1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
WorkStinx
G-fit sisäkengän pesu

Onko kukaan pessy Garmont G-fit-sisäkenkää?

Manuaalissa todettiin saippua-vesi linja, mutta senverran tuoksahtelee noi tossut, että mieli tekis pesasta koneessa tai viedä kemiallisenpesuun. Onko kellään kokemuksia lämpömuokatun sisäkengän pesemisestä em.konstein??

Jos FreeHeelsin Harri tai joku muu tietävä vois vihjasta jotain asiaan liittyvää, niin kiitollinen olisin!

Skimbakamat pesuun ja kesäteloille.... fillari naftaliinista ja baanalle.... ROKENROL

Mikko Piironen

Yksi vaihtoehto on ostaa verhoilun puhdistukseen tarkoitettua ainetta, esimerkiksi Osaset liikkeestä. Oma erittäin myrkyllisen tuoksuinen kypäräni ainakin toipui moisella aineella. Ei ole edes kallista. Ja tehosta voi sanoa sen verran, että enää ei kypärä tuoksahtele kun taas alppireissun loppupäässä ei viittiny ottaa enää kabiinissa pois päästä ku ihmiset alkoi ympärillä ihmettelemään notta mikä haisee. Pitänee myrkyttää sisäkengätkin kunhan vaan pääsiäisen sohjokumpareet on laskettu.

Anonyymi

Jep, jep. Kehotan kyllä pysymään vain käsinpesussa jollain saippua tyyppisellä aineella. Pesukone todennäköisesti kutistaa kenkää ja kemialliset aineet saattavat reagoida sisäkengän sisusaineen kanssa niin, että lopputuloksesta ei ole tietoa.

Joten itse tyytyisin vain käsinpesuun.

Free Heels Oy / Harri

WorkStinx

MUCHOS GRAZIAS AMIGOS!

Juu näin vähän epäilinkin, ajattelin vain josko olis päässy henk.koht. helpommalla -mutta ei.

ja eikun himaan nyrkkipyykille... :lol:

Laitappa Mikko sitten infoo kun oot monos pesassu, ok? Mä en viiti yhdenkauden (aika vähän lasketun) jälkeen sisätossua pistää uusiksi, jos se nyt miksikään edes menee... Sullahan oli g-fitti kans?

Kaipa sieltä sisuksistä löytyy jotain jännää "foamia" tyyliin polyuretaanivaahto tms, joka jotenki saatu elastisemmaksi kuin raksoilla käytettävä, sekun ilma-kosketuksessa kovettuu... huima veikkaus vaan. Pitänee kuulostella josko sais selvyyttä asiaan.

Olen selkä... siis I´ll be back

-Every dog has his day a good dog has two-

Mikko Piironen

Pitänee suorittaa testi omilla monoilla jotka olisivat uusimiskunnossa muutoinkin Smile

Tuota kengän sisämateriaalijuttua en tullut ajatelleeksi, mutta kypärälle toi aine toimii varsin pätevästi.

Mitähän materiaaleja noi sisäkengät ovat syöneet?

Anonyymi

Jokos oot mikko kenkäs pessy? Kerro tulokset please...

nim.merk. foamin käyttäytymistä ihmettelevä :shock:

Mikko Piironen

Projekti jäi toteuttamatta ku hankin kauden päätteeksi kipsin käteen. Ja kun ne monot kesäsäilössä 450 kilsan päässä ni taitaa joutua odottamaan muutaman viikon. Pitää yrittää muistaa testata kun käyn porukoiden luona.

Olof

teeppä näin tää ns. luonnon oma pesu eli vähintään 25 asten pakkaseen monot/sisäkengät pariksi päiväksi niin on bakteerit kuolleet eikä tartte ottaa riskejä sen puoleen et meneekö sisäkengät entisiksi vai ei. Kamu teki näin omille salomoneilleen ja hajut lähti mut se käsittely pitää uusia aina silloin tällöin.. Mut hajut lähtee. :shock:

Powder to the people

WorkStinx

Dear Olof!

Mitenkäs näillä leveys (ja pituus-)asteilla tähän vuodenaikaan saa -25 celsiusta? Ei ihan halvalla :shock:

Mutta sitten talvemmalla varmaan helpompaa toteuttaa ohjeitasi...

Edelleen talvea odotellen -kesäterassilla istuen

ROKENROLL

Anonyymi

Pakastimeen ne sisätohvelit koko kesäksi...

ei niitä ulkokenkiä tarvitse sinne laittaa Biggrin

WorkStinx

Enpä kyllä menis laittamaan kenkiäni, edes sisä-sellaisia, pakastimeen... huh huh kaikkea sitä kuulee :shock:

Tietääkseni - ja hieman asiaa tutkittuani voisin todeta ettei pakastimen normaalilämpötila ole missään nimessä yli -25 astetta ( lämpötila jota Olof suositteli.) Pakastimen oikea lämpötila siinä -18 huitteilla. Enkä kyllä säätäisi ainakaan omaani koko kesäksi huriseen sellasella teholla...

Quote:
Kodin kylmälaitteet kuluttavat sähköä muita kodinkoneita runsaammin. Jääkaapin oikea lämpötila on noin +5 astetta ja pakastimen noin -18 astetta. Hyvä nyrkkisääntö on, että jos nostaa kylmyysastetta yhdellä asteella, se lisää sähkönkulutusta 5%. Laitteen sijoitus ja oikea käyttö eivät vain säästä energiaa vaan myös lisäävät laitteen käyttöikää.
http://www.asuntotieto.com/taloyhtio/valo_ja_lampo/energiansaastovinkit.html

Sitä paitsi ruukaan säilyttää evästä siellä pakastimessa, eikä mieleeni ole tullut pitää massakautta näin kesän kynnyksellä, ihan vaan jotta sais tilaa niille kengille, ehei!

