1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
psysi
7tm Power Tour ei pysy laskumoodissa?

Moro!

Minulla on parhaillaan menossa projekti, jossa vaihdan vanhat ei- laukeavat siteet (Rotta R8, BD O1..) 7tm:iin. Taustalla viime keväänä vedetyt, kuukauden verran sauvakävelyä aiheuttaneet pannut, joissa laukeavuus olisi ehkäissyt vammat.

Sain vihdoin ja viimein siteet - eli 7tm power tour sti:t - kiinnitytettyä uusiin suksiini, ja olin eilen iltamäessä suorittamassa ensimmäisiä koelaskuja. Muutaman harjoitusvedon jälkeen alkoi löytyä vähän tuntumaa, ja sitä myöden laskuasennosta tuli syvempi ja laskusta leikkaavampaa. Hyvä näin.

Mutta: Kesken kanttauksen takajalan side sanoi "pam" ja meni yhtäkkiä hiihtomoodiin. Tästä hämmentyneenä onnistuin pamauttamaan rinteestä ulos aika vauhdilla. Onneksi seuraukset olivat lähinnä pelkkää kosmeettista haittaa naamaan ja haljennut Oakleyn linssi, joten ei sinänsä mitään pahempaa...

Testailin tämän jälkeen siteitä, ja molemmat pamahtavat laskumoodista hiihtomoodiin kun monon kantapää nousee tarpeeksi. Asento ei kaiken lisäksi ole edes mikään erityisen syvä, vaan takajalan sääri on vielä vaakatason yläpuolella. Ilmeisesti siteen varvaskappale ei istu moodinvaihtovivun leuan alla kyllin rotevasti. Ei hyvä.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Mikä avuksi?

Tilasin jo Powerit ilman touria rinnehommiin, mutta olisi mukava tietää että nuo Tourit pysyvät siinä asennossa johon ne laitan kun lähdetään isojen suksien kanssa koluamaan takamaastoja.

- petri

psysi

Tähän taisi tulla selvyys. 7tm oli onnistunut valmistamaan kasan tour- moodivivultaan viallisia siteitä, joita on ollut myynnissä ainakin Sport-Conradilla.

Lupasivat laittaa varaosat ja ohjeet hetimiten postissa tulemaan kun ilmoitin selviytyväni korjaamisesta itse.

Oivallista palvelua tuli saatua Saksan pojilta tämän selvityksen aikana, jälleen kerran!

- petri