1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Ilema
GoPro videoiden editointi

Moro,

Tuli hankittua GoPro kamera ja kyselisin että millä ohjelmalla editoitte videot? Muunnatteko ensin ne mp4:set muuhun muotoon ja sitten jollain vai mikä olisi hyvä ohjelma ettei tarvitse muuttaa tiedostomuotoa? Ohjelma mielellään ilmainen tai halpa.

Kiitos

VilleF

Jos sulla on mäkki käytössä niin iMovie on hyvä ja helppo ohjelma alkuun. Tiedostoja ei tarvii muutta, senku lataat ne vaan ohjelmaan kamerasta import toiminnolla. Sama homma toimii iPadin iMovie ohjelmalla, tarviit lisäski vaan Camera connection kitin. iPad on vähän ronkelimpi resoluutioiden kanssa eli se ei jaksa käsitellä kaikkein suurimpia resoja.

PC puolesta en pysty sanomaan mitään.

aikapoika

Itse olen PCllä editoinut TrakAxPC ohjelmalla. Kriteerit oli ettei maksa paljoa ja ettei tartte vehdata edestakaisin noissa formaateissa. Ei mikään iMovien veroinen monipuolisuudessaan mutta hoitaa homman.
http://www.trakax.com/

Eye of mine on lisäksi listannut muita ohjelmia: http://www.eyeofmineactioncameras.com/Articles.asp?ID=251#editors

mcfrisk
Käyttäjän mcfrisk kuva

[quote author=Ilema link=topic=42173.msg208568#msg208568 date=1350620465]
Tuli hankittua GoPro kamera ja kyselisin että millä ohjelmalla editoitte videot? Muunnatteko ensin ne mp4:set muuhun muotoon ja sitten jollain vai mikä olisi hyvä ohjelma ettei tarvitse muuttaa tiedostomuotoa? Ohjelma mielellään ilmainen tai halpa.

Jos Linux taipuu niin kdenlive menettelee. On ilmanen ja kaatuilee ja bugittaa sen mukaan. Toisaalta kehittäjät ottaa bugiraportit vakavasti ja tiedostoformaateista lähes kaikki mahdolliset on tuettuja, koska ffmpeg on kaiken taustalla.

mika_toikka

Ite oon editoinu winukan movie makerilla ja mielestäni toi on erittäin helppo, yksinkertanen ja toimiva ohjelma. Perusversio kannattaa käydä päivittämässä niin saa vähän lisä namikoita tohon ohjelmaan. Ja siis ei tarvii muutella mitään formaatteja, movie maker tekee sen automaattisesti.
Koneen käyttis pitää olla sit ehdottomasti 64bittinen muuten toi on aivan takkusta ja tuskasta touhua.