1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
Tee itse laavu

Yksinkertaisesta kangaspalasta ja muutamasta alumiinikepistä pyydetään kohtuuttoman paljon. Ajattelinkin tehdä sellaisen itse. Kysymys kuuluu mistä sopivaa kangasta?

JJ

Anonyymi

Ainakin Helsingin Partioaitassa on 150 cm leveää maastokuvioitua ja toiselta puolen aluminoitua kangasta. Ompelemalla siitä kaksi leveyttä rinnan, saa 295 senttisen neliön. Osta kangasta noin 6,5 metriä, niin loppupätkästä saat vahvikkeet kulmiin (3 kertaiset kolmiot) ja reunalenkeille kanssa (7 lenkkiä joka sivulle+ päälle keskelle pieni lenkki ja alapuolelle muutama rankista varten. Reunalenkkeihin 2 mm narua, kulmiin 4 millistä (kovempi veto). Ompelulangasksi puuvilla-polyesterilanka, sauma 4-kertainen ja merkkaa yksi kulmista ylänurkaksi sauman suunnan mukaan.

Tämä on tarkoitus pystyttää 3 kulmaa maahan ja 1 ylös joko puuhin tai keppivirityksillä tai vaellussauvoilla. Voi käyttää myös katoksena eri muodoissaan, seka donitsina (rengaslautta risuista) tai rinkkalauttana.

Painoa noin 800 g.

Samaa kangasta luulisi löytyvän muös isoista kangaskaupoista, ehkä halvemmalla...

Anonyymi

Kiitti! Kuulostaa pätevältä. Tarvii hommaa kangasta, onko hinnasta tietoa?

Anonyymi

Kun itse ompelin Loueen niin kangasta sai ainakin Eurokankaasta (Partioaitan/-varusteen tms. lisäksi). Hintaa tais olla 30mk/m, mutta saatan olla väärässäkin.

Anonyymi

Eurokankaasta saa takuulla kankaat halvemmalla kuin partiokaupasta!

Anonyymi

Narujen kiinnityskohtiin kannattaa ensin ommella ohuen kankaan vahvikkeeksi sellaista jotain nauhaa ja sitten laittaa vahvikekohtaan sellainen metallinen (mieti ruostuvuus-asia) renkula jonka läpi naru sitten tulee. Näitä renkaita saat myös kangaskaupasta ja samassa paketissa on myös sellainen holkki jolla ne saa paikoilleen. ne siis paukutetaan vasaralla kohdilleen. Siinä on siis yläpuoli ja alapuoli, ne ja holkki siihen ja vasarassa päähän, helppoa.