1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Fish.66
Sukset, mutta mitkä?

Tervehdys kaikille, tämä on ensimmäinen kirjoitukseni täällä ja sen varmasti huomaa, mutta kun kysyvä ei kerran tieltä eksy niin.. Asiasta on täällä varmasti ollut paljon puhetta, mutta koska itselleni ei kaikki ole oikein auennut ajattelin asiaa kysyä suoraan. Pahoitteluni vielä itseäni viisaammille saman asian kertaamisesta.

Eli katsoin tuossa taanoin Erätulilla ohjelman http://areena.yle.fi/tv/1820221
ja palaset ikään kuin loksahtivat paikoilleen. Tuommoiset hiihtovälineet ovat juuri ne mitä minä tarvitsen. Asiaa rupesin selvittämään ja näilläkin sivuilla on nyt sen verran mennyt aikaa, että akkakin lähtee kohta. Eli mitkä ovat ko. hiihtimet ja minkälaiset minun tulisi hommata.? Käsittääkseni kyse on ns. Rando hiihtimistä.?

Oma harrastustausta kattaa hiihtelyn lähinnä eräsuksilla ja laskettelun laskettelusuksilla. Hiihtänyt olen niin etelän metsissä, kuin Ruotsin lapissa. Lasketelua on tullut "kokeiltua" Suomessa ja euroopassakin tässä vuosien saatossa.

Käyttöni tulisi varmasti olemaan enemmän hiihto painotteista, niin tuntureissa kuin etelän pelloilla ja metsissäkin, mutte ei laduilla (eli kantavuutta saisi olla). Mutta myös laskemista tulisi harrastettua tuntureilta, mikä näyttää noilla vehkeillä ahkion tai rinkan kanssa jopa olevan ihan mukavin kokemus, mahdollisesti..

Eli jos joku viitsisi asiassa auttaa, niin olisin enemmän kuin kiitollinen. Miehen mitat ovat 183 ja 95.

Ai niin ja kuten sanoin, olen näillä sivuilla nyt "muutaman tunnin" viettänyt ja asiaa selvitellyt, niin luulen, että minun käyttööni todennäköisesti sopisi sellaiset sukset parhaiten millä voisi myös hiihtää ilman skinejä.

dabomba
Käyttäjän dabomba kuva

Vastaamisessa vois auttaa, jos kertoisit mitkä hiihtimet kyseisellä videolla esiintyvät... Moni ei jaksa katsoa puolen tunnin pätkää ja etsiä sieltä suksea josta puhut.

ativan

Muitelen että ihan alppisuksin, randositein ja skinein tuossa mentiin pitkin poikin Pallasta.

Advanced

Vihreä takkisella kaverilla oli monot oli BD Quadrant, siteet naxo nx21, sukset jotkin Atomicin twintipit.