1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
SuskiK
Lapsen kantorinkka ja vaelluskohde alpeilla 8kkn vauvan kanssa

Olisko kenelläkään suositella hyvää lapsen kantorinkkaa? Ja vaelluskohdetta Alpeilla, jonne viitsisi lähteä 8kkn vauvan kanssa. Tarkoitus olisi yöpyä vuoristomajassa ja olis hyvä olla oma huone (muiden yöpyjien mukavuutta ajatellen.. Wink

Mikko Piironen

Lasta rinkassa kuljetellessa olen silmäillyt, että vastaan tulee lähes pelkästään Tatonkan, Deuterin ja Vauden kantorinkkoja. Itsellä on Vauden Farfalla ja olen ollut tyytyväinen, mutta näissä pätee sama kuin kaikissa muissakin kantolaitteissa. Tärkeintä on se, että reppu sopii pääasiallisen kantajan selkään, eli kokeilemalla se selviää. Kokeiltaessa kannattaa muistaa se, että tämän repun mukavuutta ei voi parantaa lastaamalla paremmin. Painopiste on ylhäällä ja lapsen kasvaessa se vaan nousee ylemmäksi.

Hintaa laskiessa kannattaa tsekata, että paljonko lisäosat kuten aurinkosuoja/sadesuoja/mitäikinähaluaakaan maksaa. Osassa malleista kuuluu hintaan. Vaudea saa ainakin varuste.netistä ja Deutereita ties mistä.

Vuoristomajaa en osaa suositella, koska ei ole tullut vaellettua lapsosen kanssa yön yli reissuja. Ajattelin itse niin, että tehdään päiväretkiä siihen saakka, kunnes skidi ymmärtää vähän vaelluksen päälle.