1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
alluzi
North Facen takkia ostamassa

Olis tarkoitus hommata kunnon takki, en väitä että TNF olisi ainoa hyvä, mutta koska kyseisen valmistajan fleece löytyy jo niin olisi myös mukava saada saman valmistajan takki, josta saa fleecen avulla talveksikin sopivan asusteen. Olen vain huomannut ettei TNF enää tee uusiin takkeihin fleece kiinnikkeitä (syy?).

Olisi mukava saada vähän tietoa ja kokemuksia eri malleista. Takki tulee ihan kaikkeen ulkoilukäyttöön aina rinteestä metsään, joten Gore-Texi on varmaankin ainoa vaihtoehto. Myös edullisimmat TNF:ää myyvät kaupat olisi mukava saada tietoon.

Jii

Mulla ois joutavana hyväkuntoinen 01-02 sinimusta TNF Mountain Jacket kokoa XL. Siinä on vetskarit fleeceä varten. Pistä vaikka yv:tä jos kiinnostaa.

-Jii

Anonyymi

Fleece-kuori -kiinnitysvetskareista on luovuttu kahdesta syystä: Lisää kuoren painoa ja hintaa (suuren osan eikaa vetskari tyhjän panttina kuitenkin), yhteenliitetty zydeemi on kylmä vetskarin kohdalta.

Homma ei siis toimi ollenkaan ideaalisti. Tyrha itkeä moisten perään

nimim. "kokemusta on"

Anonyymi

Minkä ihmeen takia jengi haluaa välttämättä jotain TNF:ää tai muuta jolla on makea nimi ja hirveä hinta kun löytyy muita merkkejä (esim. Lowe ja kotimainen Reima) joilla on hinta/laatu paljon paremmin kohdallaan kun nyt vaikka esim. TNF:llä ? Lisäksi markkinoilla on vähintäänkin yhtä hyviä kalvoja kun ylihinnoiteltu Gore-Tex joka ei käytännössä ole yhtään sen kummempi kun vastaava tuntemattomanpi esim. Haltin, Lowen tai Patagonian käyttämä kalvo. Ja se fleece pysyy kyllä siellä alla oli siinä päällä mikä rotsi hyvänsä !

Anonyymi

ja muuten joka perhanan sauvakävelijälläkin rupee olee Nortin tai häglöfssi takki Biggrin

Anonyymi

Mitenkään TNF:n kuteita ylistämättä voin todeta että TNF:llä on kuitenkin paras takuusysteemi (ikuinen takuu). Siis jos kuori rupeaa vuotamaan niin takuusta saa uuden takin/housut tai sitten kuittia vastaan rahat takaisin. Sain tossa kesällä yli 10v. vanhasta nortin takista rahat takaisin Smile Ja tilalle en taida kyllä norttia ostaa. Smile

Anonyymi

mihin lähetit takkisi, jotta takuu toimi?

Minullakin on huomattava määrä tnf-tavaraa, jolle olisi korjaus tarvetta.

alluzi

No suositelkaa nyt jotain takkia, tää keskustelu tuntuu etääntyvän aiheesta Biggrin . Ja kokoni ainakin TNF:n kohdalla on M, ainakin fleece, jos joku on luopumasta suht uudesta takistaan. Tottakai kuittia vastaan, saa sitten uuden jos hajoaa.

Anonyymi

Jep, vein takin partioaittaan ja sain rahani täysimääräisenä takaisin vaikka ensin rupesivat narisemaan että maksavat vain noin puolet takin hinnasta koska maahantuoja ei korvaa heille kuin noin puolet kuitin summasta. No, pienen jaarittelun ja kovistelun jälkeen maksoivat koko kuitin summan.

Timppa

alluzille vinkki:

tänään pistäydyin (parjatussakin) Partioaitassa ja siellä näkyi olevan alessa sinisiä TNF:n Ama Dablaneita (olikohan ovh lappu jotai reilusti yli 5sataa ecu, nyt karvan verran alle 4sataa), eivät kylläkään olleet sitä strechiä, mutta kohtuullinen rotsi kuitenkin.

