1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
mitä tekee rei´ät suksien kärjissä?

Siis kun jossain suksissa on sellaiset rei´ät siinä kärjessä, miksi ja mihin niitä käytetään? Voiko niistä suksista tehä jonkinlaisen ahkion vai mitä?

Tumppi

Juuri näin ja lapion lavasta ahkioon keula. Lisäksi kys. suksia voi käyttää lumiankkurina, varsinkin jos myös kannassa reiät. Pysyy paremmin paketti kasassa kuin slingillä vain hirttoon vedetty sydeemi.

Ja tuohan nuo myös lisää soratieuskottavuutta Wink

Anonyymi

Katopa suksiahkion mallia http://www.rthtelemark.net/koti.htm

ja sieltä oikean reunan linkeistä suksiahkion teko. Siinä on just tuollaisista reikäkärkikisistä suksista tehty vähän tukevampi viritys.

Mika K

Itse juuri tuota RTH:n juttua lukiessa mietiskelin että tykkääköhän sukset kyttyrää jos niihin itse poraisi reiät sinne kärkiin? Saattaa tietenkin olla että vaikka kuinka sen reiän hioo ja jollain aineella X pinnoittaa niin kosteutta silti sinne pääsee luikurtelemaan suksen ytimeen..

Itsellä kun ei reikiä nykyisissä suksissa ole ja kyllä ne tosipaikan tullen saattavat ihan käteviksi osoittautua. Onko kellään asiasta kokemusta?

Millä sen reiän ympäristä olisi hyvä pinnoittaa?

Läskikymppi Freeride Team

Anonyymi

aikaan straight line yhdistettynä big airiin! Wink lopputuloksena on tietenkin lisää reikiä mm. päähän ja muuallekin! Erinomainen ahkion alustakin syntyy hetkessä.....

Anonyymi

En alkais porailemaan suksia... mutta ahkion tekoa voi miettiä ilman niitä reikiä kärjissäkin. Onnistuu varmasti mutta olis hyvä miettiä etukäteen omista välineistään sopiva konstruktio jos liikkuu kaukana reiteistä.

Anonyymi

Toki ahkion voi tehdä ilman noita reikiäkin. Itse teimme joskus ihan toimivia ahkioita sahaamalla siihen etupuuhun ns. lohenpyrstö-kolot,

eli vähän niinkun näin:

____ ____

___\ /________\ /_____

Siiten suksien kärjet tuikataan koloihin ja painetaan tiukkaan. Etupuu kannattaa myös sitoa narulla takapuuhun, niin kestää paremmin vetämistä..

Anonyymi

äh. hitto toi kuva meni ihan käteen, kun muotoilu ei säily, mutta siis sahataan semmoiset vinot lovet ja poistetaan puu niiden välistä, niin että puuhun tulee tämmönen reikä ____\ /____ jos kukaan tajus Wink