1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
sebastian
lasit voimakkuuksilla!!!

Olen tässä etsiskellyt sangattomia silmälaseja jotka on samantyyppisestikallossa kiinni kuin laskulasit.. elikkäs siis kestävyyttä ja käyttömukavuutta harrastuksiini... piilarit on pois kuvioista.. niihin en luota ja niiden käyttö metsäolosuhteissa epäsuotavaa

pois kuvioista on myös varsinaiset laskulasit voimakkuuksilla, ne on aivan liian isot ja tiellä kaikessa... siis hennompaa.. oakleyllä on yksi malli mutta sitä ei pääse missään näkemään..!! tai jos jokiu tietää että niitä hyllyssä jossain on niin kertokoon...

Anonyymi

Anteeksi tyhmyyteni, mutta millaiset ovat sangattomat lasit? Joku natsieverstin monokokkeli vai?

Itselläni on Julbon Microporet vahvuuksilla ja niillä mennään ylä- ja alamäet.

Piilareita saa nykyään myös jatkuvakäyttöisinä. Itse olen pitänyt pisimmillään kahta viikkoa putkeen silmissä, ilman ongelmia. Tulevat vain kalliiksi jos usein on tarvetta.

Kookoo

Anonymous wrote:

Itselläni on Julbon Microporet vahvuuksilla ja niillä mennään ylä- ja alamäet.

Missä olet vaihtanut linssit ja saitko kunnolliset linssit vahvuuksilla? Kävin kyselemässä helsinkiläisissä optiikkoliikkeissä linssien vaihtoa juuri noihin Microporeihin ja kysyessäni linssien tummuusasteesta, laadusta ym. kaikki optikot vaan mumisi jotain epämääräistä.

Anonyymi

Hoidin homman Itiksen Instrussa. Muutamaan otteeseen varmistettiin, että haluatko varmasti näin tummat. Hyvin ovat pelittäneet. Värin ja sävyt saat itse vapaasti valita. Parasta väriä on turha kysyä, kun kaikki ovat jossain olosuhteissa huonompia kuin toiset.

Aika monissa optikkoliikkeissä joko mumistaan jotain epämääräistä ja/tai pyydetään aivan törkeätä hintaa. Mene kysymään tuolta Itiksestä. Jos ei ole kiire, niin odota kevättä ja kevään tarjousksia. Joka kevät tulee aurinkolasit vahvuuksilla tarjoukseen ja sama tarjous koskee Instrussa myös omin kehyksiin laitettavia linssejä.

Sivuläpät pysyvät hyvin paikallaan, vaikka linssistä tulee paksumpi kuin alkuperäisestä, ainakin minun -1.75 vahvuuksilla.

Minulla on Ray-Banin G15 sävynä ilman kovapintaa. Kovapinnan kanssa maksimitummuutta ei välttämättä saavuteta. Minulla tummenus on noin 80% ja hyvin riittää jäätiköllä, vaikka herkät silmät ovatkin. Kaikki eivät tuosta G15 sävystä pidä, kun se vääristää tiettyjä värejä aika rajusti, mutta minulle ne sopivat kiipeilyyn oikein hyvin.

sebastian

selventääkseni...

siis kuminauhalliset sangattomat...

saisko noita ed. tavallisia laskettelulaseja hennompana mallina??

taistelu itsessään on elämäsi arvoinen..<br />jos se on omasi

zorro

Enpä usko että on mahdollista moiset lasit vahvuuksilla! Katsos kun vääristymiä tulee rajusti, jos pintaväli (siis linssin takapinnan etäisyys sarveiskalvosta) vaihtelee kun ton tyyppisiä laseja ei kuitenkaan saa aivan samalle kohtaa päätä joka kerta. Samasta syystä mahdollisen hajataiton korjaaminen aiheuttaa lisävääristymiä, jos linssin keskikohta ei osu katselinjan keskivaiheille.

Oakleylla Waterjacket vois toimia hyvin vastaavanlaisena ja sitä saa vahvuuksilla, joskin vain Oakleyn omaa linssiä voi harkita. Aisat on lyhyehköt ja niiden päistä lähtee hihna takaraivon ympärille. Periaatteessa siis vanha juttu, mutta käy kurkkaamassa tuolta; http://www.oakley.com/ostore/eyewear/water_jacket/

Anonyymi

jäätikölle hyvä tummuus on yli 90% ei todellakaan 80%.

autoa ei saa ajaa eli 92 vai oliko se 93 %.

zorro

Jäätikölle mahdollisimman tummat, eli about 90% on hyvä! Ja peilipinta heijastaa valoa pois päin ekstrana ikään kuin.

Autolla ajamiseen maksimitummuus on 92%, jonka lisäksi signaalivärit ovat kiellettyjä. Eli siis linssien tulee suodattaa tasaisesti kaikkia aallonpituuksia. Massavärjätyt linssit niin ikään saattavat jäädä standardeista. Yöllä ajamiseen 25% näkyvän valon suodatus on maksimi ja liukuvärjättyjen linssien maksimitummuudet ovat 40%-0% (Eli siis linssin yläosassa yli 40% väriä, silloin kun alaosa on kirkas).

Anonyymi

Anonymous wrote:
jäätikölle hyvä tummuus on yli 90% ei todellakaan 80%.

autoa ei saa ajaa eli 92 vai oliko se 93 %.

Minulla on kahdet jäätikkölasit. Toiset originaalit Cebet ja speksien mukaan näkyvää valoa suodattuu noin 93%. Toimivat hyvin jäätiköllä.

Toiset ovat Julbon Microporet vahvuuksilla. Aluksi niissäkin oli 90% tummennus, mutta tulos oli aivan mahdoton. Aivan liian tumma edes jäätikölle. Muutettiin noin 80% ja tulos erittäin hyvä.

Eli toisissa on 93% ja toisissa 80% ja lopputulos on aivan sama. Eli riippuu kovin paljon muustakin kuin prosenteista. Autoa noilla molemmilla on edesvastuutonta ajaa. Näkyvyys kärsii selvästi paikoitellen.

Alppipässi

--

Ole mies, toteuta haaveesi.