1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
The North Face vai Haglöfs ?

Kysymys! Onko kellään tietoa kyseisistä merkeistä siis kumman merkin puoleen kääntyisitte jos pitäisi valita. Mitkä näkökohdat ottaisitte valintaa suoritaessanne otin nämä 2 merkkiä kun Haltin tuotteet on haukuttu jo maanrakoon. Mikä kyllä vähän ihmettytää koska aika monilla käyttäjillä Haltin tuotteita on ehkä hinta politiikka näyttää vaikuttavan siihen, että Hatia useampi käyttäjä suosii onhan Haltin tuotteet melkein joka vuosi alennusmyynin kärkinimiä. Siis kumman merkin valitsisitte jos ei muita merkkejä olisi?

spyder

Nyt on kyllä niin ympäripyöree kysymys, kun olla voi! Se on hyvin paljon siitä kiinni mikä kampe on kyseessä.
NF:n teltat ja makarit on ihan ok (ei omakohtaista kokemusta)
Vaatteiden osalta valintani olis kyllä Haglöfs!

Korpijaakko

Haglöfseihin olen ollut tyytyväinen. Toisaalta, TNF:n kamasta ei ole kokemustakaan, mutta Haglöfsiltä tuntuu löytyvän mitä kaipaa ja kamat sopivat, niin mikäpä siinä. Haltin kamojakin on - juuri usein edullisen hinnan vuoksi. Haltin kamoissa suurin ongelma on säkkimäinen leikkaus, josta en pitkänä pidä. Toisaalta, ei Haglöskään aina osu kohdilleen, silloin jää ostamatta.

akktu stakki

Onhan TAD Gear kans amerikkalainen mutta silti ne on leikattu aika vartaloa myötäileviksi. Itsellä niitä on kolme erilaista takkia ja muutama housu. Kallis merkki mutta mahottoman hyvä ja kestävä. Ja yksityiskohdat on viimeisen päälle.

Kukkanen

Molempi parempi Smile
Itselläni on Haglöfsin vaatteita, koskapa niitä saa täältä joka paikasta. Ikinä en tosin ostele niitä ns. normaalihinnoin...
Miehelläni taas on enemmän TNF:n vaatteita, koska hän hyödyntää työmatkojaan rapakon takaisissa kaupoissa (ja alennusmyynneissä), ja siellä taas TNF:ää saa hyvin ja Haglöfsiä ei paljon näy.
Kumpikin on tykännyt vaatteistaan.

Siis vastaus kysymykseen kumpaa valtsisin (olettaen että kumpikin vaate miellyttäisi itseäni tasaveroisesti), on että sen joka on paremmassa tarjouksessa Biggrin

onkelf

On olemassa muitakin hyviä tuotemerkkejä.
Käy katsomassa norjalaisen Bergansin tuotteita.
Omani olen hankinut www.fjallsporttarnaby.se putiikista.
Bergansin s.postikin vastailee kiitettävästi kysymyksiin.

On ollut Haglöfsin 3-kerroskuoritakki (nykyään mp-sadetakkina) ja TNF:n vanha 2-kerrostakki. 
Nyt tyytyväinen norskipompan omistaja.

mtb-lohja.com

beisik

Moikka,
toi varmaan aika pitkälti riippuu ihan yksittäisesta mallista mitä haet. Kummallakin merkillä on varmasti huonompia ja parempia vaatteita.

Mulla on haglöfsin softshell housut jotka on tosi ok, takkipuolella on taas TNF:n kuoritakki. Ton takin sain hyvällä diilillä siksi ostin sen. Laatu on takissa moitteetonta, ja se on todella jämäkkää materiaalia, eli ei helpolla tule reikiä. Parantamistakin siinä on paljon, vetoketjussa ei ole kunnon myrskyläppiä, ja huppu ilman kypärää on epäkäytännöllinen kun valuu silmille vaikka kuinka kiristäisi, ja kuorimatsku ei ole parasta gorea (proshell tms), se on vaan sitä peruskamaa. Pääasiassa käytän tota takkia laskiessa, mihin se sopii erinomaisesti.

