1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Fischer
Laskettelusukset innokkaalle harrastajalle?

Hei kaikille,

Selasin palstaa läpi ja en löytänyt sopivaa ketjua, joten pistän kysymykseni tähän.

Vuokrasuksilla on tähän asti menty mäkiä alas ja nyt tuntuu siltä, että olisi aika hankkia omat sukset. Laskukokemusta on takana n. 50 tuntia. Jatkossa olisi tarkoitus lisätä huomattavasti laskettelutunteja. Tavoitteena on myös kehittyä paremmaksi laskijaksi. Tällä hetkellä kaikentasoisia rinteitä lasken (mustat vielä vähemmistössä). Laskutyylini on rauhallista peruslaskua (ei temppuilua), mutta kova kyytikään ei ole ongelma. Noissa vauhdikkaammissa laskuissa on vuokrasukset tuntuneet vähän liian "lerpuilta".
Meikäläisen pituus/paino on 195 cm/115 kg eli aika isokokoinen olen.
Mitään kilpasuksea ei todellakaan ole tarkoitus ostaa, mutta haluaisin suksen, joka toimisi hyvin vielä silloinkin, kun kehitystä taidossa ja laskunopeudessa on tapahtunut.

Mitä merkkejä ja malleja kannattaisi ottaa lähempään tarkasteluun?
Pituuteni ja painoni vissiin vaatii joitain ominaisuuksia sukselta?
Mikäköhän olisi sopiva suksen pituus? Minulle kelpaa sekä käytetyt että uudet sukset.

Kiitos kaikille vastauksista etukäteen!

t: Tapsa

PS. Nimimerkkini viittaa edesmenneeseen Shakinpelaajaan, ei suksimerkkiin Smile

teha
Käyttäjän teha kuva

Kliksuttele netistä keskuksien "tapahtuma" sivuille ja kollaa, koska on tarjolla demopäiviä..

Yhtä ja oikeaa ei ole olemassa, parhaiten itselle sopivat kamat löytää itse kokeilemalla..

Teha

Pääasia, että on hauskaa.. =)

Fischer

Kiitos vastauksesta.
Oli "pakko" saada omat sukset ennen perheen hiihtolomareissua.
Ostin lopulta Stadiumista myyjän suosittelemana Völkl Tigershark 12 Foot -sukset (175 cm).
Neljän päivän (Himos) laskukokemuksen jälkeen olen suksiini erittäin tyytyväinen. Selkeä ero on huomattavissa aikaisemmin käyttämiini vuokrasuksiin. Ensi viikolla nähdään miten sukset toimivat Levillä Smile

-Tapsa