1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
fuTURISTI
Baronit ja +90 Kg

Jos painoa on vähänkään enemmän, alla vähänkään pidemmät ja leveämmät sukset, niin kannattaa hommata Duket ja unohtaa Baronit.

Pamahti takaside kokonaan irti, kiskoon liukuvat pidikkeet (3kpl) katkesivat ja suksi syöksyi ilman jarrua tuhatta ja sataa rinteenvierustoffarista rinteeseen. Onneksi kukaan ei loukkaantunut, laskijakin selvisi pelkällä hajonneella olkapäällä (*) ja säikähdyksellä.

(* vielä selvittämättä mitä on paskana)

Siteet ostettu uusina ja laskettu hyvin vähän. Hajonnut muovi näyttää ihmeen huokoiselta, tai "liuskemaiselta".

terowave

Mikä vuosimalli? Mulla on kai 09/10 ja en ole vielä huomannu mitään hajonneen. 95kg ja alla jj:t, aiemmin obsethedit.

Severius

Minulle tulee mieleen, että kyseessä saattaisi olla maanantaikappale, ei kai se mahdoton ajatus ole?

fuTURISTI

2010 loppuvuodesta ostettu, dinit kolmeentoista. Hajotessa dinit 10:ssä, eli ei tapissa.

jsuomi

Kuulostaa tutulta, itselleni kävi sama viime talvena uusilla Baroneilla alle viikon laskun jälkeen. Onneksi olin vasta Himoksella enkä missään vuorilla. TGR forumeilla oli muistaakseni lisää tapauksia...

Dukeissa sama osa on metallia ja ainakin tähän asti kestänyt hyvin.

fuTURISTI

Jeps, löysin tuon TGR:n viestiketjun eilen ja tosiaan se kuva siinä ketjussa, eli tuo ylläoleva kuva, voisi olla otettu omasta siteestäni. Täysin samalla tavalla meinaan hajosi oma oma siteeni. 

TGR:n jutussa side oli pamahtanut sinisessä rinteessä, itselläni pamahti jyrkähkössä rinteenvierustoffissa, joka tosin oli aika tasainen, mutta laskin varovaisesti jarrutellen, joten vääntöä kyllä varmaan tuli, mutta dinit oli tosiaan 10:ssä eikä siis mielestäni lähelläkään tappia, joten ei side saisi tuolla tavalla pettää.

Hirvittää ajatella mitä tuo siteen hajoaminen jossain vähän pahemmassa paikassa voisi tarkoittaa. Nyt otin +50m pesukoneet ja paskoin vaan toisen olkapääni, mutta vuotta aikaisemmin tuli keikuttua noilla siteillä mestoilla jossa siteen pettäminen tuolla tavalla olisi oikeasti voinut olla fataalia.

Vuokrasuksien Dukeissa oli alumiinia, Griffoneita en ole tarkastellut itse, mutta kaveri kyllä väitti että olisi niissäkin alumiinia, mutta käsitin TGR:n perusteella, että Griffoneissa se olisi kuitenkin muovia?

fuTURISTI

[quote author=terowave link=topic=39632.msg201109#msg201109 date=1329655587]
Mikä vuosimalli? Mulla on kai 09/10 ja en ole vielä huomannu mitään hajonneen. 95kg ja alla jj:t, aiemmin obsethedit.

Tähän semmonen kommentti, että oli ne siteet mullakin täysin kunnossa siihen asti kunnes ne ei enää olleetkaan. Varmaan riittää että yks noista kiinnityksistä pettää, niin muut seuraa sekunnin murto-osassa mukana.

careyxxx

[quote author=fuTURISTI link=topic=39632.msg201257#msg201257 date=1329809199]
joten vääntöä kyllä varmaan tuli, mutta dinit oli tosiaan 10:ssä eikä siis mielestäni lähelläkään tappia, joten ei side saisi tuolla tavalla pettää.

Takapalikka ei laukea sivuväännöstä, jokunen vuosi sitten morsmaikun polvi pamahti vastaavasta väännöstä siteen laukeamatta, sulla taas side. Siteenhän ei todellakaan saisi hajota noin, mutta kun elopaino alkaa kutittelemaan 90kilon luokkaa, voi ihan suosiolla ottaa sen vähän jämymmän siteen.

Tarinoitahan on kuultu myös noista räjähtäneistä Dukeista, itse hajottanu yhdet skinnatessa, johtui pelkästään leveän suksen väännöstä eli aika helposta lähti sekin.

Odotellaan mitä Atomic ja Salomon saa ulos näille markkinoille, vaikka tuostakin laitoksesta on kuulunut jo vähän negaakin.

fuTURISTI

Takapalikka ei tosiaan laukea sivuväännöstä, mutta sitä vaan meinasin, että yleensä jos sitä vääntöä tulee tarpeeksi, niin kyllä se etuside lopulta aukeaa ja nyt se ei din10:ssä auennut väännön johdosta vaan takaside petti. Luulisi että isompi vääntö on kuitenkin kohdistunut siihen etusiteeseen, joka ei siis din10:ssä auennut (eikä ois tarttenutkaan aueta).

Salomonin ti912 siteillä vetelin melkein 10v ongelmitta. Siteet laukesi about sillon kun piti ja kaikki pysyi kasassa, myös polvet.