1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
Suunto X6 rannekkeesta ihottumaa?

Onko kukaan muu saanut iho-oireita Suunto X6:n rannekkeesta? Päivän käytön jälkeen on meikäläisellä punaisia täpliä ranteessa rannekkeen alle jääneellä ihoalueella. Rannekkeen metallihelan olen suojannut lakalla, joten siitä ei kai pitäisi mitään (nikkeliä tms.) irrota.

Anonyymi

Onkos se ranneke kumia tai polyuretaania (tai joku muu hengittämätön materiaali)? Voipi tulla ns. hikinäppylöita.

Tai voi olla kumiallergia.

Skordaritkin voi aiheuttaa näppyjä ja vinhaa ihottumaa.

Mutta ei kait ranteeseen? Biggrin

Anonyymi

Mulla on lahjaksi saatu Suunnon Vector muutaman vuoden takaa. Käyttö on jäänyt aika vähäiseksi, koska iho menee ihan punaiseksi ja kutiavaksi hihnan alta. Kai se jonkin sortin allergiaa on. Maallikko luulisi tosin, että tämäntapaiset jutut olisi tuotteen materiaalinvalintaa tehdessä ihan niitä perusjuttuja. Ja toisaalta esim. Polarin sykemittarissa ei ole vastaavaa ongelmaa...

Anonyymi

Öh...Vectoria on tullut pidettyä ranteessa 4,5 vuoden ajan (ok, on se välillä ollut poiskin Wink ) josta tätä nykyistä 3,5 vuotta eikä minkäännäköisiä näppylöitä ole tullut...

Anonyymi

Ite hankin retkikelloksi St. Moritzin Pathfinderin; titaanirunko ja hiilikuituranneke. Sama juttu. Iho alkaa punoittaa ja menee näppylöille rannekkeen kohdalta, ranteen alapuolelta päivän käytön jälkeen. Epäilen että hiilikuiturannekkeen alapinnalle kiinnitetty synteettinen "nahkavuori" saattaisi olla allergisen reaktion aiheuttaja.

moikari

mulla on suunto x6hr ja ei näppyjä.... ainakaan rannekkeen alla. Kokeilkaa laittaa sitä ranneketta vähän löysemmälle että ilma kiertaa siellä alla....

T: Mikko

Kyl tosta voi laskee, siitä on jo joku menny....