1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
hepirine
Fjällräven Akka Dome 3:n pystytys

Ostin yllä mainitun teltan ja muutaman pystytyskerran jälkeen ihmettelen kaarien takertelua kaaritunneleissa. Elikkäs ongelmahan on tietenkin kohdassa, jossa kaaret risteävät. Olen kokeillut pystytystä niin, että pujotan ja kiinnitän jokaisen kaaren yksitellen. Ja toisaalta olen myös kokeillut, niin että pujotan kaikki kaaret ensin kaaritunneleihin (ilman kiristystä) ja sitten lopuksi viritän kaaret kaarelle.

Molemmilla yo tavoilla pystytettäessä kaaret takertelee risteyskohdassaan. Kaaritunnelit ovat siinä jotenkin mutkalla ja niiden suoristelu on aika hankalaa ainakin kankaan ulkopuolelta. No, ongelmahan ei ole suuren suuri, kun vaan kaarta jaksaa jonkin aikaa nytkytellä edestakaisin, niin kyllähän se siitä sitten menee. Tunneliteltan pystyttelyyn tottuneena, tämäkin ylimääräinen vaiva tuntuu turhalta.

Onko teillä jotain patenttiratkaisua tähän takerteluprobleemaan?

Savu

Itse olen ainakin huomannut, että kaarien järjestyksellä on väliä; parhaiten menee kun aloittaa oikealta, sitten keskimmäinen ja lopuksi vasen. Pingotan kaaret vasta kun kaikki ovat tunneleissaan.