1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Ihmehiihtäjä2
Hyvät ja huonot skinit

Kokemuksia skineistä? Tässä omia:

- Kohlan halvat Sport-Conradilta ostetut skinit, silkkaa shittiä. Verkko oli lasikuituia joka osaltaa saattoi vaikuttaa siihen että liimat "kestivät" n. kauden, verkosta jäi ikävästi kuidut liimaan ja siitä sormiin. Päivän toisella kiinnityskerralla (jäinen/märkä) skini ei enää oikein tahtonut pysyä suksessa. Skinnasupito semiasiallinen.
+ Coll Tex mohair/nylon. Aivan tähtitieteellisen hyvä skini, 8 vuoden jälkeen ei juuri kulumaa näy ja näitä on käytetty kohtalaisen paljon. Liimat tarttuu vieläkin aivan mainiosti, ja muovinen suoja on sekä kestänyt että toiminut. Ei ongelmia liiman tarttuvuuden kanssa päivän toisella ja kolmannellakaan käyttökerralla.

Onko jollain kokemuksia esim. mountainshop.fi:n myymästä Black Diamondin nylon-skinistä ja sen toimivuudesta? Lihonneiden suksien takia ois tarvetta päivittää Coll Texit uusiin skineihin.

lexa
Käyttäjän lexa kuva

ei kokemuksia BD skineistä. G3 alpinist ollut itsellä nyt pari kautta +110mm monon alla olevassa suksessa. liukuu suht hyvin ja nouseekin, sivuttaispito välillä huono. varsinkin kuluneella skini träkillä. kevyehköt ja hyvät kiinnitys systeemit. parin vuoden jälkeen liimat ottanut pikkuisen kipeetä ja lunta päässyt suksen pohjan väliin, tosin muutamalla hätäisellä suksiin kiinnittämisellä myös osansa tähän. hyvin myös menee kiinni päivän tokaan tai kolmanteen nousuun. suojat kelvolliset, ei ole räjähtänyt skinin pohjaan. ihan ok skinit kaikinpuolin.

Raid

BD Ascensionit toimi hyvin. Pito oli loistava niin karvapuolella kuin liimankin suhteen.

Nyt on ollut alla K2:n muotoonleikatut skinit, jotka on siis Pomocan tekemät. Luistavat paremmin kuin BD:t ja ovat myös kevyemmät. Ei pahaa sanottavaa näistäkään. Ehkä liimat saattaa olla hitusen heikommat kuin bläkkäreissä, joskus pikkumäkiä skinnatessa on huomannut tartuntakyvyn heikentyneen muutaman kiinnityksen/irtirepimisen jälkeen. Suojamuovi (tai mikälie cheatsheat onkaan) toimii paremmin kuin BD:n verkko, ei liimaudu niin tiukasti.

frostig
Käyttäjän frostig kuva

Ainakin Black Diamondin liimasta voin sanoa että pitää märkänä ja -30 c pakkasilla, sitä voin suositella. Vaihdoin edellisiin Kohlan skineihin em. liiman ja Kohlan parhaaksi kehutulla mohair-luistolla olen edelleen jäänyt kaipaamaan tuota kombinaatiota. Nyt toiset Kohlan mohairit ja jopa pohdin näihinkin liiman vaihtoa. Luisto näissäkin niin hyvä, että tasaisella helpottaa mukavasti siirtymän tekoa.

huitelua.wordpress.com

Gota

Olen ollut tyytyväinen Kohlan skineihin, luistaa ihan kivasti ja etenkin kun menivät vaihtamaan cheat sheetin muoviliuskaksi siitä vihoviimeisestä verkosta, ei minulla ole ollut sanottavaa.

b3

Mäkin olen ollut Kohliin tyytyväinen, se aiemmin ollut verkko oli kyllä täysi susi.. bd:n cold label liimaa kun aina joskus lisää niin toimii hyvin

Olof

Kuka niitä verkkoja siellä repussa kantaa matkassa? Nehän on kesän yli säilytystä varten. Minäkin niitä joskus pidin, sain sitte yhdeltä vanhemmalta jääkäriltä niin kovat nuhtelut, että jätin ne kotiin. Ja turhaan ne siellä on välissä tai repussa sillon ku lasketaan.

Bd:n skinit on kyllä takuuvarma valinta.

Mulla on g3 alpinisteista ja g3 alpinist high tractioneista kokemusta myös.

Toiset kehuu ja korostaa jopa luiston merkitystä. Tällä kaudella, kun oon tuolla hiihdelly niin pito se on joka merkkaa. Siinä menettää niin paljon energiaa, kun alkaa lipsumaan. Ja kyrsiintyminen on taattu. Alpinistit liukuu hyvin mutta sitten joissa tilanteissa eivät pidä ihan niin hyvin.

G3:sen alpinisteissa on enemmän/parempi liima, kuin alpinisit hightractioneissa. Näin olen itse havainnut.