Henkkoht kokemusta ei ole ko. rotsista, harkintaan jäi vielä... alkaa olla vanha palvelija Kitchana jo siinä kunnossa että kohta jää eläkkeelle Wink

&quot;To accomplish great things, we must not only act, but also dream; not only plan, but also believe.&quot;<br />Anatole France

Anonyymi

Minulla on Nortin Mountain Light Jacket ja siihen sopiva fleece (Denali). Enpä ole sellaisissa myräköissä ollut, joissa vetskareiden välistä vuotaisi. Aivan loistava takki, sillä ilman vuoria se menee kesällä ja vuorin + muiden välipaitojen kanssa on riittävän lämmin talvella. Lisäksi vaimo teki ylivoimaisen toimivan fleeceliivin, johon löytyi takkiin sopiva vetskari. Takki on ollut melko kovassa käytössä 7 vuotta ja on vieläkin kuin uusi. Yksinkertaisesti en ole löytänyt siitä mitään moitittavaa ja on varmasti ollut hintansa väärti.

"Köyhällä ei ole varaa huonoon"

Anonyymi

alluzi wrote:
koska kyseisen valmistajan fleece löytyy jo niin olisi myös mukava saada saman valmistajan takki, josta saa fleecen avulla talveksikin sopivan asusteen. Olen vain huomannut ettei TNF enää tee uusiin takkeihin fleece kiinnikkeitä (syy?).

Mulla on nortin vanha takki ja siihen käyvä fleece mutta kertaakaan en ole käyttänyt. On vaan niin erittäin epäkätevä systeemi. Lämpimämpää on pistää ensin fleece normaalisti kiinni ja sitten takki päälle.

Eli siinä suhteessa voit valita valmistajan muiden faktojen perusteella.

VSO

Mulla ois myynnissä kyseinen takki kokoa M.

Takkia on käytetty viime joulukuusta lähtien. Kuitti löytyy

(takissahan on ikuinen takuu Biggrin )

Väri musta/musta.

Takki sijaitsee Helsingissä..

En viittis ihan ilmaiseksi luopua, vaikka onkin tarpeeton.

Tarjoa jotain Wink

Luoto

Ei kannata lähteä tohon TNF-leikkiin ollenkaan :lol:

Kuten joku jo totesikin, niin TNF on kallis ja huono.

Itse olen käyttänyt puoli vuosikymmentä Mountain Equipmentin Karakorumia, joka oli hankintavuonna päihittänyt Suomalaisten ja

Eurooppalaisten retkeilylehtien testeissä TNF:n mallit ihan kirkkaasti.

Hinta oli kuitenkin huomattavasti TNF:n vastaavia malleja halvempi.

(taisin maksaa markoissa n. 2100 mk). Ko. kuoritakkimallista

on tehty vuosien saatossa monta uutta varsiota, joissa on havaittavissa

jatkuva tuotekehittely.

Anonyymi

Fleece on kätevämpi pitää erillään ja voit ostaa takin sen perusteella mikä on parhaan mallinen, hintainen yms eikä välttämättä norttia.

Mulla on nortin kuoritakki & fleece vetoketjuyhdistämismahdollisuudella mutta enpä ole pahemmin käyttänyt niitä... (kumpaakaa enää pitkään aikaan.) Jos joku väittää ettei ole kylmävuotoa niin ei ole tainnut käyttää talvella. Itseä häiritsee eniten kaulan kylmyys.

Fleeceksi käy paljon paremmin sellainen ohuempi malli joka on tyköistuva, powerstrechi tai joku muu vastaava. Silloin mahtuu vielä tarvittaessa yksi välikerroskin (kuten liivi) takin alle.

Ohuempi on monikäyttöisempi, sen kanssa voi vähän liikkuakin ja jos on kylmä niin voi lisätä vaatetta.

En oikein keksi yhtään hyvää syytä miksi fleecen pitäisi olla kiinni kuoritakissa?

Anonyymi

...fleecen kiinnittämiseksi on takkien käytön helpottaminen arkielämässä?

:roll:

Anonyymi

No eikö se just ole toisinpäin, helpompaa arki-elämää kun fleece ja kuori eivät ole kiinni toisissaan.

Eli arkielämässä voipi ottaa takin pois päältä ja pitää edelleen sen fleecen ettei tarvii aluspaidalla olla esimerkiksi rinnekuppilassa kaakaolla tms.