1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
AkiJ
Garmont Adrenalin randomonojen sisäkengän muokkaus kotikonstein?

elikkä tommoset tuliterät saapu postissa ja nyt tarvis saaha sisäkenkä muokattua mieluiten kotikonstein, että pääsee viikolla mäkeen! Jos niin miten kyseinen toimenpide onnistuu parhaiten kotona? Kiitoksia jo etukäteen!

b3

Ilman mitään vastuuta:

Muistaakseni reilu 100 astetta, kiertoilmauuni ja about 8 minsa. Ohut sukka jalkaan, jalka sisäkenkään ja sisäkenkä monoon. soljet löysäkölle ja istut monot jalassa 20 minsaa. Mä olen tehnyt ton monta kertaa kiertoilmauunissa, onnistuu helposti, eikä edes haise.

Toinen tapa on pistää monot jalkaan ja kärsiä kipua mono muokkautuu jalassa.

En muista noita minuutteja & asteita, googlettamalla löytyy jostain.

juho511

Tämä vinkki taisi olla jo aiemminkin jossain toisessa topicissa:
https://intuitionliners.com/fitting/home-fitting-instructions/

Henkka

Varpaille pitää tehdä tilaa toe capeilla tai laittamalla "fyllinkiä" esim sideharsoa/talouspaperista tms varpaiden väliin/ympärille. Eli monon pitää olla tiukka jalkaterän ympärillä, mutta jos varpaille ei ole liikkumavaraa saapi mustat kynnet aika äkkiä.

Gota

Parit sisäkengät olen muokannut kotona. Taisin laittaa omia vastaavia monoja muokatessa varpaiden väleihin sideharsotaitokset tms ja leikkasin vanhoista villasukista varpaiden ympärille vielä fylliä. Näiden päälle vielä liner-sukka ja jalat paistumaan.

Aika hyvä juttu on ottaa myös joku koroke monon kärjen alle, niin monossa seisominen on hiukan kevyempää.

Olisinkohan tehnyt noiden ohjeiden mukaan soveltaen http://www.telemarkski.com/html/how_mold_liner.html

Konsuli
Käyttäjän Konsuli kuva

Sisäkenkien uunittaminen on mun kokemuksen mukaan ylivoimaisesti paras tapa muokata ne, mutta riippuen monon ja sisäkengän mallista, tuo löysän ja turvonneen sisäkengän saaminen monon sisään voi olla hankalaa. Kannattaa harjoitella ja lukea netistä vielä kokemuksia ja ohjeita ennen kuin laittaa linerit uuniin.

Ei tuo kuumalla riisillä muokkaaminen kyllä hullumpi tapa ole, olen sitä käyttänyt viimeksi. Ne riisit tosin kannattaa laittaa kahteen tai kolmeen pienempään pussiin tai sukkaan niin ne menee paremmin linerin kärkeen saakka.