1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
JuhaR
Skyhoy siteen irrotus.

Miten ihmeessä pääsen käsiksi siteen etukappaleen etummaisiin ruuviehin. Ruuvit ovat "piilossa" sen palikan alla joka jää päkiän alle, jossa punaiset rullat ovat. Tuossa palikassa on jonkinlainen sarana mutta en saa sitä kuitenkaan pois edestä..

Onko neuvoja?

Juha

ecky
Käyttäjän ecky kuva

[quote author=JuhaR link=topic=40031.msg202332#msg202332 date=1331633474]
Miten ihmeessä pääsen käsiksi siteen etukappaleen etummaisiin ruuviehin. Ruuvit ovat "piilossa" sen palikan alla joka jää päkiän alle, jossa punaiset rullat ovat. Tuossa palikassa on jonkinlainen sarana mutta en saa sitä kuitenkaan pois edestä..

Perinteisesti kaikkiin internetissä kysyttyihin kysymyksiin kuuluu saada vastaus "miksi ihmeessä haluaisit ..." joten hoidetaanpa tämä alta pois.

Miksi ihmeessä haluaisit irrottaa Skyhoy-siteen? Sidehän on ilmeisesti täysi susi.

http://www.telemarktips.com/skyhoy.html

Ainoa syy minkä keksin, on että otat siteet pois ja vaihdat tilalle jotkut paremmat. Skyhoy on kuitenkin niin vanha side, että ihmetyttää, että joku haluaisi nähdä vaivan käyttääkseen sen ikäisiä suksia johonkin.

-- 

"The stars obtuse emit a shivered ray"  James Thomson

JuhaR

Kiitos Ecky vaivannäöstäsi linkkien etsimisineen! Itselläni ei ole juurikaan huonoja kokemuksia ko. siteestä. Kengätkin ovat pysyneet kunnossa kun säädin siteen riittävän tiukalle.

Millaisia kokemuksia sinulla on Skyhoysta?

Jään vielä odottamaan vastausta alkuperäiseen kysymykseeni.

ecky
Käyttäjän ecky kuva

[quote author=JuhaR link=topic=40031.msg202335#msg202335 date=1331635466]
Kiitos Ecky vaivannäöstäsi linkkien etsimisineen! Itselläni ei ole juurikaan huonoja kokemuksia ko. siteestä. Kengätkin ovat pysyneet kunnossa kun säädin siteen riittävän tiukalle.

Millaisia kokemuksia sinulla on Skyhoysta?

Ei minkäänlaisia kun säikähdin tuota telemarktipsin pelottelua. Noita Skyhoy'ta on näkynyt kaupan pariin kertaan, mutta ohitin. Kiva tietää, että ne voisivat toimia. Minkälaisen monon kanssa käytät niitä ja onko laskuasentosi kovinkin matala?

EDIT: Tästä keskustelusta käy selville Skyhoy:n ongelmien syyt: http://www.telemarktalk.com/phpBB/viewtopic.php?t=36909

Eli lopulta huomattiin että muovisten 75 mm normin kenkien kärjen toleranssit ovat liian suuret tuon tyyppiselle siteelle. Sinulla on siis jokin sellainen mono joka jostain syystä toimii Skyhoy:n kanssa.

-- 

JuhaR

Tästähän voisi melkein avata jo gallupin käyttäjien kokemukset vs. TT:n tuomio.  Biggrin

Mulla on (vanhaa koulua nekin) Garmont Garat. Laskuasentoni on varmaan enemmän matala kuin korkea.

Olen tykännyt siteestä koska se on tukeva ja esim. Linkeniin verrattuna sisäjalan tuntuma kantapään noustessa on mukavampi.. Nämä ovat tietysti makuasioita.

Painava möhkälehän se on mutta pääasiassa kannankin sukset varastosta autoon ja autosta kaadan suoraan rinteeseen. Jos suksilla kiipeäisin tai selässä niitä kantaisin niin valitsisin jonkun muun siteen.

Tuosta monon syömisestä.. Aluksi siteet olivat liian löysällä ja silloin kärkeen ilmestyi painaumat. Tämä ongelma kuitenkin poistui mainitsemallani riittävän kireälle säätämisellä.

Kokemukseni siis plussan puolella.

ecky
Käyttäjän ecky kuva

[quote author=JuhaR link=topic=40031.msg202338#msg202338 date=1331637031]
Tästähän voisi melkein avata jo gallupin käyttäjien kokemukset vs. TT:n tuomio.  Biggrin

Mulla on (vanhaa koulua nekin) Garmont Garat. Laskuasentoni on varmaan enemmän matala kuin korkea.

Olen tykännyt siteestä koska se on tukeva ja esim. Linkeniin verrattuna sisäjalan tuntuma kantapään noustessa on mukavampi.. Nämä ovat tietysti makuasioita.

Painava möhkälehän se on mutta pääasiassa kannankin sukset varastosta autoon ja autosta kaadan suoraan rinteeseen. Jos suksilla kiipeäisin tai selässä niitä kantaisin niin valitsisin jonkun muun siteen.

Tuosta monon syömisestä.. Aluksi siteet olivat liian löysällä ja silloin kärkeen ilmestyi painaumat. Tämä ongelma kuitenkin poistui mainitsemallani riittävän kireälle säätämisellä.

Kokemukseni siis plussan puolella.

OK. Itse lasken tällaisilla

Mitäpä sitä toimivaa vaihtamaan.

En löytänyt minkäänlaista dokumenttia netistä, jossa selviäisi mainitsemasi asennus/irrotus ongelma. Koetin kaivaa Fritschin patenttiakin esille.

Ehkä mä en vaan osaa käyttää googlea.

--