1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
JaniK
Hyvät kuorihousut isokokoisemmalla

Haussa on hyvät kuorihousut laskemiseen ja muuhunkin talvitoimintaan. Kiinnostuin kovasti Milletin mallistoon, mutta käytyäni kaupassa sovittamassa ko. tuotteita totesin että lähes kaikkien mitoitus on ihan jotain muuta kuin mikä minulle sopii. Milletin XL tuntui aivan käsittämättömän pieneltä. Ilmeisesti ko. tuotteissa mitoitus ei ihan vastaa suomalaisia mittoja.

Onko ehdotuksia hyvistä kuorihousu vaihtoehdoista joista löytyy kokoja hieman isokokoisemmallekkin käyttäjällä (housujen koko 54)?

Anonyymi

Millet ja Arc'teryx ovat mitoitukseltaan aika sporttisia. North Face on taas perinteisesti ollut vähän väljempää sorttia. Joten älä peljästy, Millet on aika jämpti.

Jos et ole ennen kuoria käyttänyt muista, että aivan ohuet pitkät alushousut eivät aina riitä eristeeksi.

Anonyymi

Mammut. Hallitsee. Paras. Biggrin

Jii

Haglöfs Solid bibs toimii. Ainut miinus on tarrojen puute sivuvetskareitten läpissä.

Lucifer

Anonymous wrote:
Mammut. Hallitsee. Paras. Biggrin

Kyllä! Löytyy pitkille ja pätkille omat kokonsa. Eli niinkuin minulla (195/100) 108 eli pitkä 54... Nuptse pantsit on kyllä hyvät Smile

Lux F.

mek

Marssi Free Heelsiin, Arkadiankatu 17 D, ja kokeile Klättermusenin Fimbul -haalarihousua. Itselleni sopii koko L ja olen 189/75. Perseen kohdalle jää vielä löysääkin koko lailla, joten luulisi XL:n mahtuvan. Hinta on ainoa huono puoli, mutta sillä saakin sitten parasta mitä markkinoilta löytyy. Itselläni on ollut aktiivisessa käytössä jo kuusi vuotta. Vyötärömalli on Megin, en muista, saako sitä Free Heelsistä, mutta suoraan Klättermusenilta ainakin.

No pain, no gain...

Anonyymi

Marmot tekee housuja tosi isoillekkin ihmisille.

Yli 60 kokoa olevillekkin!

Anonyymi

Mountainshopista löytyy Lowe Alpinen kuorihousuja myös kokoa XXL ja malli tosiaan sopii tosi pitkille.. yli 2 metrisillekin.

Anonyymi

Joopas joo Käväisin vuosi sitten jossain tapiolassa sövittamassa milletin strets housuja.Ei voi mitään lyhyet oli.Ei ole kiva kun nilkat paljaana.Saiskohan niitä jostain pidempänä.Esim rukan motskarihaalareita saa muutaman sentin pidempänä,tilaus tosin kestää pari viikkoa.Tosi vaeltajasudet on yleensä aika hoikkia,paradoksi=varusteet tehdään keskivertokeijolle.