1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
JIV
Devold alusasu

No niin. Kokemuksia Devoldin alusasusta, siis tuo merinovillanen kunnon asu. Ostanko tuon 205g activen vai sen lämpimimmän 235g mallin. Käyttö tunturissa pilkkihommissa viileissä talvisissa vinkka keleissä. Liikkumista tulee tietenki vähin mutta pääosin paikallaan pysymistä. Mietin että meneekö tuo lämpimämpi malli hiihtelyhommissa metässä, siis metsäsuksilla ja latvalinnustus hommissa. Kokemuksia? Kiitokset vastauksista.

dabomba
Käyttäjän dabomba kuva

Mulla on Active ja olen sitä käyttänyt parilla talvivaelluksella ja kylmien ilmojen retkillä. Se on laadukas ja mukava alusasu ja toimii (nimensä mukaisesti) aktiivisesti liikuttaessa oikein hyvin. Mikään lämpöihme se ei ole, vaan nimenomaan urheiluasu.

Paksummasta Expeditionista ei ole sen kummempaa kokemusta kuin sovitus kaupassa. Ja se on sitten paksu ja kuuma. Sen laittaisin mielelläni päälle jos pitäisi mennä pakkasella pilkkimään, mutta ikinä en lähtisi se päällä hiihtämään, varmasti tulee liian kuuma.

Vuohi

Ollut nyt 2 vai 3 talvea käytössä Devoldin Expedition kerrasto, enkä aio vaihtaa uuteen. On meinaan hiton hyvä. En sanoisi että liian kuuma tulee hiihdellessä, ei ainakaan itsellä ole hiostanut päällä edes pikkupakkasilla. Valmistajan käyttöhaitari taisi olla +5 - -40 astetta tai jotain sitä rataa ja olen ollut tyytyväinen niin -5:ssä, kuin myös -25:ssä.

Latvalinnustushommista en mitään tiedä, mutta voin suositella sopivan lämpimästi kaikkeen talvipuuhasteluun.

dabomba
Käyttäjän dabomba kuva

Ja siinä se nähtiin että kaikki ollaan yksilöitä ja se mikä ei sovi toiselle niin sopiikin toiselle Wink Käyttäjästähän se viime kädessä on kiinni kuinka paksu ja lämmin on sopiva.