1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Usko
Vaellussauvat

Teleskooppiset vaellussauvat olis hankinnassa. Kokemuksia + suosituksia kaipaisin eri malleista.

Anonyymi

Itelläni ollut Lekisportin alumiiniset kaksiosaiset sondisauvat kierrettävällä liitoksella useamman vuoden kesä- ja talvikäytössä. Suksen kantit on työstänyt alaputkisita maalit melkein kokonaan veks ja muovisia kärkikartioita on vuosien saaton katkennut tusinan verran. Sommat on vaihdettu periin kertaan ja yksi lukitussysteemin muovinen kierreholkki uusittu. Muuten on olleet tukevat ja hyvät. jos nyt ostaisin uudet, niin ehkä kaksi asiaa kaipaisi parannusta; 1. kaksiosaiset ei mahdu palasteltuinakaan matkalaukkuun sisälle. 2. Salpa jatkokappaleen lukitussysteeminä on kätevämpi talvipakkasella kintaat kädessä kuin ruuvattavat holkit, eikä ole pelkoa että holkki valahtaa syvälle putken sisään.

Anonyymi

Itselläni ollut yhden reissun käytössä Black Diamondin Access, kolmiosainen, ulkopuolisella "kampi" kiristys mekanismilla. Olen tyytyväinen. Hinta oli jotain 60€ Freeheelsin helsingin myymälässä. Nyt kun tuota hesan putiikkia ei ole, niin varmaan niiden Kangasalan putiikista löytyy.

piikki

Omani on Komperdellin kaksiosaiset. Kasassa hieman liian pitkät mutta toisaalta vähemmän rikkoontuvia osia. Niistä saa 155 cm pitkät joten ne on hyvät virtaavaa vettä ylitettäessä ja riittävät hiihtovaelluksellakin. Samoilla sauvoilla telluilen mysös joten toimivat on .Varakärjet katkeavat tai kuluvat, mutta varakärkiä saa Freeheelsistä.

Anonyymi

comperdellin kaksioisaisia olen hajottanut hiihtourani aikana usemapia, mutta saanut niihin kuitenkin varaosia ja kaverilta uudet sauvatkin kun hän kyllästyi omiinsa...

ne kierresysteemit ei pidä, sauva painuu joko vähitellen sisään tai sitten humpsahtaa kerralla kun siihen nojaa...

Sommat saa irti (kesäkäyttöön) mutta se vaatii kuumaa vettä ja paljon voimaa. Jos joissain muissa olisi kätevämpi somman irroitussysteemi niin...

Elikkä jotkut muut kuin comperdellit ennemmin, jos multa kysyt.

ps. jos ostat kolmeosaiset niin taas on yksi rikkoutuva kohta lisää verrattuna kaksiosaisiin... mieti onko tärkeämpää saada ne pieneen tilaan vai kestävyys. En ostaisi kolmeosaoisii missään tapauksessa itselleni, muttei mulla ole toisaalta ne sauvat menee suksipussissa talvisin...

Anonyymi

Itse en ole koskaan käyttänyt vaellus-sauvoja. Onko niistä oikeasti jotain hyötyä?

Usko

Kiitokset suosituksista, alan katselemaan josko kaksiosaiset mahtuis rinkkaan sisälle. Lukitussysteemi tulee olemaan varmasti salpa, itsekkin olen ollut näkevinäni että kanssavaeltajat on tuskailleet kirrelukitteisten kanssa.