1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
lastu
Dynafit Mustagh Ata Superlight

Onkos kellään kokemusta Dynafit Mustagh Ata Superlight-suksesta. Vaimo tarttis sukset joilla pärjäis hyvin vuorilla randopuuhissa mutta ei olis ongelmia laskettelumäessäkään. Keveys olis aika tärkeä asia. Siteiksi Dynafitit...Kyse ei ole mistään agressiivisesta laskijasta joten itse uskoisin tommosilla kevyillä suksilla homman sujuvan ihan ok hoidetussa rinteessäkin. Toinen vaihtoehto olis Movement Spark Light.

Olisko kukaan kokeillu kyseisiä suksia laskettelumäessä?

beisik

Saako ehdottaa muita suksia :)?

Noi on varmasti hyviä suksia, mitä kysyt. Ihan verrokkina itse hankin noi about samoilla mitoilla olevat k2 baker superlightit dynafiteillä ja niillä on todella hyvä laskea rinteessä sekä syvässä lumessa. Hieman flexit ne on, mutta ei se normirinnelaskusssa näy millään tavalla ja syvässä lumessa vain helpottaa.

mm. 174 cm versio (joka on mitattuna sitten pari senttiä pitempi) lähtee halvalla conradilta ja uskoisin että toimii naisella myös ihan yhtä hyvin kuin miehellä. Tietty laskijan paino on aika merkitsevä tekijä, itse painan n.75 kiloa.

lastu

Kyllä K2-sukset on vaihtoehtona mielessä käyneet mutta noi Dynafitit ja Movementit on vielä puolta kiloa kevyemmät. Sekin plussa olis että nää olis euroopassa valmistettuja, K2 taitaa olla kiinassa tehtyä. Ei laadussa varmaan eroa ole mutta ympäristöasiat huomioon ottaen taitais eurooppa olla parempi valmistusmaa.

Hyvä kuulla että Baker superlighteilla pärjää laskettelurinteessäkin.

lastu

Voi helvetin perse. Selvis että Movementit tehdäänkin Tunisiassa. Pikku pettymys...Kun suksissa lukee kumminkin "swiss freeski company", tai jotain sinnepäin. Missähän Dynafitin sukset sitten kun ei ainakaan Dynafitin sivuilla kehuttu valmistusmaasta mitään... Taitaa kaikki olla kiinanromua...

Raid

Ainakin parissa nettikaupassa ko. skimban kohdalla mainitaan "made in austria"