1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Koddi
Flällräven Skule Shape R/S 2

Tietoa ja kokemuksia kaipailen kyseisestä teltasta.

Tämä osui silmiini kun etsin vaihtoehtoja Hillen malleille.
Etsin kesäkotia itselleni. Sen verran haluan tilaa itseni lisäksi, jotta rinkka mahtuu suojaan ja keittomahdollisuus olisi.

jenni_81

Varsinaisia käyttökokemuksia kyseisestä teltasta ei ole. Itselläni on Fjällräven Skule R/S 2 eli ilman shapea. Siihen olen kyllä ollut oikein tyytyväinen. Tuosta Shape mallista olen kuullut vain sen, että jalkopää on aika matala ja saattaa aiheuttaa siten ongelmia ainakin pitkälle nukkujalle.

kotte*

Ostin kyseisen teltan viime kesänä, toistaiseksi ollut vain yhdellä pyöräreissulla mukana, tänä kesänä vaellukselle. Aika kompakti teltta. Poikaystävän kanssa nukuimme, mahduttiin hyvin, mutta aika lähekkäin saa nukkua jos aikoo mahtua kaksistaan. Poikaystäväni on n 185 cm eikä valittanut vaikka jalkopää onkin aika matala. Apsiidiin mahtuu rinkka, mahdollisesti kaksi jos ne laittaa päällekkäin? Sen jälkeen ainaskin kulku mahdotonta.
Pieni ja kestävä, itse olen ainakin tyytyväinen koska halusin teltan missä voin nukkua yksin tai kaverin kanssa

Koddi

Kiitos kommenteista. Miten mahtaa toimia märällä säällä, kastuuko sisäteltta "absidia" aukaistessa vai onko vetskari riittävän kaukana siitä?
En ole vielä livenä pääsyt tutustumaan, mutta yritetään...

kotte*

En ole ainakaan huomannut mitään tuollaista.
Teltan saa ainakin hyvin kiristetyksi. Jostain syysta jalkopää oli sateen jälkeen kostea, mutta on voinut johtua paikanvalinnasta (hyvä että muistui mieleen, täytyy pitää silmällä). Sateen kesti muuten hyvin (tosiin kyseessä oli lyhyt kesäsade eikä myrsky).

Pitääpi alkukesästä lähteä lyhyeemmälle reissulle taas testailemaan tuota telttaa...

Veijopaja

Viime kesäksi tuli ostettua toi skule shape r/s 3, ku hille olisi tuntunut liikaa lompakossa. Painoa ei ole ku 2,4 kiloo, joten ilo sitä oli kantaa. Menee myös pieneen pakettiin, joten sain sen haglöfsin 70 litrasen rosnan sisään pakattua. Kepit pystyyn ja teltta sivuittain Smile

Koko oli aika sopiva kahdelle. Kolmella henkilöllä olisi varmaan läheisyyden tunnetta, kuten r/s 2:ssa kahdella henkilöllä. Painoa 3:lla on vain 320g enemmän, joten kahdelle ehdottomasti tuo 3:n hengen teltta. Tuo teltta itseasiassa tuntui niin kevyeltä, että ilomielin ottaisen myös yksinvaelluksellekin mukaan.

Eteinen on pienehkö, mutta mahtui siihen kaksi rosnarinkkaa päällekkäin ja siitä sivusta pääsi ulos mönkimään. Itse kun olen 185 pitkä, niin jalat osuivat päädyssä sisätelttaan, mutta ei siitä kuitenkaan isompaa haittaa ollut. Tuuletus tuossa teltassa ainakin toimi jotenkuten. Amazonia ei havaittu, mutta oli ulkona vähän tuultakin. Teltassa on muuten molemmissa päissä tuuletusaukko. Teltta piti myös vettä 100%:sti. Tuli testattua, kun vettä tuli yks yö aivan ämpärinä monta tuntia putkeen. Se oli myös helppo ja nopea pystyttää ja onnistuu varmasti yksinkin.

Ainakin eka kokeilun kälkeen olin vielä tyytyväinen telttaan. Katotaan tänä kesänä uudestaan.

Huomasin muuten, että fjällrävenin kotisivuilla ei enään tuota r/s 3:sta näkynyt. Ovatkohan poistaneet täksi vuodeksi myynnistä??

-Veijo