-toisaalta vois pitää pienet pakastimen tyhjennys bileet... :twisted: Eväät grilliin ja pari koppaa kalzonea niin eiköhän ne kengätkin ala

mahtua sinne... jokejoke

BLUESNDZÄSS

Olof

No on tääl pohjosessa tapana käydä laskemassakin viel 25 pakkasella. Ei sen tartte olla just 25 astetta mut muistakseni se pakkanen mitä mun kamu sillon "käytti" oli aik kova et silleen.. Ei ainakaan mun ja muitten monot oo pakasesta menny miksikään jos menee niin ei sit kyl mono hyvä ollukkaan. Ite ainakin luotasin miellummin tähän keinoon ku johonki kemikaaliin. 8)

Powder to the people

WorkStinx

Tähän tämä nyt taas meni.... hohhoijaa....

Mutta se että mun tiedoissani lukee et olen vantaalta, ei VÄLTTÄMÄTTÄ tarkoita sitä ettäkö olisin ikäni siellä ollut. Toisinsanoen on sitä tullu pohjosessa synnyttyä ja asuttua sekä pakkasessa ulkoiltua enemmän kuin arvaatkaan! Aikanaan Suomullakin mittari lähenteli -30 ja rinteessä oli tilaa kurvailla ja karvailla niin että!!

Toisekseen lähes kaikkihan sen tietää että pakkanen on yksi parhaista desinfiointikonsteista. Ennenmuinoon liinavaatteet vietiin pihalle siinä -25 tietämillä, paljon lämpimillä keleillä ei kannattanut... ja kuivatetaanhan talvella pyykitkin ulkona...

Mutta ongelma onkin siinä että mistä tähän vuodenaikaan sellaset miinuslukemat saa??? kyl mä talvella ne kengät voin heittää pihalle ja varmaan heitänkin, mutta kun keväällä vielä rinteessä käy niin kesää vasten tahtoo jäähä noi dessauspuuhat vähän kuin kemikaalien varaan...

Ei varmaan siellä teillä Kuusamossakaan (mikäli nyt fyysisesti siellä olet...) enää mittari miinuksen puolella noin paljoa käy, vai??

TÄSTÄ ON HYVÄ JATKAA

Olof

Nooh heh heh eipä täälläkään sitä pakasta oo harmittavan pitkään ollu..

Mut laita sit talvella ne työkalut sinne pakkaseen.

Powder to the people

Anonyymi

Kuulkaa pojat vaikka mittari näyttää -30 astetta ja olet rinteessä, niin ei se sisäkenkä ole -30 asteessa, koska jalka lämmittää sitä. Sen sijaan monot voisi heittää pihalle laskupäivän jälkeen niin niiden lämpötilan saisi pakkaselle.

Olof

No huh huh kyllä kai nyt tuon luulis jokaisen tajuavan että mistä sitä puhuttiin.. :shock: Sillä mä sen pakkasella laskemisen laitoin sinne ku jotkut epäili et ei ehk käsi laittaa monoja ulos koval pakkasella. Johon sanoin et lasketaanhan niillä myös kovissapakkasissa.. Et pitäs niiden se kestää. Wink

Powder to the people

Anonyymi

Niin, itse asiassa mun crispeissä sanotaan ettei saa käyttää alle 15 asteen pakkasessa. Oon kyllä monestikin käyttänyt niitä, ennätykset jossain kolmenkympin tienoilla. Onhan ne vähän kankeat ja hankalat saada jalkaan kylminä mutta eivät ole hajonneet kuitenkaan.

WorkStinx

MIKKO PIIRONEN joko olet pesassu g-fit sisäkenkäsi?

Alkaa omat oleen aikamoiset ketunsyötit joten tarttis tehä jotain..... ei enää auta ulkona pakkasessa pitäminen joten jonkinlainen pesu tarpeen -kait lyötävä koneeseen ja katottava mitä jäljelle jää.... :roll:

KYYKKYYN :twisted:

Mika K

Menee hieman offtopiciks, mutta tilasin tuossa ennen joulua uudet Garmontin popot ja samalla toisen parin g-fittejä kun halvalla sai, ainakin Suomen hintoihin verrattuna. Kannattaa siis tsekata telemark-pyreneesin tarjonta siltä osalta.

Ei ala ne sisäkengät niin helpolla löyhkäämään kun kerkiävät esim. alppireissuilla kunnolla kuivata jne.. Smile ja sitten vaikka toiset haluaa kesken kaudenkin pestä tai hoonata jotenkin muuten niin on toiset vielä jäljellä... Smile

Mikon pesutulokset olis silti mukava kuulla tulevaisuuden varalle.

Läskikymppi Freeride Team

Mikko Piironen

Jees, putsailin monoja, mut testasin Tecnican memory foamiin kun ei sattunut mitään lämpömuokattavia olevan käsillä. Monon kangaspinta ei edes kunnolla kostunut, joten tuskinpa sinne sisällekään mitään enempiä meni. Lopputulos oli hyvä, lemut lähti ihan niinkuin kypärästäkin.

Ainehan on sellaista, joka suihkutetaan kangaspinnalle, annetaan olla vain pienen hetken ja pyyhitään kokonaan pois.

Itse kyllä aion käyttää kyseistä myrkkyä turvallisin mielin about kaikenlaisiin tekstiilipintoihin vastaisuudessakin, mutta tämähän ei ole mikään suositus, sillä eri materiaalit voivat käyttäytyä hieman eri tavalla. Suurimman riskin uskoisin olevan värin mahdollisessa haalistumisessa, mutta kengässä tai kypärässä sillä ei nyt niin hirveästi ole merkitystä Smile