1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
Lyhyet skinit

Mistäköhän voisin ostaa sellaiset lyhyet skinit, jollaiset olivat mm. uusimman Erä-lehden kaamosvaellusjutun kirjoittajan suksissa? Niissä näytti olevan jonkinlainen kiinnityssysteemi, siis muukin kuin liima. Oliko itse tehty vai ei, sitä en tiedä.

Ahkion kiskomiseen eräsuksilla tarvitsisin.

Anonyymi

Oletko jo kysynyt niistä kaupoista, joista saa pitkiä skinejä? Ja eivät tienneet??

mek

Kyseessä On Black Diamond Ascencion Kicker Skins. Saatavana on eri leveyksiä, mutta euroopasta ei näytää löytyvän mistään webbikaupasta. Free Heelsissä oli joskus, mutta ei enää. Jenkeistä saisi, noin 50 euroa + toimituskulut. Joten samalla hintaa saa täyspitkät Free Heelsistä. Mountain Shopista saa metritavaraa, josta voisi yrittää tehdä pätkäskinit.

No pain, no gain...

Anonyymi

Mountain Shopissa oli ainakin eilen sellaiset...

Anonyymi

Anonymous wrote:
Mountain Shopissa oli ainakin eilen sellaiset...

Kysyin spostilla ja siellähän niitä. Hinta on kylläkin suolainen...

Leveyksiä on joko 60 mm tai 70 mm ja pituus on 80 cm. Kapeamman hinta on 72 euroa ja leveämmän 80 euroa

Anonyymi

hinnat samaa luokkaa kuin täyspitkillä, ettei näitä säästön takia kannata hommata.

Anonyymi

níin wrote:
hinnat samaa luokkaa kuin täyspitkillä, ettei näitä säästön takia kannata hommata.

Ajattelin vain, että jos kiinnityssysteemi toimii, ne saattaisivat olla oikein toimiva vaihtoehto ahkion vetämiseen eräsuksilla.

Anonyymi

Mä oon jo pari vuotta hiihdelly itsetehdyillä pätkäskineillä. Osta Mountainshopista irtotavaraa 50-60cm/suksi. Sit on hommattava pari remmiä ja rautakaupasta kaarevaa rst-lattialistaa ja sinkiläniittejä. Ensin ompelet remmit skineihin ja niittaat sopivan mittaset palat listaa päälle. Ota mallia valmiista malleista. Huolellisesti tehtynä ei kärkikappaleen ja suksen väliin jää yhtään rakoa.

Yhdellä parilla hiihtää 300km ilman sen suurempia ongelmia kunhan pitää liimapinnat puhtaina. Oon käyttäny sekä lasku- että vaellustelluissa. Laskutelluihin kandee sivuleikkauksen takia laittaa palikat ettei remmit pääse liukuu taakke. Paras karvan kiinnityskohta on siten että puoliväli tulee tasan monon kärjen kohdalle. Tällöin ei aiheudu liikaa painetta kärkikappaleelle. Hiihtotuntumasta sen verran ettei kaveri P-Norjassa Paraksen ympäristössä pysyny pitopohjilla mukana mitenkään. Tosin oli rinkat selässä ja sopivasti ylämäkeä. Tasamaalla tietysti häviää karvoilla pidemmällä matkalla.

Erinomainen yhdistelmä voisi olla pitopohjat ja karvoilla ylämäkeen. Karvat kun ei tykkää pitovoiteista.

Anonyymi

lyhimmät skinit löytyvät Joensuusta!

Täällä on kyllä skinejä joka lähtöön! on humalaisia skinejä, aggressiivisia, pieniä, isoja möykkyjä, pesismailan omaavia, paksuja, laihoja. Nousukarvat vaan puuttuu. Mutta erinomainen apu on jos saa lyhyen, paksun skinin vetämään ahkiota! Sille voi laittaa neekerin käveleen eteen ja se kulkee loputtomiin, ihan niin kuin aasi seurais porkkanaa!