1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
antilli
Fleece-vuorattu softshell?

Hei.

Olen pohtinut talvikäyttöön sopivan softshellin ostoa.

Mulla on milletin touring hoodie ollut jo vuosia mutta siinä on muuhun leikkaukseen nähden rasittavan lyhyet hihat (vielä peukalolenkeillä) ja liian pieni huppu. Eli ei kovin käytännöllinen mulle kylmään aikaan. Syksyllä huippuhyvä.

Katselin patagonian sivuilta niiden northwall-takkia, missä taitaa olla melko tuhti fleece-vuoraus (tasoa r2?). Luin myös joitain amerikkalaisia arvioita ja niissä tuntuivat tykkäävän.

Onko kellään omakohtaisia kokemuksia tästä tai vastaavasta? Arveluttaa vähän, että onko tuo takki liiankin lämmin aktiivisempaan puuhailuun... Kun millet on sellainen perusohutmonikäyttökuori, niin mitä tämä toinen on?

Antti

Hyde

Shelby Nallo Shoeller WB400 softshelliä. Fleecemäinen sisäpinta. Soveltuu talvikäyttöön. Kesäkeleille liian tuhti. Mittatilausvaate johon voi valita mieleisensä varustelun. Muutokset ja lisäykset onnistuu myöhemminkin. Omaani olen ollut tyytyväinen. Erittäin hyvää palvelua. Kotimaista työtä:)

Raid

Itse oon ollut supertyytyväinen Haglöfsin Reptile Hood-takkiin. Matsku on Polartecin Power Shieldiä, joka on kalvoton ja sisäpinta on "ruutufleeceä". Hengittää hyvin ja pitää melko kovaa tuulta.
Ainakin mulla just tuo hyvä hengittävyys on se tärkein ominaisuus. Kaapista löytyy myös joku Löflerin pyöräilytakki, joka on Windstopper softshelliä, ja aikamoinen hikipussi.

Toi Haglöfs on korvannut mulla kuoritakin + fleecen esim. laskiessa, jääkiipeillessä ja on aika mainio yleistakkikin. Lähinnä kuoritakkia tulee enää käytettyä silloin kun on tiedossa kovempaa keliä tai rypemistä.

antilli

[quote author=Raid link=topic=41675.msg207093#msg207093 date=1347527870]
Kaapista löytyy myös joku Löflerin pyöräilytakki, joka on Windstopper softshelliä, ja aikamoinen hikipussi.

Joo tuollaista hikipussia en tarvitse, niitä on jo riittävästi.

Yritin etsiä reptilen painoa ja päätellä siitä fleecen vahvuutta (, kun northwallin paino on 731 g ja siinäkin powershield pinnalla), mutta en löytänyt.

Tähän asti olen peruspakkasessa (esim. -13 astetta) pitänyt kevyehköä pitkähihaista aluspaitaa tyyliin ohut merino ja powerstretch/r1-fleeceä goren alla. Muistaakseni... talvesta on taas niin pitkä aika!

R2-takki on mun mielestä sen verran tuhti, että se välikerroksena on aika kuumaa kamaa...

Raid

Painosta en tiedä, mutta Reptile on vähän ohuempaa kuin toi Northwall.