1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
XMurmeli
Untsikka talveksi

Haussa on talveksi lämmin untsikka, joka kestää ne stadin kylmimmät päivät (-20). Olen tähän asti vaiheillut Norrönan Lyngen 750 ja RABin Neutrino Endurancen välillä. Molemmat on 300e+ hintaluokassa, Norrönan ollessa jonkun verran kalliimpi.

Tahtoisin tietää muiden käyttökokemuksia / mutua / tms näistä, tai jos tulee joku muu vastaava rotsi mieleen niin kertokaa ihmeessä.

Highlander

Marmot Greenland Parka, kelpo vekotin. Hinta taitaa olla kotimaisissa vähittäisputiikeissa noin 350€. Voitti jonkun testinkin pari vuotta sitten.

http://www.partioaitta.fi/Miesten_vaatteet/Takit/Talvi-_ja_untuvatakit/Marmot_Greenland_Baffled_Jacket

Macharza

Kysymyksessä ei selvinnyt täysin, haetko pääsääntöisesti katukäyttöön rotsia, mutta vastaan kuitenkin.

Tunnetut merkit kaikki aika laadukkaita, joten katukäyttöön kriteerit on sitten ulkonäkö, keveys, lämmittävyys, materiaalit ja untuva.
Molemmat mainitsemasi valmistajat täyttää varmasti nuo.

Tsadissa kuitenkin hakisin vielä untsikan pintamatskun ominaisuuksia. Usein on kylmä ja sitten tulee vielä jotain vedensekaista. Joten pintamateriaalin vedenkestävyys olis hyvä, ettei untuva heti kastuis.

Toinen juttu on huppu. Itse ainakin pidän, että on kunnon huppu jonka voi viimassa vetää pään yli. Ja South Parkin Kennyn mallinen tötterö huppu on parhautta  Biggrin

XMurmeli

Takki tulee ehkä enemmän katukäyttöön. Myös Haglöfsin Magia olen miettinyt, mutta näillä ei vissiin ole suurta eroa toistensa kesken.

Harza

Jos Haglöfs tuntuu hyvältä päällä niin käy ihmeessä kokeilemassa esim. Camussa tuo Rab. Itselläni on sen verran apinan kädet, että monella merkillä jää takit lyhyeksi (esim. Patagonia), Rabilla ei tätä ongelmaa ole ja muutenkin olen kyllä pitänyt omasta hieman kevyemmästä Microlight Alpine-untsasta esim. hyvän hupun vuoksi.

XMurmeli

Ite omistan myös tuon Rabin Microlightin ja pidän siitä todella paljon. Kävin kokeilemassa kaikkia kolmea, Norrönan Lyngeniä, Rabin Neutrinoa ja Haglöfsin Magia, kaikki vaikuttivat todella hyvältä. Itse en ole asiantuntija näissä, eikä näillä muutenkaan suurta eroa taida olla joten ehkä se menee loppujen lopuksi ulkonäön perusteella valintaan, vaiko?