1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Lefa
Käyttäjän Lefa kuva
Globen luettelo

Joko Globetrotterin luettelo tälle keväälle/kesälle on ilmestynyt?

tube

Juu, kyl kopsahti jo laatikkoon..

Lefa
Käyttäjän Lefa kuva

Miksihän ne ei ole minulle sitä lähettäneet? Kahdesti olen netistä sen tilannut. Onkohan niillä rekisteri, jonka mukaan ne eivät tuhlaa kalliita kataloogeja sellaisille, jotka eivät ole pariin vuoteen tilanneet mitään...

fagevic

Vähän ihmeellisiä noi niitten systeemit, kun ne lähettää automaattisesti mun tyttöystävälle (joka ei ole ikinä tilannut mitään sieltä) mutta ei mulle (tilasin vuosi sitten 250€ arvoista kamaa..). Tilasin sen sitten "manuaalisesti" kolme viikkoa sitten, mutta eipä ole luetteloa näkynyt! Odd..

Lefa
Käyttäjän Lefa kuva

Kiitoksia vaan Usko pdf-linkistä, mutta haluaisin kataloogini ihan oikeasti paperille valmiiksi painettuna.

Ei sillä, että edelleenkään sieltä mitään tilaisin. Hinnat ovat Globella nousseet takavuosilta ihan kohtuuttomiksi. Monesta muusta saksalaisesta nettimyyntipaikasta saa tavaraa halvemmalla. Globen luettelosta niitä vain on mukava selailla, ja sitten ne voikin tilata muualta.  Biggrin

Olen nyt kolmesti yrittänyt tilata kataloogin omalla nimelläni, kerran vaimon ja viimeksi kokeilin työpaikan osoitteeseen. Mihinkään sitä ei vielä ole tullut.

On niillä pätevät rekisterit.  Sad

vinski

[quote author=Lefa link=topic=10120.msg74256#msg74256 date=1114586385]
Ei sillä, että edelleenkään sieltä mitään tilaisin. Hinnat ovat Globella nousseet takavuosilta ihan kohtuuttomiksi.

Ja taitavat nykyään ihan oikeasti periä alvin Suomen verokannan mukaan. Ennenhän se on ollut vain fraasi tilausehdoissa.

Yudi

Suomen alvia eivät taida periä. Ja se olisi EU:n sääntöjen vastaista. Verot peritään kaupan maan mukaan. Olen tilannut parin vuoden aikana n. 10 kertaa ja kertaakaan ei mitään lisäveroja ei ole tullut.

Normaalihinnat eivät aina ole edullisimpia, mutta tarjouksissa hinnat aika ok. Postitushinta on näköjään tarkistettu tälle vuodelle ja on nyt 17.75 e. Eli aivan pikkupakettia ei kannata tilata.

Katalogit on kolahtaneet laatikkoon ilman erilliskyselyjä.

espoo

Tullin sivuilta:

EU:ssa tavaroiden myynneistä kuluttajille arvonlisävero kannetaan pääsääntöisesti myyntimaassa.Toisesta jäsenvaltiosta Suomeen lähetettyjen tavaroiden myyntiin kuluttajille sovelletaan kuitenkin tästä pääsäännöstä poiketen ns. kaukomyyntiä koskevia arvonlisäverosäännöksiä. Myyjän kaukomyyntien määrä Suomeen ratkaisee sen, täytyykö myyjän rekisteröityä Suomessa arvonlisäverovelvolliseksi.

Verohallituksesta selvitys http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=2066;230472, ohessa ote:

2.2. Kaukomyynti Suomeen yli 35 000 euroaJos elinkeinonharjoittajan Suomeen suuntautuvien kaukomyyntien määrä ilman veron osuutta on jonakin kalenterivuonna ylittänyt 35 000 euroa, katsotaan sitä seuraavan kalenterivuoden Suomeen suuntautuvien kaukomyyntien tapahtuvan Suomessa myynnin määrästä riippumatta eli myynneistä on suoritettava vero Suomessa.

Globe kuulemma perii nykyisin Suomen alv:n.

vinski

Jep. Tämä kaukomyyntilakihan on jo vuodelta elvis ja EEC:tä. Ovat vain nyt alkaneet valvoa tuon lain noudattamista. Nimittäin on Globekin varmasti myynyt tuon verorajan yli moninkertaisesti jo vuosikaupalla.

Kuriositeettina todettakoon, että AV-puolella oli lähdemaan verokannalla toimittavat saksalaiset liikkeet tosi haussa, kun joku aika sitten pistin äänentoistolaitteistoani uusiksi.

Mygg

Nääs Globella on ollut suomalainen yritystunnus jo vuodesta 2001 (hakusana globetrotter).

http://www.ytj.fi/yrit_sel2.asp

Yudi

Suomen alv:n periminen tuntuu olevan kuulopuheiden varassa. Onko keneltäkään peritty Globen tilauksista Suomen alv:tä esim. tänä tai viime vuonna? Minulta ei ole peritty kertaakaan vai onkohan ollut vain hyvä tuuri...

relaan

Parista viimeisestä tämän kevään tilauksesta on peritty Suomen ALV. Sad

[size=9px][i]How do you distinguish between being off-route and putting up a first ascent ?[/i][/size]

Yudi

Meikälle tuli paketit tammi- ja helmikuussa eikä kummastakaan mennyt mitään ylimääräisiä(=suomen riisto-alv) kuluja. Tosin postikulukin oli vielä vanha.

relaan

[quote author=Yudi link=topic=10120.msg74678#msg74678 date=1115699385]
...Tosin postikulukin oli vielä vanha.

Postituksesta ei onneksi ole tarvinnut maksaa vuosiin...VIP-asiakkaan etuja. Biggrin

[size=9px][i]How do you distinguish between being off-route and putting up a first ascent ?[/i][/size]

Mygg

Tänään tuli uusi Bilteman kuvasto.

jee.

rane62

Hö mä heitin sen jo eilen paperinkeräykseen. rivitaloasunnon hyviäpuolia postilaatikolta 3 askelta paperinkeräyslattikolle.