Ja kuten sanottua, mikä ihmeen kahden merkin kisa tää on, onhan noita todella hyviä (ja kalliita) merkkejä paljon muitakin! Esim. Arcteryx ja mammut tulee heti mieleen. Arcteryxiä ostaisin jos ne ei maksaisi niin hulluna. Ihan vaan siksi kun ne on niin hienon näköisiä :).

pultti

Itellä on molempia ja hyvin toimii. Valitsen yleensä merkistä välittämättä parhaiten päälle sopivan niistä, jotka ovat laadullisesti kuhunkin tarkoitukseen riittäviä.
Taitaa vaatteissa olla sama kuin muissakin merkkiasioissa; jos ostaa samaa merkkiä niin parhaan saa kerran kymmenessä vuodessa, silloin kun ao. merkki on onnistunut erityisen hyvin.

Alfons

Itsellä on molemman merkkisiä vaatteita, lisäksi Haltia ja Fjällräveniä. Kaikkiin olen ollut tyytyväinen, hinnoissa on todella eroja. En usko, että merkki on aina se takuu vaatteen paremmuudesta, enemmän se on kiinni käyttäjästä ja käyttöolosuhteista.

jaksu

mulle lähes kaikissa nortin kledjuissa on jotenkin onneton mitotus. torsosta usein hirveitä säkkejä ja raajoista uupuu senttejä. skandinaavimerkit haglöfs, norröna, peak, tierra jne. sopii paremmin omalle kropalle.

Hyde

Sama vika Rahikaisella. Nortti on tehty persjalkaisille ja Millet ruipeloille. Haglöfsin releet voi kantaa koon mukaan ilman sovitusta räkistä suoraan kassalle.

vanha_poika

Vähän hassu kysymys tarkennuksista huolimatta koska TNF:lläkin on kamaa ihan Seppälä/h&M -tasosta retkikuntahommiin sopiviin kamppeisiin saakka, Haglöfsilläkin on valikoimaa mutta ei ihan niin paljon.
Merkkejä riittää ja näyttäisi siltä että entisten laatumerkkien tuotteetkin täytyy tutkia tarkkaan ennen ostoa. Mountain Hardwear myy jotain printti t-paitoja, Arc'teryx myy nykyään saman verran kuin markettimerkit mutta hinnat on vielä high end -tasoa ja eikös se Klättermusenkin ole jotain kuraa tehnyt.

Pitäisi siis tehdä huolellisia ostoksia merkistä riippumatta mutta ei jouda vertailla rättejä kun pitää lähteä katsomaan Salkkareita.

hans1

Kokemusta on molemmista. Kumpikin tekee sekä hyvää että huonoa. Mulle ei Haglöfsin kuoritakit oikein istu. TNF istuu paremmin, mutta Berghausin XCR-rotsi on tähänastisista ollut paras. Ja tilasin sen ilman sovitusta Globetrotterilta ku halavalla sain. TNF:n Mountain Parka on kestänyt uudenveroisena kymmenisen vuotta, vetskari on vaihdettu takuuseen viitisen vuotta sitten. Kakkoskuorena menee vieläkin, tosin umpivuori ja puuttuvat tuuletukset rajoittavat sen käyttöä liikunnassa...

TNF:n housuja on kahdet käytössä, 3-kerroshaalarit (Kitchatna tai jotain sinnepäin) on kestäneet jo kymmenisen vuotta laskutouhuissa oikein hyvin. Haglöfsin paclite-housuista repes kirjaimellisesti perse syksyllä vaellusreissulla, vaikka en ainakaan huomannut sitä mihinkään repineeni tai raapineeni... Tosin nekin maksoivat reilusti alle satasen pari vuotta sitten paikallisen urheiluhelevetin tarjousrekissä, joten ei tullu konkurssia vaikka repeämän pituuden takia ne menikin rouvalle ompelumateriaaliksi. Nyt on TNF:n vastaavat käytössä, saas nähä mihin niistä on.

- Hannu -

ironchef

[quote author=jaksu link=topic=27541.msg165262#msg165262 date=1256495954]
mulle lähes kaikissa nortin kledjuissa on jotenkin onneton mitotus. torsosta usein hirveitä säkkejä ja raajoista uupuu senttejä. skandinaavimerkit haglöfs, norröna, peak, tierra jne. sopii paremmin omalle kropalle.

Aivan sama vika meidän digipoksissa. Norrönan ja Haglöfsin kamat ovat aika samanlailla mitoitettuja, Norrönan ollessa vähän tyköistuvampi.

