1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
Repun korjaus?

Hei.

Meikäläisen wanha ja hyvin palveleva Karrimor Hot Ice tarvitsisi korjausta; Joku osaa varmaan neuvoa pääkaupunkiseudulta sopivan suutarin tms. joka osaa korjauksen hyvällä hinta-/laatusuhteella hoitaa?

-Koska korjaus pitäisi saada hoidettua parissa viikossa eivät mitkään "lähetä reppu valmistajalle" -tyyppiset ratkaisut tule kysymykseen. Takuukin lienee ummessa koska Karrimorin aikanaan myöntämä "elinikäinen takuu" tulkitaan käsittääkseni EU:n piirissä 10 vuoden mittaiseksi :roll:, ja reppuni on yli kymmenen vuotta vanha.

pitäjänmäen paavali

Takuu tuskin koskee muutenkaan käytössä kulumista. Melkein kaikissa TNF:n ja Lowen etc. kamoissa on tämä disclaimer.

Käpylässä on Koskelantiellä suutari, joka on korjannut Karrimorin reppuja. Tätä voin suositella. Sijainti on tien pohjoispuolella Amerilta joku 200-400 m. itään.

Toinen suutari on Kaivopihalla, jossa vaihdoin Hot Earthiin vetoketjun. Hinta oli 20 eur, eli aika kallis, mutta tulos oli erinomainen.

Paavali

Anonyymi

menikö läppätaskun vetskari rikki?

samassa repussa on ollut tuollainen ongelma, ja olen itse korjannut sen painamalla vetskaria kokoon pihdeillä....

muuten ei ole samainen reppu 10 vuoden ahkerassa käytössä paljoakaan kulunut, mitä nyt ne muovisoljet ei kestä pakkasta mutta ne oon vaihtanut vuosia sitten.

Anonyymi

...Ensinnäkin kiitokset paavalille vinkeistä; Tällä viikolla pitäisi viedä reppu korjattavaksi.

Joo, ei hajonnut läppätaskun vetoketju, eikä muukaan vetoketju, vaan tikkaus jolla kantoviillekkeet on kiinnitetty yläreunastaan reppuun on alkanut purkautua niin että oikeanpuoleinen kantoviilleke alkaa kohta irtoamaan jos en jotakin tee. Ilmeisesti tuli eräällä reissulla vuosia sitten pakattua väärin liikaa painavaa tavaraa reppuun ja tuo saumanlanka paukahti poikki ja sauma lähti purkautumaan.

-Tosin tämä tikkaus on ollut jo muutaman vuoden tässä tilassa eikä ole juuri lisää purkautunut, mutta nyt olisi edessä tavallista vaativampi reissu alpeille, ja pitkästä aikaa reppuun tulee painoakin, joten päätin että korjaus pitää hoitaa alta pois. Yksi solki minultakin on hieman hajonnut, mutta toimii silti normaalisti.

-Aivan loistava (päivä)reppu kuitenkin, olen ollut todella tyytyväinen hankintaani kaikkina näinä vuosina.