nimittäin kehtaa heittää puolitäysiä pattereita pois. Mielummin ottaisin kyllä ilman sitä kallistuksen säätöä, yksi mahdollinen vikapaikka lisää...

Anonyymi

Joo se kallistuksen säätö näytti vähän sellaiselta että voipi

hajota herkästi? Tosin luultavasti sen saisi korjattua

läpinäkyvällä teipillä jos niin kävisi. Vilkkuvalo-tilalle en keksinyt

paljon muuta käyttöä kuin ehkä jossain hätätilanteessa..?

Tuo valotehon pysyminen vakiona olisi kyllä hyvä ominaisuus.

Anonyymi

Kävin Lassilla sitä lamppua hipeltämässä ja paketissa on kyllä ihan normaalisti laskevat valotehokäyrät, lamppu vain kytkee isommat tehot pois käytöstä portaittain, kun paristot tyhjentyvät. Muuten kyllä ihan kiva vehje, erityisesti katkaisijaa on helpompi käyttää.

Anonyymi

Plussa on huomattavasti kirkkaampi kuin vanha malli. Vanha ei myöskään ole vesisujoattu niinkuin uusi. Himmennys ominaisuus on aivan ehdoton sisällä teltassa kun täydellä teholla vanhakin malli häikäisee liikaa(heijastaa teltan seinistä). Vanha Tikka on huono liikkuessa, esim. kävellessä kun valokeilaa ei voi suunnata sinne minne valoa tarvitsisi.

Anonyymi

Vanha tikka kyllä on vesisuojattu.. Siis ei se varmaan kestä mitään sukeltamista mutta roiskeet on kestäny ainakin mulla. Itse olen ihan vertaillut niitä kahta tuolla kitkajoen elo/syyskuun pimeissä..tikka + oli kirkkaampi mutta oon kyl käyttäny omaa tikkaa ja kaks kesää joten kyl se valo himmenee mut eihän kunnon yö taimenen pyytäjä tarvikkaan isoo valoo...

Anonyymi

Tikka Plus hakkaa vanhat Tikan menentullen valotehossa. Tehon säätö on myös hyvä ominaisuus, joskus liiasta valotehosta on haittaa. Valaisimen kulman säätöä osaa arvostaa esimerkiksi PT-kisoissa yörastilla nysvätessä pajupilliä.

En parhaalla tahdollanikaan voisi väittää lampun olevan vesitiivis (en ole edes lukenut että mainostetaanko sitä sellaisena) mutta kyllä kotelo roiskevesitiivis varmaankin on.

8g painonlisäys on olematon jos on tarvetta Tikka Plussan muille ominaisuuksille.

Stockmanilla Tikka Plus -lampun lähtöhinta näkyy olevan 39,90.

Olof

No kyllä sen normaalin tikan valossa on nähny vaihtaa perhot ja uistimet + koukata taimenet nii eiköhän joku pajupillikin synny sen valossa.

Tai ainakin minun käsissä syntyis eri asia jollekin etelän ihmiselle..

Powder to the people

Anonyymi

Näkee varmaan vaihtaa vaikka kalsarit sen tikan valoteholla, mutta kyse onkin siitä mihin valokeila näyttää. Kun pt-kisoissa ährää 5 tuntia yötehtävää on hyvä jos valokeilan saa suunnattua siihen kohtaan mihin haluaa. Tulee hiukan vähemmän jumia niskaan kun ei tarvitse jäpittää koko yötä.