1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Rape
McKinley?

Jos jollakulla olisi tietoa/kokemusta McKinley Dawson makuupussista, niin olisin hyvin, hyvin kiitollinen jos vaivautuisit kertomaan minulle ko. pussin ominaisuuksista. Mitä tästä pussista kannattaisi maksaa?

Anonyymi

mckinley.. mietippä vielä. ei ole semmoista mckinleyn kamaa vastaan tullut, että olisin viitsinyt penniäkään maksaa. tuokin makuupussi on vissiin untuvapussi..ja tietenkin lokeroimaton..

Riina

Paskaan ei kannata koskea. McKinley on vuorena hieno, mutta varusteissa toista maata -lähinnä massamyymälöiden, kuten Intersport hulluutuksia kaiken maailman halpisretkeilijöille. Laadultaan ei sovellu kovaan tai pitkä-aikaiseen käyttöön. Alumiiniputki-kupolitelttaa olen testannut kovemmassakin myräkässä ja ihme kyllä kesti mutta en ostaisi silti omaksi.

Anonyymi

Voi mua..mä oon sitten halpisretkuilija...miten mä oonkaan pärjännyt tähän asti... Mulla on McKinleyn telttaa ja takkia ja fleeceä ja mitä lie..ihan hyviä on ollut.

En tiedä, ei ehkä laatu ole ihan _huippua_ mutta eipä ole hintakaan. Staikan olisin halunnut, mutta 719e oli sittenkin hieman liikaa...tyydyin sitten johonkin McKinleyn halpis mikälie Nepal 2 tai jotain... Hyvin on pitänyt vedet ja itikat ulkona. Ja ennen tätä 170e:n halpistelttaa reissasin n.v.1980 finnoililta! ostetussa n.119mk:n teltassa, kevytpeite lisänä, yllätysyllätys, sekin piti vettä.

Ääriolosuhteissa varmaan tarvitaan kalliimpia/parempia varusteita, mutta tuo edullisempien varusteiden mollaaminen tuntuu välillä lähinnä kalliimman varusteen ostaneen katkeruudelta. Älä pura sitä tänne, kyllä se 1000e:n teltta/fleece/gore on aina hintansa väärtti, jotkut vaan pärjää vähän halvemmillakin varusteilla. Kun on pakko.

Anonyymi

Kuten jossakin muualla totesin, että jos vaeltelee pohjoismaissa muuten kuin talvella, niin usein pärjää pelkällä kevytpeitteellä ja sillä mckinley/everest makuupussilla..

piikki

Minulla on Dawson-makuupussi ja olen nukkunut sillä -22 asteen pakkasessa ulkosalla ja hyvin toimi. Mc Kinleyn tuotteita minulla on useita ja jos osaa etsiä niistä sopivia niin ne on erittäin hyviä, McKinley teettää tuotteensa aina muualla, esim. kiipeilyreppuni on tehnyt Deuter (onko joku kullut ko.firmasta?). Katu-uskottavuus ei ole huippumerkkien kaltainen ja tuntuu että McKinleyn tuotteita haukkuu aina joku joka ei ole koskaan mitään koettanutkaan. Näin ON! Biggrin

valkobandiitti

Hmm olen mäki viettäny yhen yön n. -30 asteen pakkasessa jossain grillikatoksessa, missä ei tuli paljoo lämmittäny ja pussina oli joku Haltin kesäpussi. Menee näppärästi vaikka taskuun mutta ei sitä juuri muualla voi käyttää, kuin jossain palmun alla. Voin muuten sanoo, ettei tullu nukuttua sinä yönä..

Edittii: Niin eli ehkä kannattais harkita jotain kunnon pussia, ettei tarvi joka retkelle uutta hankkia. Ite ajattelin ostaa sellasen ku intissä on käytössä, eiköhän sillä pärjää suomen keleissä hyvin.

piikki

Bandiitille terveisisiä vaan hyvin valvotun yön jälkeen.Minä sentään nukuin hyvin McKinleyssäni. Pussia ostaessa on vähän sama asia kuin tietsikoissa, se on osiensa summa. Jos vähän katsoo mitä materiaalit on niin oppiikin joitain niistä eikä maksa turhastaa!!!

Anonyymi

Mitenkäs ne ennen gore-texiä ovat pystyneet vuoria kiipeemään? Smile

Järjen käyttö on sallittua myös varusteiden ostossa. Jos vain retkeilee suomessa kesäisin, mitä järkeä on ostaa esim. >600e telttaa?

Ja monesti Suomessa kesällä teltassa nukkuessa ei edes makuupussia tarvitse.