1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
k24043
Käyttäjän k24043 kuva
yleissukset: Crimson, Sentinel vai ?

moro,

pitäis hankkii yleissukset alpeille (ja lappiin) 180cm/90kg juntturalle. Sellaiset kevyet jotka toimii rinteessä, offilla ja jolla vois touratakki. aina kun on väärät sukset mukana ja kaksia ei jaksa roudaa. mullon 07/08 K2 apache reconit 174cm/78mm ja 09/10 gotamat 186cm/106mm.

Son vaan fakta kun itävallassa pyörii gluhwein-porukoissa tai perheen kanssa niin sitä rinnettä tulee väkisin +60%. gotamilla hiihtää joo rinnetta aivan hyvin mutta on tuo leveys vähän liioittelua, painaa tonnin, ei mahdu niihin pirun kabiinien suksitelineisiin ja pituutensa vuoksi kolhot. sitten taas nuo reconit on aivan useless lumihangessa ja nekin painaa tonnin. ja niistä on kantti melkein poikki.

tutkin noita suksia kriteereillä että kääntösäde <20m, leveys 88-95mm ja pituus <180cm, jonkinlainen rockkeri, siteiksi markkerin f12löysin nämä:
- Salomon Sentinel: 177cm/19.8m/129-94-120mm
- Atomic Crimson TI: 177cm/17m/131,5-88-117mm

olisko muita ideoita?

Matteus

Movementin Source?
http://www.movementskis.com/products-skis-source.html

Scott Crusade?
http://www.scott-sports.com/us_en/product/9844/48764/216541

Kummassakaan ei ehkä virallisesti ole rockeria, mutta vastaavanlainen early rise -keula ja lähemmäs pituuskeskipistettä viety sivuleikkaus kuitennii. Sourcet ainakin löytyy testisuksina Camusta.

Edit:
Linen Prophet 100 on myös mukavan leikkaava rinteessä & suht' kevyt, kantavuuttakin on. Menee toki mitoiltaan jo melko lähelle Gotamaa.
http://lineskis.com/skis/prophet-100

Matson lainen.

Raid

Kaikissa tän vuotisissa K2:ssa on enemmän ta vähemmän rokkeria.. Backcountry-malliston sukset ei oo pahan painoisia. Esim. BackLash menis noihin sun spekseihin.

k24043
Käyttäjän k24043 kuva

kiitos vinkeistä. mitenköhän tuo crimson toimii lumikossa? nuo movementit sentinelit sun muut on puhtaita vapaalaskusuksia joten ne toimii ainakin.

Xizor

Ehkä mieluummin Atomicilta voisi harkita Savage TI:tä. Mulla on nuo "rinnesuksina" ja leikkaava käännös onnistuu kuin suurpuikkarilla konsanaan. Toimii myös pehmeässä lumessa suht ok.

Tosin ehkä itekin lopulta kallistuisin Line Prophet 100:sen suuntaan jos hakusessa olisi todellinen jokapaikan höylä. Smile

k24043
Käyttäjän k24043 kuva

[quote author=Xizor link=topic=34374.msg184633#msg184633 date=1294914422]
Ehkä mieluummin Atomicilta voisi harkita Savage TI:tä. Mulla on nuo "rinnesuksina" ja leikkaava käännös onnistuu kuin suurpuikkarilla konsanaan. Toimii myös pehmeässä lumessa suht ok.

Tosin ehkä itekin lopulta kallistuisin Line Prophet 100:sen suuntaan jos hakusessa olisi todellinen jokapaikan höylä. Smile

Tuo Savage TI vois olla yks vaihtoehto kans. En vaan tiedä onko vähän kolho ja jäykkä tiimalasi niinkuin vanhat Metronit. Paljonkohan ne painaa?

Luulen et nuo Prophetit on vähä liian leveet ja painavat max. 95mm suksi pitäis olla.

Xizor

[quote author=k24043 link=topic=34374.msg184638#msg184638 date=1294915526]
Tuo Savage TI vois olla yks vaihtoehto kans. En vaan tiedä onko vähän kolho ja jäykkä tiimalasi niinkuin vanhat Metronit. Paljonkohan ne painaa?

Luulen et nuo Prophetit on vähä liian leveet ja painavat max. 95mm suksi pitäis olla.

Voin punnita mun 09-10 Savage TI:t (177 cm) kunhan pääseen toimistolta kotiin...ei nuo kyllä mun mielestä kovin jäykät pituussuunnassa ole. (Tosin kiertojäykät kylläkin).

Varmaan Savage TI on aikalailla sama kuin Crimson TI, mutta pikkusen vaan isommat mitat joka suhteessa. Smile

Pistol-Pete

Nordica HR Pro Helldiver ja Dynastar Legend Sultan 94 vois olla kans varteenotettavia vaihtoehtoja.

pajis

Salomonilta kannattaa tsekata myös Shogun!
Huomattavasti leppoisampi  ja hauskempi (=löysempi ja kevyempi + semitwintip) pienemmissä mäissä kuin esim. Sentinel, molemmat löytyy iteltä ja Shogunista on tullut ehdoton lemppari jokapaikanhöyläni. (tosin painan ~15 kiloa vähemmän kuin aloittaja)

HeMa

voile vector 180 vois olla pop vaihtoehto...