Anonyymi

Jos haluaa tiukan leikkauksen, ottaisin Haglöfsin. Haglöfsin hinnat ovat vaan aika korkealla suhteessa takuuseen/laatuun. Mieluiten satsaisin muutaman kympin lisää Norrönaan tai Bergansiin. Norrönalla on esim. viiden vuoden takuu, kun taas Haglöfsillä vain yhden.

Northiin kääntyisin itse oikeastaan lähinnä erittäin hyvän takuukäsittelyn takia. Tyttöystävällä oli gore paclite, joka vuosi hartioista ilman mitään havaittavia reikiä. Takuureklamaatioon ja kahden viikon päästä oli uusi takki noudettavissa Smile ! Samantyyppisiä juttuja oon kuullut parilta kaveriltakin Northin takeista. Jos ei muuta, niin takuu pelittää ainakin kiitettävästi.

hans1

[quote author=NetDiver link=topic=27541.msg166416#msg166416 date=1258104947]

Northiin kääntyisin itse oikeastaan lähinnä erittäin hyvän takuukäsittelyn takia. Tyttöystävällä oli gore paclite, joka vuosi hartioista ilman mitään havaittavia reikiä. Takuureklamaatioon ja kahden viikon päästä oli uusi takki noudettavissa Smile ! Samantyyppisiä juttuja oon kuullut parilta kaveriltakin Northin takeista. Jos ei muuta, niin takuu pelittää ainakin kiitettävästi.

Ja ainakaan vanhemmissa Nortin kamppeissa ei ollut suljettu edes vetskareita elinikäisen takuun ulkopuolelle. Mulle vaihtoivat tosiaan viis vuotta vanhaan takkiin ketjun ilman ihmettelyjä, tosin siinä vaihdossa meni kolmisen viikkoa. Pitääpäs itse asiassa kattoo että miten on muutama viikko sitten ostettujen housujen osalta tuon takuun laita.

- Hannu -

Anonyymi

Itsellä ollut oikeastaan pelkkää Haglofsin kampetta. Juuri hyvän istuvuuden vuoksi. Takuu on toiminut melko hyvin. Ibex-housuissa oli materiaalivika ja uudet tulivat viikossa. Sharkfin hood takista repsahtivat suojalistojen saumat auki pesussa. Takki tuli siististi korjattuna takaisin, aikaa kylläkin meni melkein kuukausi. Ja tiedotus asiakkaalle ei ollut parasta mahdollista jälkimmäisessä tapauksessa.
Uuden 3-kerros takin ostin Arc'teryxilta kun ei Haglöfsilta löytynyt oikein sopivaa mallia.

Saruska

minun vartalolle sopii paremmin Haglöfs.
Yks north facen takki on eksyny kaappiin, siinä on hyvent- kalvo, se ei hengitä sitte yhtään.
että ainakaan hyventtejä en suosittele, mutta eipä sitä kalvoa ookkaan ku halvoissa malleissa/ talvitakeissa.

Kaitsu

"Northiin kääntyisin itse oikeastaan lähinnä erittäin hyvän takuukäsittelyn takia. "

Mulla kävi vähän huonommin. Alle 20 kertaa (ei oo vielä edes tarvinnu pestä) käytetyn TNF:n Freethinkerin, xcr:ää, vetoketju aukeaa vähän väliä alhaalta päin. Ei oo kiva, kun tuolihississä huomaa myrskyn riepottelevan napaa. Helvetillinen repiminen, että saa ketjun taas kokonaan auki, jotta taasen saa uudestaan kiinni. Ilman kaverin apua aika tuskaa.

No, lähti 3 viikkoa sitten takuumatkalle. Äsken tuli takki takaisin lausunnon kera: takki täyttää TNF:n korkeat laatukriteerit, eikä siinä ole mitään vikaa.

Ei se ollutkaan vika, se oli ominaisuus. Tämä ominaisuus on kyllä tosi ikävä räntämyrskyssä, mut kai siihen tottuu.

HeMa

Releet ostetaan käyttötarkoituksen mukaan.

Ei merkin, tigru.

Vaatteiden kohdalla tärkein seikka lienee mitoitus, hyvänä kakkosena laatu ja kolmantena takuu (jos tuo laatu ei oo kohilla)...