1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
90 l rinkka 162cm naiselle

Olen harrastanut rinkkamatkailua ja eräretkeilyä vuosikausia - viimeksi kiertelin yli vuoden yhtä kyytiä rinkka selässä Australaasiaa. Yleensä mukana on ollut 70+10 l rinkka, joka vasinkin noilla pitkillä ulkomaan reissuilla on pingottanut ratkeamaisillaan, ja mukana on täytynyt killuttaa kaikenlaista pussukkaa, mikä on ollut todella hankalaa. Olen haaveillut 90 l rinkasta ensi kesän reissua varten, ja nyt olen selannut niitä netissä, mutta ainakin Fjällrävenin 90 l rinkoista lukee, että ne ovat säädettävissä 170-195 cm pitkälle henkilölle. Olen 162 cm.
Onko jollain kokemusta siitä, miten pahasti noin iso rinkka istuu lyhyen ihmisen selkään? (Tiedän kyllä neuvomattakin, että pitää lähteä joskus itse kokeilemaan.) Onko tietoa isoista rinkoista, jotka sopisivat tämänkin pituiselle?

Anonyymi

Itse ostin vulcanin ja siinäkin koon mukaan kokeilin175-180 olikin yllättäen epäsopiva joten otin seuraavan koon kun siinä ei säätöjä.Vielä pitää kyllä kunnolla kokeilla.Ilmoituksissa mainutut on noin mittoja riippuu sinun selän pituudesta.

Aries

Koita Arcteryxin Bora 95:ä . Kantojärjestelmää on kolmea kokoa, S, M ja L. Koko oli tosin Retken testissä alle 90 l. Kantomukavuus on ainakin omaan selkäni loistava raskaallakin kuormalla.

K Autio

Jos sulla on vielä vaatimattoman Smile pituutesi lisäksi lyhyt selkä, voi olla ettei ison rinkan löytäminen ole helppoa. Ainakin kaikki korkeat ja kapeat mallit tuossa kokoluokassa on joko liian pitkiä tai erittäin huonoja tasapainoltaan. Olisiko helpompaa luopua osasta tavaraa? Matkailukäytössä (olettaen ettei ole mukana harrastusvälineitä) 40 litraa on ihan riittävä koko, ainakin mulle.

Anonyymi

[quote author=tolkku link=topic=14108.msg93393#msg93393 date=1146475689]
Olisiko helpompaa luopua osasta tavaraa?

Ensi kesänä rinkkaan on mahduttava 2 viikon telttavaellusvarustus pohjoisen reissua varten ja tulevina vuosina mm. pidemmän Etelä-Amerikan patikointireissun varustus vaelluskamoineen, lämpimine vaatteineen jne.
Myös noilla ulkomaan reissuilla olen paljolti telttaillut.
Kyllä iso rinkka olisi kätevä.

Tura

Osprey Crescent 110. Miesten rinkka. Koko M saattaisi olla sopiva, jos selän pituus on vähintään 45cm.