1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Remu
Dryskin-housut tai vastaavat?

En ehkä osaa käyttää googlea kunnolla enkä löydä haluamaani. Yritän etsiä Schoeller Dryskinistä valmistettuja housuja. Myös jokin vastaava materiaali käy. Sen pitäisi kuitenkin pitää kohtuullisesti tuulta ja hengittää hyvin, kalvoa ei saisi olla.

Malli saisi olla istuva, alaspäin kapeneva ja mielellään selkäpuolelta korotettu. Trikoita en kuitenkaan ole hakemassa. Pari taskua olisi hyvä olla myös. Kaupalla ei niin ole väliä, kun sovittamaan ei kuitenkaan taida päästä.

Myyrä

Mulle on juuri tulossa kuvailemasi kaltaiset dryskinhousut mittatilaustyönä Shelbyltä (www.shelby.fi), eli sieltä ainakin saa. Ja juuri sellaiset kuin haluaa/tarvitsee.

-M-

Saladin

Jo pitkään tuotannossa ollut, mutta edelleen hyvä vaihtoehto: Mammutin Champ Pants http://www.mammut.ch/mammut/katalog.asp?view=detail&tid=51917&did=5&dart=3&sid=2. Istuvuus toki riippuu käyttäjästä ja valitusta koosta. Lähelläkään trikoita nuo eivät ole ja selkä on korottamaton.

Remu

Eilen raivokkaan nettisurffailun päätteeksi huomasin, että Mammut Champia on kovasti kehuttu, mutta mistä moisia voisi ostaa? Itse en ainakaan onnistunut löytämään nettikauppaa, jossa olisi miesten 32-34" regular pitkänä. Samassa surffailussa löytyi ehdokkaiksi myös Patagonia Guide or Outdoor Research Granite. Ei vaan kiinnostaisi ostaa housuja, joista ei mitään käyttökokemuksia tiedä.

MrKnowItAll

Champit on jalassa nytkin kun teen lähtöä mökille...

Free Heelsissä Kangasalla oli Milletin tai Lafuman Dryskin -housuja räkissä, samoin vastaavia hieman ohuemmasta dynamikkia vstaavasta kankaasta. Kysy Vandernetistä missä muualla moisia on kaupan.

Petter

Haltin X-Stretch kankaiset housut menevät kategoriaan "Dryskiniä vastaava", mutta muuten suosittelen niitä varauksettomasti. Malleja taitaa olla ainakin Plateau, Macadam ja Gallium, joista itselläni on Macadamit. Kangas pitää tuulta paljon Dryskinia paremmin, hylkii vettä kohtalaisesti, eikä hiosta. Nykyään otan kalvohousut mukaan ainoastaan kun tiedän joutuvani olemaan pitkään paikallaan sateessa, makoilemaan märällä maalla jne. Päivä kevyessä sateessa menee ihan kivasti, sillä liikkuessa housut kuivuvat suurinpiirtein samaan tahtiin kuin kastuvatkin, ja lämmittävät kohtalaisesti märkänäkin. Tällä hetkellä käyttökokemusta on parikymmentä päivää olosuhteiden vaihdellessa välillä -10 ja tuulta 20 m/s - +25 tyynellä kelillä, ja asteikon lämpimämpää päätä lukuun ottamatta housut toimivat mukavasti niin paikalla kuin liikkeessäkin. Taskut Macadameissa ovat todellä syvältä, eli jos niillä on väliä niin kannattaa ehdottomasti katsella Galliumien tai Plateauiden(vanha malli, ei enää tuotannossa mutta jossain ehkä varastossa) suuntaan, edellyttäen tietenkin että haluaa ottaa riskin ja käyttää Haltia Smile Toistaiseksi (knop knop) kestävyysongelmia ei ole ilmennyt.

Rush

Isoa plussaa X-Strechille täältäkin. Retken testivoittajat, Plateaut löytyvät kaapista ja lisäksi tuoreet Galliumit.

Plateaut toimineet loistavasti lähes kelissä, kuin kelissä niin, että ainoastaan kesähelteillä housut eivät oikein toimi. Paras käyttölämpötila on ehkä noin 10 astetta nollan molemmin puolin. Kestävät todella hyvin kulutusta, eivät kastu helposti ja jos kastuvatkin, niin myös kuivuvat nopeasti. Olleet jokapäiväisessä käytössä ja könyämisessä eivätkä näytä ollenkaan kuluneilta tai nuhraantuneilta... itse asiassa pesun jälkeen aina lähes kuin uudet. Ainoastaan taskujen vetoketjuja on pitänyt hiukan huoltaa ja toisesta takataskusta on lähtenyt irti sen reiän ympärillä oleva metallilenkki. Vyön olen myös vaihtanut toimivampaan.

Uusissa Galliumeissa vedenhylkivyys on huippuluokkaa. Taskujen määrä on vähentynyt ja reisitasku on uudessa mallissa jotenkin liimattu; ei päällepäin näkyviä ompeleita. Muutoin housut aika lailla samanlaiset, kuin nuo paria evoluutiota aikaisemmatkin. Mukaan lukien tuo ennakkoon heikoin lenkki, eli vyö ja sen solki.

Macadamin taskut tosiaan heikompi esitys, kuin vanhemmalla ja uudemmalla mallilla.

Art

Yksi vaihtoehto lisää: MHW Tanglewood

Valmistajan niukka info: http://www.mountainhardwear.com/Product.aspx?top=1&cat=41&prod=345

Vähän vuolaammin esim. täällä: http://www.rockcreek.com/products/listing/item10570.asp?ref=tl_rc_nxtg

Tuollaiset olleet tovin koeajossa ja toimineet loistavasti so far. Kevyet, hengittävät, sopivasti stretchaavat ja ainakin toistaiseksi mainiosti vedenpitävätkin. Lahkeet ei lepata muttei myöskään kassit kuristu. Mielestäni myös kohtuuhintaiset.

Ekat tällaiset soft shell -housut, olen aika myyty. MHW:n saatavuus Suomessa kai rajallinen, mutta kysyä voi ainakin täältä: http://www.totalsport.fi/. Sama lafka myy myös esim. Brikon kamoja ja Born-energiatuotoksia.

HeMa

Mua harmittaa se, että vaikka noita Dryskin (tai vastaavia) pögiä on helppo löytää, niin kaikki on järjestäen tummia.

'Ryx teki mukavia Cairn-housuja myös vaaleammissa sävyissä... Mutta ei tee enää, PRKL!

zwak

Shelbyltä saa kirkkaansinisenä, liekö riitävän vaalea väri?
(http://www.shelby.fi/catalog/product_info.php?products_id=155)

rakka

[quote author=HeMa link=topic=19348.msg128544#msg128544 date=1190199536]
Mua harmittaa se, että vaikka noita Dryskin (tai vastaavia) pögiä on helppo löytää, niin kaikki on järjestäen tummia.

'Ryx teki mukavia Cairn-housuja myös vaaleammissa sävyissä... Mutta ei tee enää, PRKL!

Mulla olisi yhdet marjapuuronväriset, joissa on persiissä iso musta läiskä tervaa (ratapölkystä, ihan oikeesti). Haluutko ostaa? Smile Kysymys kuuluu: Jos koitan värjätä nämä vaikka mustiksi, niin pysyykö normaalit tekstiilivärit? Jos kehtaisi käyttää näitä sen jälkeen...