Onko kenelläkään gekko skineistä kokemuksia? Täällä Norjassa myyvät niitä Fri flyt lehden sivussa. Tais olla hintaa vuoden luettavilla ja skineillä n. 900 kruunua.. Tosin eivät oo täällä vielä ainakaan mikään hitti tuote. Aika näyttää.

Powder to the people

nilsson

[quote author=Olof link=topic=44948.msg216019#msg216019 date=1363370208]Onko kenelläkään gekko skineistä kokemuksia? Täällä Norjassa myyvät niitä Fri flyt lehden sivussa. Tais olla hintaa vuoden luettavilla ja skineillä n. 900 kruunua.. Tosin eivät oo täällä vielä ainakaan mikään hitti tuote. Aika näyttää.

Tätä tuli tavattua kun Geckoja taannoin mietin:

http://www.relaa.com/keskustelu/index.php?topic=43303

Kohlat vei voiton omalla kohdalla.

beisik

Mulla ei ole muusta kuin bd:n skineistä kokemusta, nää nykyiset on olleet 5 vuotta mulla ja ihan hyvin toimii edelleen. Mulla ei oo ees peräklipsejä, pelkkä pyöristetty taili. Tosin, ei meikäläisellä noita päiviä tule hirveästi. Eli bd:n skinit toimii hyvin, en tiedä onko niissä vielä nykyisin siinä keskellä sellainen suojateippi keskikohdassa helpottamassa irroittamista. Ite ainakin oon repinyt sitä pois että pysyy vielä paremmin pohjassa kiinni, ihan turha laitos musta.

Ja noi verkot on musta taas siksi kätevät kun skinien ei tartte osua just kohilleen toisia vastaan niin on ees jotain suojaamassa liimapintaa lialta jne. Tosin jotain ongelmiahan on ollu ihmisillä niistä verkoista kun niistä on joskus lähteny irti materiaalia ja jäänyt kiinni skineihin.

Korpijaakko

Tasamaan ahkion raahaajana olen käyttänyt paljon suositeltua Colltexin MIX skiniä (38mm leveää 60-50-55mm tunturisuksessa). Sen kanssa kehtaa vetää ahkiota useamman satakin kilometriä. Ei nekään vuosia kestä, jonkun 600km, joskin vuorilla sen nouseminen saattaa ottaakin useita vuosia... Liimassa vähän toivomisen varaa, kolmen vuoden jälkeen alkaa liima pettää. Kantakiinnityksiä en ole harrastanut, pysyvät riittävän hyvin liimallakin.

napakettu
Käyttäjän napakettu kuva

Kohlilla vedelty neljä vuotta. Sheet skinit heitin pois het alkuu. Kohlat kuivaa repussa aina hyvin yön yli. Hyvin pelaa seuraavana päivänä kinnaillessa!

pyh

Luistolla ei ole väliä niin kauan, kun ei tarvitse tehdä lähestymisiä tasamaalla. Perheen skineistä G3 alpinist on selvästi liukkaampi kuin BD:n nylonit. Tosin siihen saattaa vaikuttaa nuoremman käyttäjän laiskuus skinien voitelussa? Pitoa molemmissa on ollut riittävästi, kunhan ei laita kiinni liian leveisiin suksiin.

b3

[quote author=frostig link=topic=44948.msg216001#msg216001 date=1363350333]
Nyt toiset Kohlan mohairit ja jopa pohdin näihinkin liiman vaihtoa. Luisto näissäkin niin hyvä, että tasaisella helpottaa mukavasti siirtymän tekoa.

Mä olen levittänyt teräslastalla uutta liimaa vanhan päälle, toimii ilman mitään vanhojen liimojen poistoa.  Kemikaalit liimassa on sen verran rajut että ei voi tehdä samassa tilassa jossa on ihmisiä. Haju on bostik * 10

Macharza

[quote author=b3 link=topic=44948.msg216195#msg216195 date=1363761423]
Nyt toiset Kohlan mohairit ja jopa pohdin näihinkin liiman vaihtoa. Luisto näissäkin niin hyvä, että tasaisella helpottaa mukavasti siirtymän tekoa.

Mä olen levittänyt teräslastalla uutta liimaa vanhan päälle, toimii ilman mitään vanhojen liimojen poistoa.  Kemikaalit liimassa on sen verran rajut että ei voi tehdä samassa tilassa jossa on ihmisiä. Haju on bostik * 10

+1 tälle toimintatavalle. Hyvin on toiminut, olen käyttänyt BD:n liimoja

Äppy

[quote author=Macharza link=topic=44948.msg216210#msg216210 date=1363777776]
[quote author=b3 link=topic=44948.msg216195#msg216195 date=1363761423]

+1 tälle toimintatavalle. Hyvin on toiminut, olen käyttänyt BD:n liimoja

Mitenkäs riittoisa tuo BD:n liimatuubi on? Riittääkö tuubillinen useampaankin skinipariin? Toki skinien koko vaikuttaa varmasti, mutta olisi kiva saada jotain suuntaa antavaa tietoa, että tietää hankkia tarvittaessa useampaa tuubia kerralla.